اتاوا تأثیر سیاست های کاهش انتشار فردی را ردیابی نمی کند: کمیسر محیط زیست

بر اساس گزارشی که صبح پنجشنبه از کمیسر محیط زیست و توسعه پایدار منتشر شد، دولت فدرال در تلاش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) چه سیاست هایی را اندازه گیری نمی کند.

گزارش‌های بهاری کمیسیونر همچنین اتاوا را به دلیل عقب ماندن از تعهد خود مبنی بر کاشت دو میلیارد درخت تا سال 2031 و ناتوانی در حفاظت کافی از گونه‌های در معرض خطر انقراض مورد سرزنش قرار داد.

کمیسر جری وی دیمارکو در حسابرسی خود گفت که شکست محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا در ارزیابی سیاست ها می تواند منجر به مشکلاتی در تلاش های کانادا برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی شود.

دیمارکو در یک بیانیه خبری گفت: “بدون اطلاعات جامع تاثیر، دولت فدرال نمی داند که آیا از ابزارهای مناسب برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به اندازه کافی برای رسیدن به هدف خود استفاده می کند یا خیر.”

دولت ترودو کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را بین 40 تا 45 درصد نسبت به سطوح سال 2005 و رسیدن به انتشار خالص صفر تا سال 2050 هدف گذاری کرده است. آخرین داده های انتشارات دولت نشان می دهد که کانادا 670 میلیون مگاتن معادل دی اکسید کربن در سال 202 منتشر کرده است. نسبت به سال 2020 اندکی افزایش یافت اما کمتر از سطح قبل از همه گیری بود.

بررسی کمیسر نشان داد که محیط‌زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا برای بررسی اینکه آیا تلاش‌های گسترده‌اش برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مؤثر است یا خیر، به رویکرد مدل‌سازی تکیه می‌کند و در نتیجه نمی‌توان گفت که آیا مقررات فردی مؤثر بوده‌اند یا خیر.

این گزارش می‌گوید که به‌ویژه نگران‌کننده است که دولت نمی‌داند تا چه اندازه تلاش‌ها برای کاهش انتشار متان به کاهش انتشار کمک می‌کند.

این گزارش می‌گوید: «این نگران‌کننده است زیرا متان ۲۵ برابر پتانسیل گرم شدن دی‌اکسید کربن در یک دوره ۱۰۰ ساله دارد».

ما متوجه شدیم که منابع بزرگی از انتشار متان در موجودی‌ها به حساب نمی‌آیند و تحت هیچ مقررات موجود نیستند.»

در ادامه این گزارش آمده است که زمانی که دفتر کمیسر تحلیل های خود را از برخی سیاست ها انجام داد، نتایج متفاوتی یافت. به گفته این سازمان، اقدامات برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در تولید برق به اهداف خود رسید، اما برخی اقدامات برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از وسایل نقلیه کوتاهی کردند – تا حدی به این دلیل که افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای از وسایل نقلیه بزرگ مانند اتوبوس‌های مدرسه و کامیون‌های کمپرسی با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از وسایل نقلیه کوچک‌تر مقابله کرد.

دولت به هدف درختکاری دست زد

دیمارکو در گزارشی جداگانه در روز پنجشنبه گفت که دولت بعید است تا سال 2030 به هدف خود برای کاشت دو میلیارد درخت دست یابد، مگر اینکه تغییرات بزرگی در برنامه ایجاد کند.

ممیزی نشان داد که اگرچه برنامه تقریباً به هدف کاشت درخت در سال 2021 رسید، اما در سال 2022 به پایان نرسید. ادارات دولتی همچنین نتوانستند اطلاعات روشنی در مورد رابطه بین جنگل ها و انتشار گازهای گلخانه ای به کمیسیونر ارائه دهند.

“من باید تاکید کنم که چقدر مهم است که ما تسلیم نشویم و در عوض مسیر خود را برای اجرای موفقیت آمیز راه حل هایی مانند برنامه 2 میلیارد درخت تغییر دهیم و همچنین تلاش کنیم تا تصویری کامل از چگونگی تأثیر جنگل های ما بر انتشار گازهای گلخانه ای داشته باشیم.” “دمارکو در یک بیانیه خبری گفت.

این برنامه نتیجه یک وعده لیبرال در مبارزات انتخاباتی فدرال 2019 است.

دیمارکو همچنین از دولت به دلیل عدم اقدام در مورد گونه های در معرض خطر انقراض انتقاد کرد. ممیزی او نشان داد که از 520 گونه ای که از سال 1982 برچسب گذاری شده اند، 80 درصد آنها یا تغییری در وضعیت نداشته اند یا وارد یک دسته خطر بالاتر شده اند.