اضافه بار، کمبود منابع: مشکلات مراقبت بهداشتی گوزن قرمز مربوط به آلبرتا است

میلت ویلیامز سال‌ها انتظار دردناکی را برای جراحی تعویض مفصل زانو در بیمارستان منطقه‌ای گوزن قرمز داشت. او به تازگی همسر و پسرش را از دست داده بود و خودش هم به سرطان مبتلا شده بود. سلامت روانی او همراه با وضعیت جسمانی اش رو به وخامت بود.

سپس زانوی دیگر بیرون آمد. ویلیامز می گوید: «من با درد زیادی دست و پنجه نرم کردم. زانوی راستم مطمئناً درد می‌کرد… اما زانوی چپ فقط دردناک بود، فقط همیشه درد داشت.»

درد آنقدر ناتوان کننده بود که ویلیامز تصمیم دشواری گرفت تا بخش قابل توجهی از پس انداز دوران بازنشستگی خود را صرف جراحی زانو در یک کلینیک خصوصی در مونترال کند.

او می‌گوید: «من به افرادی فکر کردم که توانایی پرداخت آن را ندارند.

“دلم برای آنها می سوزد، زیرا وقتی درد دارید و نمی توانید حرکت کنید، متحرک نیستید، واقعاً نمی توانید کار زیادی در زندگی انجام دهید.”

ویلیامز هنوز در لیست انتظار برای زانوی دیگر است که در مجموع می تواند چهار سال انتظار داشته باشد.

تجربه او نشان‌دهنده وضعیت مراقبت‌های بهداشتی در گوزن سرخ و به طور کلی استان است: کمبود منابع، تخت‌ها و کارکنان منجر به زمان‌های طولانی انتظار برای نه تنها روش‌های به اصطلاح «انتخابی» مانند تعویض زانو، بلکه در اورژانس می‌شود. بازدید می کند.

تماشا | مشکلات مراقبت از سلامت گوزن قرمز:

اضافه بار و کمبود منابع: مشکلات مراقبت بهداشتی گوزن قرمز مربوط به آلبرتا است

این انتخابات، مراقبت های بهداشتی برای بسیاری از آلبرتایی ها مورد توجه است. ما به گوزن قرمز سفر کردیم تا بدانیم که چگونه بسیاری از مشکلات مراقبت های بهداشتی آن شهر منعکس کننده مسائل بزرگتر در سیستم مراقبت های بهداشتی آلبرتا است.

در ژانویه 2022، از آنجایی که زمان انتظار بخش اورژانس در بیمارستان گوزن قرمز به 14 ساعت افزایش یافت، یک بیمار پس از تریاژ شدن و گفته شد که صبر کند، در انتظار مراقبت فوت کرد.

با استناد به حریم خصوصی شخصی، AHS هیچ اطلاعاتی در مورد این شخص، از جمله علت مرگ یا دلیل مراجعه آنها به اورژانس منتشر نکرد.

افراد بیشتر، منابع مشابه

در حالی که نگرانی‌های مربوط به مراقبت‌های بهداشتی در گوزن قرمز شامل دسترسی به پزشکان خانواده و کلینیک‌ها می‌شود، بخش کلیدی این مشکل بیمارستان است.

دکتر کیت ولستنهولم، جراح ارتوپد و عضو موسس انجمن گسترش بیمارستان در آلبرتای مرکزی می‌گوید: «احتمالاً در حال حاضر بین 150 تا 200 تخت در بیمارستانمان کم است.

پس از آن که دولت استانی که در آن زمان توسط NDP رهبری می شد، توسعه بیمارستان مورد نیاز را از فهرست اولویت های زیرساخت های استانی در سال 2016 حذف کرد، گروه حمایت توسط پزشکان محلی ایجاد شد.

این بیمارستان نه تنها به شهر 100000 نفری گوزن سرخ، بلکه به نزدیک به نیم میلیون آلبرتای مرکزی خدمات می دهد.

Wolstenholme می‌گوید: «آنچه 20 سال پیش داشتیم احتمالاً برای برآوردن نیازهای ما خوب بود.

اما از آنجایی که جمعیت منطقه رشد کرده است – و پیرتر شده است – منابع مراقبت های بهداشتی محلی همگام نشده اند.

دکتری با اسکراب در اتاق معاینه نشسته است.
دکتر کیت وولستن هولم، جراح ارتوپد گوزن قرمز، با پزشکان دیگر پیوست تا گروهی را ایجاد کند که از گسترش بیمارستان گوزن سرخ حمایت می کند. (سام مارتین/سی بی سی)

“اگر تخت نباشد [available]ولستنهولم می‌گوید، این بدان معناست که ما نمی‌توانیم بیماران را از اورژانس به طبقه بالا بفرستیم. خوب، اگر بخش اورژانس پر از بیمارانی باشد که منتظر پذیرش هستند، منتظر یک تخت در طبقه بالا هستند، جایی برای دیدن بیمارانی که وارد می‌شوند وجود ندارد.

