با ادامه شکار غیرقانونی برای بچه مارماهی های پرسود، افسران اعتصابی ماهیگیری کنار می روند

یک هفته و نیم پس از اینکه به وین هاربر فیشری دستور داده شد تا تورهای بچه مارماهی خود را از آب بیرون بکشد، شکارچیان غیرقانونی در رودخانه لیسکومب در 170 کیلومتری هالیفاکس در ساحل شرقی مشغول به کار هستند.

برندا گلدن، یکی از مالکان شرکت واین هاربر فیشری، می گوید: «تور ما باید اینجا باشد، نه یک ماهیگیر غیرقانونی.

گلدن به زیر پل رودخانه لیسکومب نگاه می کند، جایی که توری مشبک ظریفی که توسط شناورها پشتیبانی می شود به داخل آب کف آلود سیاه کشیده شده است.

او شکی ندارد که آنجا می‌تواند «مارماهی‌های شیشه‌ای» بسیار ارزشمند، ریز و شفاف را که به صورت زنده به آسیا فرستاده می‌شوند و برای غذا رشد می‌کنند، بگیرد. آنها می توانند تا 5000 دلار در هر کیلوگرم بیاورند.

دختر گلدن به امید برداشتن تور، روز سه شنبه آن را به اداره محلی شیلات و اقیانوس ها گزارش داد.

“او با DFO اینجا در شربروک تماس گرفت. تا جایی که من می دانستم به او گفته شد که آنها در اعتصاب هستند و برای مراقبت از آن نمی آیند. این شبکه ممکن است پر از مارماهی باشد که در حال مرگ است. حفاظت کجاست؟ DFO کجا کار خود را انجام می دهد. ؟” گلدن در مصاحبه ای در کنار رودخانه گفت.

مسئولان شیلات در پاسخ به سوالی درباره این حادثه پاسخی ندادند. همچنین به سؤالاتی در مورد تأثیر اعتصاب جاری خدمات عمومی اتحادیه کانادا بر توانایی آن در مهار برداشت غیرقانونی گسترده.

بررسی واقعیت از اتحادیه افسران شیلات

در همین حال، یک مقام اتحادیه که نماینده افسران اعتصابی شیلات است، گفت که آنها در رودخانه ها گشت زنی نمی کنند.

اسکات موسمن رئیس محلی اتحادیه کارگران بهداشت و محیط زیست است که بخشی از اتحادیه خدمات عمومی کانادا است.

او می‌گوید در حالی که بسیاری از افسران ماهیگیری برای محافظت از ایمنی کانادایی‌ها ضروری هستند، آنها فقط مناطق آلوده به صدف‌ها را برای اطمینان از اینکه مردم بیمار نمی‌شوند، اعمال می‌کنند.

اگرچه افسران شیلات معمولاً در حال گشت زنی هستند تا اقدامات و قوانین حفاظتی را برای گونه‌های ماهی اجرا کنند، اما در حال حاضر این کارکردی نیست که برای ایمنی و امنیت کانادایی‌ها ضروری تلقی شود، بنابراین، گشت‌ها برای اجرای تعطیلی و سایر قوانین مرتبط با حفاظت و صید هستند. در این دوره از اعتصاب انجام نشده است.”

“اگرچه نگرانی هایی در مورد خشونت بین افراد در شیلات مانند صید غیرقانونی الور وجود دارد، افسران ماهیگیری اختیاری برای اعمال امنیت عمومی به جز [what] تحت قانون شیلات مستقیماً به اختیارات آنها مرتبط بود. این نقش بر عهده نیروی پلیس حوزه قضایی مانند RCMP است.”

رودخانه لیسکومب
شکارچیان در حال کار در رودخانه لیسکومب در 170 کیلومتری هالیفاکس در ساحل شرقی هستند. (پل ویترز)

وزیر DFO می گوید این غیرقانونی است

واین هاربر یکی از 9 دارنده مجوز تجاری الور و دو گروه بومی در دریای دریایی است که به دلیل آنچه جویس موری وزیر شیلات فدرال آن را “تشدید بزرگ” در “شکار غیرقانونی” غیرقانونی خواند، دستور توقف فعالیت ها را صادر کرد.

