بارتون سفیر سابق چین توسط نمایندگان مجلس درباره نشست مک کینزی کباب شد

دومینیک بارتون، سفیر سابق کانادا در چین، روز پنجشنبه به دلیل ملاقاتی که با رئیس سابق بانک زیرساخت کانادا (CIB) که توسط کارمندان شرکت مشاوره مک کینزی و شرکت ترتیب داده شده بود، با انتقاد اعضای مخالف پارلمان مواجه شد.

بارتون روز پنجشنبه هنگام شهادت در برابر کمیته حمل و نقل، زیرساخت ها و جوامع مجلس عوام به نمایندگان مجلس گفت که تحت یک دستورالعمل اخلاقی برای عدم ارتباط با مقامات مک کینزی بوده و از سال 1996 هیچ نقشی در گرفتن قراردادهای مک کینزی از دولت فدرال، از جمله زیرساخت کانادا نداشته است. بانک.

بارتون به کمیته گفت: «در زمانی که سفیر بودم، در یک جلسه در رابطه با CIB شرکت کردم.

“این جلسه در 23 ژوئن 2020 بود که من به عنوان بخشی از پروژه تجدید استراتژیک در سال 2020 به آن ملحق شدم. مشارکت من توسط رئیس CIB که در آن زمان مایکل سابیا بود درخواست شد.”

بارتون گفت: “من دیدگاه و زمینه خود را در مورد جهت گیری CIB ارائه کردم.” و افزود که او برای این جلسه پولی دریافت نکرده است.

نمایندگان اپوزیسیون به سرعت به آن جلسه پرداختند و اشاره کردند که وی در شهادت قبلی در کمیته عملیات و برآورد دولت (OGGO) هیچ اشاره ای به آن نکرده است.

لزلین لوئیس، نماینده محافظه‌کار، گفت: “ما شهادتی داریم که شما در OGGO دادید و واقعاً دروغ بود.”

زیرا آقای صابیا، رئیس سابق CIB، روز سه شنبه در اینجا شهادت داد که شما در سمینار مک کینزی که توسط مک کینزی رهبری می شد شرکت کردید، در حالی که شما سفیر بودید و اکنون این اطلاعات را امروز تأیید کرده اید.

پیر پل هوس، نماینده محافظه‌کار، از ایمیل‌های ارسال شده به کمیته عملیات دولتی بین کارمندان مک‌کینزی و بانک زیرساخت کانادا نقل‌قول کرد که پیشنهاد می‌کرد شرکت در جلسه محدود شود تا «دام» بتواند آزادانه صحبت کند.

پل هوس گفت، ایمیل‌ها همچنین نشان می‌دهند که بارتون چه زمانی را در برنامه خود برای تماس داشته است.

پل هوس گفت: “مردم مک کینزی برنامه شما را می دانند، می دانند چه زمانی در دسترس هستید – ما را احمق نگیرید.”

مردی با کت و شلوار و کراوات بنفش می ایستد و اشاره می کند.
پیر پل هوس، نماینده محافظه کار، در طول دوره پرسش، چهارشنبه، 15 فوریه 2023 در اتاوا برمی خیزد. پل هاس به ایمیل ها به عنوان مدرکی اشاره کرد که نشان می دهد کارمندان مک کینزی برنامه بارتون را می دانستند. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

بارتون گفت که سابیا درخواست این جلسه را داشته است، که ایمیل‌های نقل‌شده توسط پل هاس را ندیده است و نمی‌داند هیچ یک از کارمندان مک‌کینزی نقشی در تنظیم جلسه داشته‌اند. بارتون گفت که سابیا نقش جدیدی را به عنوان رئیس CIB آغاز می کند و به عنوان یکی از اعضای سابق شورای مشورتی، فکر می کند این کار خوبی است.

بارتون گفت که او اغلب با سابیا صحبت کرده است.

او گفت: «در حال گفتگو با مایکل سابیا در نقش من، هیچ مشکلی نمی بینم.

بارتون گفت که تماس را به کمیسر اخلاق گزارش نکرده است زیرا این تماسی بود که سابیا درخواست کرده بود.

بارتون گفت که توصیه برای راه اندازی بانک زیرساخت کانادا از سوی شورای مشورتی – نه مک کینزی – ارائه شده است.

اما اطمینان بارتون، نماینده محافظه کار گارنت جنویس را قانع نکرد.

جنویس گفت: «آقای بارتون به وضوح به این کمیته دروغ می گوید. ما ایمیل‌ها را سیاه و سفید داریم.»

جنویس همچنین رابطه بین مک کینزی و دولت فدرال را زیر سوال برد.

Genuis گفت: “به نظر می رسد که مک کینزی به طور موثر توانسته است در دولت نفوذ کند و تصمیم گیری را در سطوح مختلف شکل دهد و از این شکل گیری تصمیم گیری سود ببرد. حضور آقای بارتون در دولت و رابطه نزدیک با آن باعث شد که این اتفاق بیفتد.”

شرکت مشاوره کمیته کاوشگر

این کمیته در حال بررسی نقش مک کینزی در راه اندازی CIB است که در سال 2017 برای ترویج مشارکت بین بخش های دولتی و خصوصی برای تامین مالی پروژه های زیرساختی در سراسر کانادا تاسیس شد.

نمایندگان اپوزیسیون به نقشی که بارتون، یکی از مدیران سابق مک کینزی، در ایجاد بانک ایفا کرد و قراردادهایی که به کارمندان مک کینزی و مک کینزی در بانک استخدام شده بودند تا تصویری از رابطه صمیمی بین شرکت مشاوره بین‌المللی و بین‌المللی را ترسیم کنند، اشاره کرده‌اند. CIB

این کمیته همچنین روز پنجشنبه برای شنیدن سخنان بیل مورنو، که در زمان تأسیس شورای مشورتی و بانک، وزیر دارایی بود، تشکیل شد. در حالی که مورنو از طریق ویدئوکنفرانس حاضر شد و شروع به شهادت کرد، مشکلات فنی هدستی که او باید برای تفسیر استفاده می کرد به این معنی بود که شهادت او باید به تعویق می افتاد.