با تقاضای بالا برای سفر، فرودگاه ها و خطوط هوایی کانادا قول می دهند تابستان امسال چندان بد نباشد

تصاویر سفر تابستان گذشته و تعطیلات زمستانی اخیر را به خاطر دارید؟ چمدان های گمشده، انتظارهای طولانی روی آسفالت ها و انبوه چمدان ها در ورودی ها؟ برخی از فرودگاه های کانادا به مسافران این نوید را می دهند که این صحنه ها در تابستان امسال عادی نخواهد بود.

دبورا فلینت، رئیس و مدیرعامل سازمان فرودگاه‌های تورنتو بزرگ در روز دوشنبه در Pearson International گفت: «ما مشتریان خود را شنیدیم. اضطراب، بلاتکلیفی، ناامیدی و عدم کنترلی که در سال گذشته توسط مسافران احساس شد، چیزی است که ما هرگز فراموش نخواهیم کرد.

با برداشته شدن تقریباً تمام محدودیت‌های مسافرتی مرتبط با کووید-۱۹، انتظار می‌رود که تمایل فروخورده برای فرار منجر به تعداد بیشتری از کانادایی‌ها شود که طی ماه‌های آینده با هواپیما سفر می‌کنند.

کن استوارت، نماینده مسافرتی، مالک Crowfoot Travel Solutions در کلگری، گفت: «تقاضا واقعاً بسیار قوی است. “همه سال گذشته دوباره شروع به سفر کردند. و کسانی که سال گذشته فرار نکردند، به اعدادی که امسال فرار می کنند اضافه می کنند.”

استوارت می‌گوید که تقاضا در سرتاسر تابستان مشاهده می‌شود – با افرادی که می‌خواهند پروازهای داخلی، ایالات متحده، اروپا و حتی به مقصدهای آفتابی داشته باشند.

صف طولانی از مردم در راهروی فرودگاه ایستاده اند
تابستان گذشته صدها مسافر برای بررسی های امنیتی در فرودگاه پیرسون تورنتو، گاهی اوقات برای ساعت ها صف کشیدند. مدیر عامل سازمان فرودگاه های تورنتو بزرگ می گوید که امسال این اتفاق نخواهد افتاد. (جاناتان کاستل/سی بی سی)

آنچه در YYZ (تورنتو) اتفاق می افتد

پیرسون، بزرگترین فرودگاه کانادا، تابستان گذشته شاهد مملو از بارها، مسافران سرگردان، تاخیر در پرواز و لغو پرواز بود. اما فلینت می گوید امسال همه چیز متفاوت خواهد بود.

او گفت که تابستان گذشته، عملکرد به موقع فقط 35 درصد بود. او گفت: “در حال حاضر خطوط هوایی ما با آمار عملکرد به موقع 70 درصد پرواز می کنند.”

طی سال گذشته، پیرسون 10000 کارمند جدید استخدام کرده است – افزایشی تقریباً 22 درصدی – برای مجموع 50000 کارگر – تقریباً در سطح سال 2019. این شامل 130 کارمند جدید است که هفته گذشته برای کمک به مناطق حساس پیرسون مانند اتوبوس، حمل و نقل چمدان و عملیات ترمینال اعلام شد.

تماشا | چه چیزی پشت بدبختی های سفر تابستان گذشته بود؟

وزیر حمل و نقل فدرال از هرج و مرج تابستانی فرودگاه ابراز نگرانی کرد

عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل فدرال، امروز توسط اعضای یک کمیته پارلمانی در مورد اینکه چرا دولت برای کاهش ماه ها هرج و مرج فرودگاهی که مسافران کانادایی با آن روبرو بوده اند، کاری انجام نداده است، ابراز نگرانی کرد.

این فرودگاه انتظار دارد حدود 80 درصد از ترافیک تابستانی را که قبل از همه‌گیری مشاهده کرده بود، داشته باشد – افزایشی حدود 10 درصدی نسبت به سال گذشته. و فلینت می‌گوید که کارمندان هم اکنون با تجربه‌تر هستند.

