آژانس درآمد کانادا و اتحادیه برای پایان دادن به اعتصاب به توافق رسیدند

اتحادیه بخش عمومی به نمایندگی از کارمندان آژانس درآمد کانادا، قراردادی آزمایشی با دولت فدرال منعقد کرده و به اعتصاب 35000 کارگر درست پس از پایان فصل مالیات پایان داد.

اعلام یک توافق آینده پس از آن صورت می گیرد که دولت و اتحادیه خدمات عمومی کانادا به توافقات جداگانه ای دست یافتند که به اعتصاب بیش از 120000 کارمند دولتی دیگر پایان داد.

کارمندان CRA به نمایندگی از اتحادیه کارکنان مالیاتی PSAC هنوز دو روز پس از مهلت ثبت نام مالیات فدرال در اعتصاب بودند.

مارک بریر، رئیس ملی اتحادیه کارمندان مالیات، به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «در نهایت، می‌توانیم بگوییم که ما یک قرارداد مناسب برای اعضای خود بسته‌ایم و آنها مستحق آن هستند».

اتحادیه به اعضا می‌گوید که حداکثر تا ساعت 11:30 صبح به وقت شرقی در تاریخ 4 می به سر کار خود بازگردند.

PSAC در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرارداد آزمایشی شامل افزایش دستمزد به میزان 12.6 درصد است که در طول مدت قرارداد از سال 2021 تا 2024 ترکیب شده است.

این قرارداد آزمایشی همچنین شامل یک پرداخت 2500 دلاری مستمری یکباره است که نشان دهنده 3.6 درصد حقوق اضافی برای یک عضو متوسط ​​است.

گروهی از مردم در یک پیاده رو که تابلوهایی در دست دارند.
کارگران آژانس درآمد کانادا در اوتاوا در اوایل صبح دوشنبه در ساختمان پست کانادا در جاده هرون. (متئو گارسی-ترمبلی/رادیو-کانادا)

CRA در انتشار خود گفت که آن و PSAC به توافقی آزمایشی در مورد دورکاری خارج از قرارداد جمعی دست یافتند. این بیانیه گفت که هر دو موافقت کردند که دستورالعمل مربوط به ترتیبات کار مجازی را بازنگری کنند و هیئتی ایجاد کنند تا به کمیسر و معاون کمیسر CRA در مورد نگرانی های کارمندان مشاوره دهد.

اتحادیه اوایل روز چهارشنبه تهدید کرد که اگر کارفرما توافقی «عادلانه» ارائه نکند، قصد دارد اعضای خود را برای برهم زدن کنوانسیون حزب لیبرال در اتاوا در روز پنجشنبه بفرستد.

توافق جداگانه ای که PSAC با دولت مذاکره کرد شامل افزایش دستمزد به میزان 12.6 درصد در طول چهار سال و پرداخت یکباره و مستمری مستمری 2500 دلاری بود.