اتحادیه می گوید صدها کارگر لژ در فورت مک موری پس از رد کاهش دستمزد با اخراج مواجه می شوند.

آنجلا فیدلر نمی‌داند که چگونه می‌تواند به همسرش که بیمار لاعلاج سرطانی است، پس از رها شدن در هفته گذشته – پنج ماه پس از رای دادن به رد کاهش حقوق، از پس هزینه‌هایش برآید.

Fiddler یکی از حدود 300 کارگر در Wapasu Creek Lodge، در شمال فورت مک موری، آلتا است که با پایان کار روبرو هستند.

این اقامتگاه با 5174 اتاق متعلق به Civeo است و عمدتاً برای کارکنان امپریال اویل که در محل کار می کنند، محل اقامت فراهم می کند.

زنی با نان و عینک به دوربین لبخند می زند
آنجلا فیدلر همچنین رئیس کمیته ملل بومی Wapasu در Wapasu Creek Lodge است. (ارسال شده توسط آنجلا فیدلر)

فیدلر بیش از 13 سال در این لژ کار کرده است و به جز شش روز تمام را دور از خانواده خود در ساسکاچوان گذرانده است.

“[My husband] از نوامبر نتوانستم کار کنم، بنابراین همه چیز به عهده من است… حالا که دارند کارم را می گیرند، نمی دانم قرار است چه کار کنم، چگونه از او مراقبت کنم.” کمانچه نواز.

“من اداره خانه داری را با هر چیزی که داشتم اداره می کردم. برای اینکه آنها مطالبه کنند که به اندازه کافی خوب نیست، آنها پول من را می خواهند… من با آن موافق نیستم.”

کریس اوهالوان، مدیر اجرایی اتحادیه آنها، United Food and Commercial Workers (UFCW) Local 401، می‌گوید که کارگران تا پایان سال جاری در یک قرارداد اتحادیه هستند.

اما او می گوید که در ماه نوامبر، Civeo به اتحادیه آمد و خواستار کاهش دستمزدها، مزایا و موارد دیگر شد.

اوهالوران گفت: “آنچه گفتند این است که اگر امتیازات را نگیرید و عقبگردها را نپذیرید، ما شما را اخراج می کنیم و شخص دیگری را جایگزین شما می کنیم.”

او گفت که اعضای اتحادیه بیش از 90 درصد به رد پیشنهاد Civeo رای دادند.

او می‌گوید سپس هفته گذشته، شرکت اخطارهای خاتمه ایمیلی را برای حدود 300 کارمند ارسال کرد. آخرین روز آنها 8 ژوئن است.

اوهالوران می‌گوید: «اخراج آلبرت‌ها بدون دلیل از کار کاملاً غیرقابل قبول است.

Civeo و Imperial Oil به درخواست‌های CBC برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

“آنها معاهدات ما را زیر پا می گذارند”

برای Fiddler، این شبیه دژاوو است. او می‌گوید چند سال پیش، شرکت خواستار کاهش دستمزد شد – اما دفعه قبل، کارگران موافقت کردند. آنها از اینکه شغل خود را از دست بدهند خیلی می ترسیدند و فکر می کردند که با افزایش دوباره قیمت نفت، حقوق خود را پس خواهند گرفت.

او گفت: “همه ما ناراحتیم. به یاد داریم که چند سال پیش چه اتفاقی افتاد و آنها چه کردند.”

او همچنین به توافقنامه مزایای تاثیرگذاری که توسط Civeo امضا شده اشاره می‌کند – قراردادی که او می‌گوید بیان می‌کند که شرکت باید درصد مشخصی از کارگران بومی را استخدام کند، زیرا آنها از زمین‌های سنتی استفاده می‌کنند.

فیدلر گفت: “آنها این قراردادها را زیر پا می گذارند. آنها معاهدات ما را زیر پا می گذارند. و این مانند یک معاهده است – این سرزمین بین سرزمین های غیر بومی و سرزمین های سنتی است.”

“آنها در تمام این مدت میلیون ها و میلیون ها زمین های بومی را بدون توجه به مردم بومی، بدون توجه به [impact benefit agreement]”

در حالی که کمتر از دو ماه به 8 ژوئن باقی مانده است، فیدلر می گوید که نگران همه همکارانش است که به زودی هیچ درآمدی برای پرداخت صورت حساب خود نخواهند داشت.

این باعث می‌شد که شکمشان بد شود، بدون اینکه بدانند قرار است چه کار کنند.»

همکاری با هیات مدیره روابط کار

اوهالوران در UFCW Local 401 می گوید که از هیئت روابط کار آلبرتا می خواهد که این مشکل را حل کند.

اوهالوران گفت: “هیئت کارگری می تواند به این موضوع نگاه کند و تصمیم بگیرد. این چیزی است که ما از هیئت کارگری در این مرحله می خواهیم.”

مردی مقابل میکروفون CBC News ایستاده است.  در پس زمینه، یک تابلوی پوستری می گوید
کریس اوهالوران مدیر اجرایی اتحادیه کارگران غذایی و تجاری (UFCW) محلی 401 است. (مایک سیمینگتون/سی بی سی)

آرون پادنیولان، مدیر تسویه حساب برای هیئت روابط کار آلبرتا، می گوید که هیئت مدیره از دسامبر با اتحادیه در تماس بوده است – زمانی که آنها به دلایل دیگر علیه Civeo شکایت کردند.

اما پس از دریافت اخطارهای کارگران، او می گوید که اتحادیه با درخواست جلسه مدیریت پرونده برای هفته آینده، اوضاع را تشدید کرده است.

پادنیولان گفت: “اتحادیه اکنون به ما نشان می دهد که احساس فوریت دارد و به ما مراجعه کرده و از ما خواسته است تا هفته آینده با این فوریت مقابله کنیم.”

او می گوید تا جلسه از جزئیات درخواست آنها اطلاعی نخواهد داشت.

او می‌گوید که اتحادیه همچنین جلساتی را در ژوئن و آگوست با هیئت مدیره برنامه‌ریزی کرده است.