از آنجایی که آخرین اختلال کشتی در طول شب باعث سرگردانی مردم محلی و گردشگران شده است، برخی از ساکنان جزیره بوون به فکر جابجایی هستند

مردم محلی می‌گویند لغو سفرهای کشتی بی‌سی به مقصد و از جزیره بوون در آخر هفته طولانی ماه می نمادی از مسائل بزرگ‌تر است و برخی از ساکنان اکنون قصد دارند به دلیل خدمات نامطمئن به سرزمین اصلی، جامعه جزیره را به کلی ترک کنند.

روز شنبه، اپراتور کشتی ده ها سفر دریایی بین جزیره بوون و خلیج هورسشول در غرب ونکوور را بین ساعت 3:30 بعد از ظهر تا نیمه شب لغو کرد، زیرا گفت که نمی تواند خدمه کافی برای کارکنان مسیر را تامین کند.

این شرکت عذرخواهی کرد و تاکسی های آبی را برای جابجایی افرادی که نیاز به ترک فوری داشتند استخدام کرد، اما قادر به حمل وسایل نقلیه نبود و باعث شد تا بسیاری از آنها در جزیره بمانند تا زمانی که سواری پیدا شود.

اما جای خالی کمی در جامعه جزیره کوچک وجود داشت که باعث شد بسیاری در ماشین های خود بخوابند، در حالی که برخی از خانه ها و مشاغل درهای خود را به روی غریبه های سرگردان باز کردند تا کمک کنند.

گلن لاهی، یکی از ساکنان جزیره بوون که می گوید حدود 150 نفر را در اسکله دید که تلاش می کردند حرکت بعدی خود را بفهمند، گفت: “این فقط یک کابوس بود.” او گفت که شامل گردشگران، مسافران روزانه و افراد محلی می شد که بسیاری از آنها در آن طرف گیر کرده بودند و نمی توانستند به خانه برسند.

خدمات ضروری

جزیره بوون، که در حدود سه کیلومتری غرب ونکوور قرار دارد، طبق داده‌های سرشماری سال 2021، تقریباً 4200 نفر جمعیت دارد.

رفت و آمد کشتی به جزیره حدود 20 دقیقه طول می کشد و تقریباً یک بار در ساعت حرکت می کند. بسیاری از ساکنان جزیره برای کار و مدرسه در سرزمین اصلی رفت و آمد می کنند.

یک زن بچه ای را در آغوش می گیرد.
کندال میلر گفت مطمئن نیست که بتواند بدون بهبود خدمات کشتی به سرزمین اصلی به زندگی در جزیره بوون ادامه دهد. (سی بی سی نیوز)

اما تعدادی از ساکنان می گویند که انجام این کار به طور فزاینده ای دشوار می شود.

کندال میلر در حال حاضر در مرخصی کار است، اما گفت که نگران توانایی خود برای بازگشت است زیرا مشکلات کشتی بیشتر می شود.

او گفت: “من فکر می کنم کشتی باید به عنوان یک سرویس ضروری در نظر گرفته شود.” من واقعاً می ترسم به عقب برگردم… و این که چگونه می تواند بر اشتغال من تأثیر بگذارد.»

ترک جزیره برای همیشه

دنیل ولنتاین می‌گوید که خانواده‌اش در حال حرکت به سمت جزیره بوون هستند، زیرا تاخیرهای مکرر و کنسلی‌ها برای شوهرش در رفت و آمد به کارش مشکل ایجاد کرده است.

ولنتاین گفت: “اگر هر چند وقت یک بار باشد خوب است، اما BC Ferries دائماً سفرهای دریایی ما را لغو می کند یا دیر ظاهر می شود. این کار خیلی سنگین است.” “ما از آن خسته و خسته شده ایم.”

اندرو لئونارد، شهردار جزیره بوون، گفت که باورش سخت است که BC Ferries نمی تواند کمبود کارکنان را از قبل پیش بینی کند تا به مشتریان در مورد چالش های معلق هشدار دهد.

او از این واقعیت که اپراتور سفرهای دریایی به ویکتوریا و نانایمو را برای آخر هفته طولانی افزایش داده بود، اما قادر به ارائه خدمات اولیه به جامعه آنها نبود، بیشتر ناامید شد.

او گفت: «کشتی ها برای ما واقعاً حمل و نقل عمومی هستند.

وقتی کشتی‌ها لغو می‌شوند و ساکنانمان در سرزمین اصلی گیر می‌افتند و بازدیدکنندگانی در جزیره به دام می‌افتند، مقابله با آن بسیار دشوار است. بنابراین آنچه ما می‌خواهیم از BC Ferries ببینیم، فقط افزایش تعهد به قابلیت اطمینان است.”

مردی که کت و شلوار و عینک آبی به تن دارد پشت تریبون صحبت می کند.
نیکلاس خیمنز، مدیر عامل BC Ferries، در یک عکس از سال 2020. (مگی مک فرسون/سی بی سی)

تمرکز شرکت بر حفظ کارکنان

نیکلاس جیمنز، مدیرعامل جدید BC Ferries، در مصاحبه ای با CBC News در ماه آوریل، گفت که این شرکت باید برای جلوگیری از کنسلی، کار بیشتری برای جذب و حفظ کارکنان انجام دهد.

او گفت: “ممکن است در مورد قایق ها و پایانه ها باشد، اما اساساً به مردم مربوط می شود. بنابراین این چیزی است که من می خواهم مشتریان ما بدانند که ما در حال سرمایه گذاری در آن هستیم.”

“شما خدمات عمومی و ارزش و انتظاراتی که مشتریان ما از ما دارند را درک می کنید. آنها بالا هستند و باید بالا باشند.”