اسناد نشان می دهد که وزارت فدرال از غول های رسانه های اجتماعی خواسته است که مقاله روزنامه را حذف کنند

اسناد جدید منتشر شده نشان می دهد که یک اداره دولتی فدرال از فیس بوک و توییتر خواسته است تا مقاله روزنامه ای را که احساس می کرد حاوی اشتباهات است حذف کنند – اما هر دو غول رسانه های اجتماعی این درخواست را رد کردند.

درخواست حذف پست‌های رسانه‌های اجتماعی که به مقاله نامشخصی در تورنتو سان مرتبط بودند، از سوی یکی از مدیران ارتباطات در اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا در 27 سپتامبر 2021 انجام شد.

اسناد نشان می دهد که کارکنان اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا معتقدند که این مقاله حاوی “اشتباهات جدی واقعی است که به خطر می افتد”. [and] تضعیف اعتماد عمومی به استقلال هیئت و همچنین یکپارچگی سیستم تعیین پناهنده.» هیئت به سؤالات روزنامه کانادایی پاسخی نداد.

شرکت های رسانه های اجتماعی در نهایت این درخواست را رد کردند زیرا مقاله محتوای اصلی آنها نبود.

روزنامه تورنتو سان بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

شرکت ها برخی از محتواها را حذف کردند

اسناد ارائه شده در پارلمان جزئیات 214 نمونه از اتاوا را نشان می دهد که از ژانویه 2020 تا فوریه 2023 درخواست حذف محتوای رسانه های اجتماعی را داشتند. شرکت ها تقریباً نیمی از پست ها را به دلایلی مانند جعل هویت یا نقض حق نسخه برداری حذف کردند.

اسناد دولتی در پاسخ به سوال کتبی دین آلیسون، نماینده محافظه کار آمده است.

در مورد دیگری، آژانس درآمد کانادا درخواست کرد که پیام های خصوصی از فیس بوک مسنجر حذف شود، زیرا کارکنان اطلاعات مالیات دهندگان را در این پلتفرم به اشتراک گذاشتند.

این آژانس گفت که یک مدیر این چت را در 7 ژوئن 2022 حذف کرده است، اما مشخص نیست که آیا فیس بوک پیام ها را از سرورهای خود حذف کرده است یا خیر.

این اسناد می‌گوید: «CRA کارکنان درگیر را تا پایان و از جمله خاتمه کار تنبیه کرد» و افزود که مالیات‌دهندگان آسیب‌دیده مطلع شدند و خدمات حفاظت از اعتبار ارائه کردند. کارکنان همچنین در مورد دسترسی های غیرمجاز و رسانه های اجتماعی بازآموزی شدند.

در مورد سوم، متا که مالک فیس‌بوک است، درخواست دولت را برای حذف یک حساب کاربری که جعل هویت کمیسر سابق RCMP، برندا لوکی و ارسال پیام‌های جعلی به مردم بود، پذیرفت.

فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، تیک تاک و لینکدین همگی از درخواست‌های مختلفی پیروی کردند که حق چاپ یا خط‌مشی‌های شرکت را نقض می‌کردند.

با این حال، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی اغلب پست‌هایی را منتشر می‌کردند که دولت و ادارات آن معتقد بودند توهین‌آمیز بودند.