افزایش دستمزدها بخشی از آخرین پیشنهاد دولت به کارمندان دولتی اعتصابی است

دولت فدرال به عنوان بخشی از آخرین پیشنهاد متقابل خود، بسته دستمزد «افزایش یافته» جدیدی را به اعضای اعتصابی اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) ارائه کرده است.

طبق بیانیه ای که بعد از ظهر شنبه توسط دفتر رئیس هیئت خزانه داری مونا فورتیه منتشر شد، پیشنهادی که روز جمعه ارائه شد، بخشی از “پیشنهاد جامع نهایی” است که توسط هیئت خزانه داری ارائه شده است که به “همه مطالبات باقی مانده PSAC” می پردازد.

در حالی که جزئیات در مورد این پیشنهاد هنوز کمیاب است، دفتر Fortier گفت که شامل یک بسته دستمزد افزایش یافته به توصیه کمیسیون منافع عمومی شخص ثالث است.

در بیانیه دفتر Fortier آمده است: “این یک پیشنهاد نهایی منصفانه، رقابتی و معقول است، با بهبود دستمزد و غیر دستمزد، و ما معتقدیم که کارکنان باید فرصتی برای بررسی جزئیات آن داشته باشند.”

زنی که کت آبی پوشیده می ایستد، کاغذی در دست دارد و با اتاقی از مردم صحبت می کند.
رئیس هیئت خزانه داری مونا فورتیر در طول دوره سوال، پنجشنبه، 27 آوریل 2023 در اتاوا برمی خیزد. دفتر Fortier می گوید آخرین پیشنهاد دولت به تمام خواسته های باقی مانده PSAC می پردازد. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

دولت فدرال همچنین راه حل هایی را برای سایر نگرانی های PSAC مربوط به دورکاری، ارشدیت و قرارداد ارائه کرد. جزئیات مشخصی در مورد این راه حل ها روی میز مذاکره نگهداری می شود و هیچ یک از طرفین منتشر نمی کنند.

این پیشنهاد گروه بزرگتر هیئت خزانه داری متشکل از 120000 کارگر را پوشش می دهد. این اتحادیه گفت که مذاکرات برای گروه بیش از 35000 کارگر آژانس درآمد کانادا ادامه دارد.

دفتر فورتیر گفت که دولت امیدوار است هر چه زودتر به توافق برسد و به اختلالات خدمات پایان دهد.

از آغاز اعتصاب در 19 آوریل، حدود 30 اداره مختل شده اند و الف طیف وسیعی از خدمات تحت تأثیر قرار می گیرند، از جمله رسیدگی به اظهارنامه مالیات بر درآمد و پاسپورت.

PSAC بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما روز جمعه یک سخنگوی اتحادیه به CBC گفت برنامه‌هایی برای چانه‌زنی تا آخر هفته وجود دارد.

یک کارمند اعتصابی تابلویی را در دست دارد که روی آن نوشته شده است
کارگران بزرگترین اتحادیه خدمات عمومی فدرال کانادا همچنان در سراسر کشور در اعتصاب هستند. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

دستمزد، کار از راه دور موضوعات کلیدی در مذاکرات هستند

اتحادیه و دولت از سال 2021 روی یک قرارداد جدید کار می کنند. اتحادیه می گوید که اعضای آن برای افزایش هزینه های زندگی به کمک نیاز دارند و دولت گفته است که به توافقی عادلانه برای اتحادیه و مالیات دهندگان نیاز دارد.

هر دو طرف موافق هستند که اعضا باید افزایش حقوق دریافت کنند، اما در مورد میزان اختلاف نظر دارند. حداقل به طور علنی، دولت گفته است که در طول سه سال بیش از 9 درصد افزایش حقوق نخواهد داد، در حالی که اتحادیه خواهان افزایش بیشتر است.

سایر نکات مهم در طول مذاکرات شامل این است که چه کسی قوانین کار از راه دور، قرارداد و سابقه کار را در طول اخراج، بر اساس آنچه که به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده است، تعیین می کند.