اروین كاتلر نماینده ویژه ای برای یادآوری هولوكاست و مبارزه با یهودستیزی نام برد

دولت فدرال ، وزیر دادگستری لیبرال سابق و وكیل حقوق بشر مشهور بین المللی ، اروین كوتلر را به عنوان نماینده ویژه كانادا در زمینه حفظ یاد هولوكاست و مبارزه با یهود ستیزی معرفی كرد.

نخست وزیر جاستین ترودو امروز انتصاب را اعلام كرد و اظهار داشت كه دولت متعهد به تقویت تلاش های كانادا برای پیشبرد آموزش ، تحقیق و یادآوری در داخل و خارج است.

ترودو در بیانیه ای رسانه ای گفت: “ما هرگز نباید درسهای دردناک هولوکاست یا خاطرات کسانی را که در آن زندگی کرده اند فراموش کنیم ، زیرا یهودستیزی در کانادا یا هر جای دیگر جایی ندارد.”

یهودستیزی در حال افزایش است

این مقام پرداخت نمی شود اما هزینه های Cotler جبران می شود ، PMO گفت.

با انتشار اخباری از دولت ، هولوکاست را “یکی از تاریک ترین فصل های تاریخ بشر” خواند که 75 سال پس از آزادسازی اردوگاه های تجمع و نابودی نازی ها ، جوامع یهودی در کانادا و سراسر جهان با افزایش تعداد حوادث ضد یهودی روبرو هستند. وحشت کامل هولوکاست.

در این خبرنامه آمده است: “دولت كانادا همیشه در كنار جامعه یهودیان خواهد بود و با یهودی ستیزی ، نفرت و نژاد پرستی مبارزه خواهد كرد كه چنین اعمال حقیرانه ای را تحریک می كند.”

“ما همچنین به حفظ داستانهای بازماندگان از طریق نسلهای جوان ادامه خواهیم داد ، و برای ترویج و دفاع از کثرت گرایی ، شمول و حقوق بشر تلاش خواهیم کرد.”

PMO به سوابق كوتلر در زمینه مبارزه با نژادپرستی و تجربه وی در دفاع از حقوق بشر از طریق پرونده های حقوقی ، از جمله موارد مربوط به جنایات گسترده اشاره كرد.

قرار ملاقات

کوتلر هیئت دولت را به اتحاد بین المللی یادآوری هولوکاست (IHRA) هدایت می کند و با 33 کشور عضو دیگر همکاری می کند در حالی که با کانادایی ها ، گروه های جامعه مدنی و دانشگاهیان ارتباط برقرار می کند.

گروه مدافعان حقوق بشر مرکز دوستان سایمون ویزنتال از این انتصاب استقبال کرده و این نقش را “فوق العاده مهم” خواندند.

رئیس سازمان و مدیر عامل سازمان مایکل لویت در بیانیه ای گفت: “در زمان افزایش یهود ستیزی و کاهش آگاهی از هولوکاست ، این طرح بیش از هر زمان دیگری مهم است.”

لویت اظهار داشت: مهم است كه كوتلر وظیفه ای داشته باشد كه مسئولیت پیشبرد اجرا و تصویب تعریف عملی ضد یهودستیزی IHRA را در م institutionsسسات سراسر كانادا و بین المللی ، از جمله در سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی به او بدهد.

بنای بریت کانادا نیز این انتصاب را تحسین کرد.

مدیر عامل سازمان مایکل موستین گفت: “این اطلاعیه گامی مهم در جهت مبارزه با یهودستیزی در کانادا است و نشان دهنده جدیت بسیار مورد نیاز دولت ما در قبال این قول است.”

کوتلر “نماد” نامیده می شود

مرکز امور اسرائیل و امور یهودیان (CIJA) نیز وزن خود را ثبت کرد و کوتلر را “شمایلی” خواند که دهه ها برای حقوق بشر جنگیده است.

جفری روزنتال ، رییس هیئت مدیره CIJA گفت: “نژادپرستی ضد یهود یک سرطان است و هیچ کس لیاقت بیشتری از آقای کوتلر برای رهبری مبارزه با آن از طرف کانادا در صحنه بین المللی وجود ندارد.”

اما صدای مستقل یهودیان کانادا (IJV) بیانیه ای صادر کرد و گفت این گروه از انتصاب كاتلر به شدت نگران است. IJV گفت این اقدام نشان می دهد دولت کانادا خود را با یک تعریف “بسیار بحث برانگیز” IHRA از یهود ستیزی که ادعا می کند برای نشان دادن حامیان حقوق بشر فلسطین به عنوان یهودی ستیزی همسو است.

کوری بالسام ، هماهنگ کننده ملی IJV ، دولت های استانی و شهری ، دانشگاه ها و سایر نهادها را به مخالفت با تعریف IHRA دعوت کرد و معتقد بود که با یهود ستیزی نمی توان به قیمت انتقاد مشروع از نقض حقوق بشر اسرائیل مبارزه کرد.

بلاسم گفت: “بسیار حیاتی است كه باید یاد و خاطره هولوكاست حفظ شود و یهودستیزی را به زور به كار گرفت.” “با این حال ، انتصاب كوتلر برای چنین پستی عملاً تضمین می كند كه دولت كانادا این كار را به روش اشتباه انجام خواهد داد.

وی افزود: “رویکرد كاتلر به احتمال زیاد برای مبارزه با یهود ستیزی معكوس خواهد بود ، زیرا این روش به دنبال گل آلود كردن آب است و در نهایت مردم را نسبت به آنچه یهودستیزی است یا نه اشتباه می گیرد.”

کوتلر بنیانگذار و رئیس مرکز حقوق بشر رائول والنبرگ و استاد برجسته حقوق در دانشگاه مک گیل مونترال است.