اندرو شیر ، رهبر سابق محافظه کار ، خواهرش را از طریق دفتر رئیس مجلس استخدام کرد: منابع

اندرو شیر ، رهبر سابق محافظه کار امروز گفت که او تصمیم گرفته است که کار خواهر شوهر خود را در دفتر حوزه انتخابیه خود متوقف کند – اما سی بی سی نیوز آموخته است که وی همچنین خواهر خود را نیز استخدام کرده است قبل از اینکه در قوانین عوام مجلس اعضای مجلس را از استخدام اعضای خانواده منع کند.

دو منبع آگاه به این موضوع می گویند كه در حالی كه شر هنوز رئیس مجلس عوام بود ، وی خواهر كوچكتر خود آن ماری گرابتز را از طریق دفتر رئیس مجلس استخدام كرد. این منابع به شرط عدم نام بردن به دلیل حساسیت موضوع صحبت کردند.

هنگام استخدام Grabetz ، استخدام خواهران و برادرانشان در پارلمان خلاف مقررات نبود. این قوانین در سال 2012 تغییر کرد و اکنون نمایندگان مجلس را از استخدام خواهر و برادر منع می کند.

شر به س questionsالات مربوط به مناسب بودن استخدام خواهرش پاسخ نداد. دفتر وی تأیید می کند که وی چهار سال از سال 2008 تا 2012 شاغل بوده و پس از تغییر قوانین مربوط به نحوه استخدام نمایندگان ، وی آنجا را ترک کرده است.

در مورد تصمیم وی برای بکارگیری خواهر شوهرش اریکا هونوی در دفتر حوزه انتخابیه خود در رجینا ، شر در بیانیه ای ایمیل گفت که قبل از استخدام وی با کمیسر اخلاق فدرال بررسی کرده است.

شیر در بیانیه گفت: “من می فهمم كه در این مورد ، پیروی از قوانین شاید كافی نباشد. حتی تصور درگیری من را نگران می كند.” “به همین ترتیب ، من با اریکا ملاقات کرده ام و به کار او در دفتر خود پایان داده ام.”

Grabetz بعداً برای سناتور دنیس باترز ، دوست شیر ​​و همكار مجلس از ساسكاچوان كار می كرد.

در پاسخ به س fromال سی بی سی نیوز ، باترز گفت که گرابتز “کاملاً واجد شرایط” برای کار به عنوان “دستیار ویژه” خود است.

باترز در یک ایمیل گفت: “من خانم ماربرتز را از بخش خصوصی در مارس 2013 استخدام کردم و او 5 سال در دفتر من کار کرد.” “خانم گرابتز یک دستیار عالی اداری و یکی از اعضای با ارزش تیم ما بود.”

گلوب اند میل اولین بار صبح روز سه شنبه گزارش داد که شر خواهر همسرش را در دفتر خود در رجینا استخدام می کند. این روزنامه گزارش داد كه هونووی همسر شیر ، جیل را در مشاغل خود ، اریكا هونوی اینتریرورز استخدام كرده است.

رهبر محافظه کار ارین اوتول در جریان کنفرانس خبری در پارلمان هیل در اتاوا به س fromال رسانه ها پاسخ می دهد. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

رهبر محافظه کار ارین اوتول به خبرنگاران گفت که امروز موضوع را با Scheer در میان می گذارد.

اوتول گفت در حالی که به نظر می رسد این قوانین در مورد خواهر شوهر رعایت شده اند و شیر گفت که او این موضوع را برای کمیسیونر اخلاق افشا کرده است ، اما او همچنان می خواهد با سلف خود در این مورد صحبت کند.

اوتول در پاسخ به این س askedال که آیا با رفتار Scheer مشکلی ندارید ، گفت: “من از نظر اخلاقی بسیار بالا هستم و انتظار دارم تیم من انتظاراتی را که کانادایی ها از ما دارند برآورده و فراتر بگذارد.

اوتول گفت که او به مجمع انتخاباتی خود خواهد گفت که انتظار دارد آنها بیش از رعایت قوانین ، اقدامات دیگری انجام دهند.

تماشا کنید: ترودو در استخدام خواهر شوهر خواهرش

از نخست وزیر جاستین ترودو در مورد رهبر سابق محافظه کاران ، آندرو شیئر ، استخدام خواهر شوهرش برای کار به عنوان دستیار حوزه انتخاب شد. 0:30

نخست وزیر جاستین ترودو از اظهار نظر در مورد تصمیم شیر برای استخدام شوهرخواهرش خودداری کرد و گفت این سوال برای شر و محافظه کاران است.

ترودو در مجمع انتخابات حزب لیبرال مشکلاتی برای خودش دارد. سی بی سی نیوز برای اولین بار گزارش داد که یاسمین راتانسی ، نماینده حزب لیبرال ، خواهرش را به عنوان دستیار حوزه انتخابیه استخدام کرد. این عمل نقض آشکار قوانین پارلمان در آن زمان بود و منابع می گویند راتانسی تلاش کرد تا هویت خواهرش را پنهان کند.

پس از گزارش سی بی سی نیوز در مورد استخدام ، راتانسی از مجمع انتخاباتی لیبرال خارج شد.

روز سه شنبه ، ترودو اظهار داشت كه زمان آن فرا رسیده است كه گروهی از نمایندگان مجلس كه دستورالعمل هایی را برای مجلس عوام تهیه می كنند ، نگاهی دوباره به قوانین استخدام اعضای خانواده توسط نمایندگان داشته باشند.

ترودو گفت: “من فکر می کنم این مطمئناً بازتابی است که قرار است در هیئت اقتصاد داخلی ایجاد شود ، پیرامون اینکه چگونه اطمینان می دهیم از اعتماد کانادایی ها به همه نمایندگان مجلس حمایت می کنیم.”