برداشت غیرقانونی توسط گروه‌های غیر بومی و بومی که اعضای اولین ملل نیستند با برنامه‌های مورد تایید DFO برای انجام صید الور با معیشت متوسط ​​انجام شده است.

“تاسف بار است”

Wine Harbor زمانی که صید بسته شد، تنها 33 کیلوگرم از سهمیه 1000 کیلوگرمی خود را برای الورها فرود آورده بود.

گلدن گفت: “سال گذشته تقریباً یک چهارم میلیون دلار به کارگران پرداخت کردیم. امسال آنها چیزی نگرفته‌اند. ما چیزی به دست نیاورده‌ایم.”

این یکی از کارمندان او – شلی بوون – بود که در طی مصاحبه ای با CBC این هفته در لیسکومب وارد شبکه شد.

بوون می‌گوید: «این قطعاً برای الورها وجود دارد. این تاسف‌آور است.

او یکی از 20 نفری است که پس از تعطیلی بندر شراب از کار بیکار شدند. گرفتن هفته های کافی برای واجد شرایط بودن برای بیمه کار در سال جاری دشوار خواهد بود.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: “من خیلی خوشحال نیستم، و بسیاری از افراد دیگر هم خوشحال نیستند. فکر می‌کنم این بدون توجیه است.”

نمی‌فهمم چرا اگر غیرقانونی‌ها به هر حال ماهیگیری می‌کنند، ما هنوز نمی‌توانیم ماهیگیری کنیم. آنها فقط به دارندگان مجوز آسیب می‌رسانند.»

برندا گلد در کنار رودخانه
برندا گلدن یکی از مالکین شریک ماهیگیری بندرگاه شراب است. (پل ویترز)

صید غیرقانونی الور در جاهای دیگر ادامه دارد

تعطیلی به دستور DFO باعث توقف ماهیگیری غیرقانونی الور در سایر نقاط نوا اسکوشیا نیز نشده است.

تصاویر مهر زمانی از ماهیگیری الور در نیم دوجین رودخانه توسط آتلانتیک الور فیشری، یکی دیگر از دارندگان مجوز تجاری که در جنوب هالیفاکس فعالیت می کند، در اختیار CBC News و DFO قرار گرفت.

آنها شامل ماهیگیری در رودخانه شرقی در نزدیکی چستر است که توسط کارکنان شیلات برای نظارت بر سلامت ذخایر استفاده می شود.

شلی بوون در کنار رودخانه لیسکومب
شلی بوون در واین هاربر فیشری کار می کند و طی مصاحبه ای با سی بی سی این هفته در لیسکومب وارد شبکه شد. (پل ویترز)

ریک پرکینز، نماینده محافظه کار South Shore-St Margarets، روز دوشنبه در مجلس عوام در اتاوا از موری در مورد آن سؤال کرد.

پرکینز گفت: “هیچ کس از DFO در آن رودخانه نبوده است. و اگر می توانید آن را باور کنید، مجری DFO امروز صبح به طور فعال با دارنده مجوز تماس گرفت تا بگوید که آنها رودخانه را نظارت نخواهند کرد.”

موری در پاسخ گفت: «ما برای حفاظت از امنیت عمومی و حفاظت از آن، ماهیگیری را تعطیل کردیم.

او گفت: “اما اعمال برای صید بسته الور ادامه دارد، بنابراین ما در تلاش هستیم تا میزان صید غیرقانونی را کاهش دهیم و همین کار را در اینجا ادامه خواهیم داد.”

رهبران میکما ساکت هستند

مجمع روسای نوا اسکوشیا میکماو در مورد تصمیم DFO برای تعطیلی صید الور و در مورد نقش دروگرهای بومی در صید غیرقانونی سکوت کرده است.

رئیس شیلات، جرالد تونی از اولین کشور دره آناپولیس، هنگامی که اخیرا CBC News با او تماس گرفت، از اظهار نظر خودداری کرد.

چهار کشور اول نوا اسکوشیا در سال 2023 با DFO برای یک صید الور معیشت متوسط ​​مورد تایید وزارتخانه “تفاهمات موقت” داشتند. آنها یک محدودیت 450 کیلوگرمی مشترک داشتند که از تخصیص هشت دارنده مجوز تجاری غیربومی گرفته شده بود. We’koqma’q First Nation در کیپ برتون نیز دارای مجوز تجاری است.