او می گوید که این باعث ایجاد زمان انتظار طولانی در بخش اورژانس می شود.

این تجربه دایان ادکینز بود. او در دسامبر گذشته با ناراحتی شکمی به یک کلینیک پیاده روی گوزن قرمز رفت. پس از سه ساعت انتظار برای معاینه، او به دلیل ترکیدگی آپاندیس مشکوک به اورژانس بیمارستان فرستاده شد.

ادکینز پنج ساعت دیگر صبر کرد زیرا علائم او شدیدتر شد – او درد را “شدید” توصیف می کند. او در نهایت بستری شد و پس از 10 روز بستری در بیمارستان به خانه فرستاده شد تا منتظر عمل جراحی بماند.

ماه ها بعد، او هنوز منتظر است.

او می گوید: “من ادامه می دهم، اما… واقعیت جالب این است که ممکن است دوباره پاره شود.” “به همین دلیل است که آنها می گویند ضروری است که وارد شوید و آن را بیرون بیاورید.

میدان های سیاسی

سیستم مراقبت های بهداشتی آلبرتا مدت هاست که محل بحث بوده است. این بیماری همه گیر که از قبل تحت فشار بود، از زمان انتظار طولانی تا کمبود پزشکان خانواده، منابع و کارکنان را به نقطه شکست رساند.

اکنون، در بحبوحه مبارزات انتخاباتی داغ با محوریت دو حزبی که اخیراً دولت را تشکیل داده‌اند، مراقبت‌های بهداشتی موضوع اصلی رای دهندگان است.

زنی با موهای خاکستری با پیراهن مشکی و عینک روی میز آشپزخانه اش نشسته است.
دایان ادکینز ساعت ها با ترکیدن آپاندیس در بخش اورژانس بیمارستان گوزن قرمز منتظر ماند. (سام مارتین/سی بی سی)

سیاستمداران در حال ساختن سخنان خود هستند.

حزب دموکراتیک نوین قول داده است که 40 کلینیک بهداشتی خانواده جدید ایجاد کند، 4000 متخصص بهداشت را استخدام کند – دسته ای که شامل فناوران پزشکی و ماماها می شود – و بودجه خدمات فوریت های پزشکی را افزایش می دهد.

حزب محافظه‌کار متحد، به‌دنبال رفع نگرانی‌ها در مورد دیدگاه‌های گذشته رهبر خود در مورد مراقبت‌های بهداشتی از جیب خود، “ضمانت مراقبت بهداشت عمومی” را مطرح کرده است. وعده های دیگر شامل افزایش فضاهای آموزشی برای آموزش مراقبت های بهداشتی، 10 میلیون دلار برای پزشکان جدید زنان و زایمان و استراتژی ماماهای استانی است.

هر دو طرف متعهد شده اند که توسعه بیمارستان گوزن سرخ را در اولویت قرار دهند و بسازند.

با این حال، کمبودها در سیستم مراقبت های بهداشتی آلبرتا دیرینه و ریشه ای عمیق دارند. مسئولیت کمبودهای کنونی، ازدحام بیش از حد و انتظارهای طولانی بین دهه‌ها دولت‌ها از جمله NDP، UCP و حزب منحله محافظه‌کار مترقی مشترک است.

ولستنهولم می‌گوید: «تقصیر این موضوع در میان احزاب فعلی و حزب از قبل موجود و خدمات بهداشتی آلبرتا و همه کسانی که تا این لحظه سهمی داشته‌اند، سرزنش می‌کنند، فکر می‌کنم در این مورد نیز باید در این مورد سهیم باشند.»

ادکینز و ویلیامز موافق هستند. آن‌ها نمی‌توانند در مورد مراقبت‌های بهداشتی فکر نکنند، زیرا هر یک در حالی که انتظار طولانی برای جراحی‌های بسیار ضروری را تحمل می‌کنند، رأی می‌دهند.

ادکینز می‌گوید: «من فکر می‌کنم در این مرحله این موضوع شماره 1 برای من است. ما در تلاش هستیم تا قبل از روز رای گیری تا جایی که می توانیم اطلاعات بیشتری از نامزدها جمع آوری کنیم.

ویلیامز نظر متفاوتی دارد: اگر تقصیر وضعیت موجود مشترک است، مسئولیت رفع آن نیز باید باشد.

او می گوید: «هر دو حزب، NDP و UCP، باید دور هم جمع شوند و با هم کار کنند.

“این نباید یک موضوع سیاسی برای منافع سیاسی باشد. این مربوط به زندگی مردم است.”