او با اشاره به دوره ای که درست پس از برداشته شدن بسیاری از محدودیت های سفر و افزایش شدید مسافرت های هوایی، گفت: سال گذشته شاهد فضایی بودیم که در آن استخدام ها سریع بود. او برخی از کاهش سرعت در برخی مناطق پردازشی فرودگاه را به بی‌تجربه بودن نسبت داد.

فلینت گفت: «این یک تجارت بسیار پیچیده برای کار یک کارمند ورودی است. “این بسیار نظارتی و پیچیده است، بنابراین یادگیری آن محیط در روز اول یا روز دوم یا هفته دوم کار بسیار دشوار است.”

سیستم های کلیدی نیز ارتقا یافته اند. این فرودگاه از طریق همکاری جدید با آژانس خدمات مرزی کانادا برای استقرار گیت های الکترونیکی بیومتریک و سرعت بخشیدن به ترخیص کالا از گمرک برای مسافران، فرآیندهای ورود و سوار شدن بدون تماس خود را ساده کرده است.

این فرودگاه همچنین از هوش مصنوعی برای مدیریت بهتر چمدان های چک شده مسافران استفاده می کند.

روز 65:50ایر کانادا گفت که چمدان آنها گم شده است. برچسب های هوایی آنها چیز دیگری می گفت

آنچه در YUL (مونترال) اتفاق می افتد

فرودگاه بین‌المللی مونترال–ترودو می‌گوید که برای افزایش سطح کارکنان نیز تلاش کرده است و در ماه ژوئن سیستم‌های جابجایی چمدان‌ها و امکانات اتصال مسافران خود را بهبود خواهد بخشید. انتظار می رود ترافیک تابستانی مسافران به سطح سال 2019 بازگردد، زمانی که فرودگاه شش میلیون مسافر را از ژوئن تا آگوست داشت.

اریک فارست، مشاور ارتباطات Aéroports de Montréal گفت: بدیهی است که با توجه به تعداد بالای مسافران مورد انتظار در تابستان امسال، این امکان وجود دارد که در ساعات اوج مصرف، کمی بیشتر از حد معمول منتظر بمانند، به خصوص در اوایل صبح و اواخر بعد از ظهر و عصر. در ایمیلی به CBC News.

فرودگاه مسافران را تشویق می‌کند تا از تمام فناوری‌های موجود برای روان‌تر کردن روند استفاده کنند. که شامل YUL Express، که به مسافران امکان می دهد از طریق پست های بازرسی امنیتی از قبل رزرو کنند و کنترل پاسپورت موبایل، برنامه ای که به افراد امکان می دهد اطلاعات گذرنامه و اظهارنامه گمرکی را قبل از خروج ایالات متحده ارسال کنند.

مردم از پشت با گاری های بار دیده می شوند و در صف فرودگاه منتظرند
انتظارهای طولانی تابستان گذشته نیز در فرودگاه ترودو مونترال معمول بود. این فرودگاه مسافران را تشویق می‌کند تا از فناوری برای آسان‌تر کردن فرآیند استفاده کنند، مانند ارائه اطلاعات پاسپورت از قبل. (CBC/رادیو-کانادا)

آنچه در YVR (ونکوور) اتفاق می افتد

YVR ونکوور می‌گوید انتظار دارد که آگوست شلوغ‌ترین ماه تابستانی آن باشد، اما پیش‌بینی می‌کند که هر روز تابستان به‌طور متوسط ​​۸۱۰۰۰ مسافر از درهای آن عبور کنند – تقریباً برابر با تعداد قبل از COVID.

سخنگوی YVR در بیانیه ای که به سی بی سی نیوز ایمیل شده است، گفت: “در آماده سازی، ما با خطوط هوایی کار کرده ایم و آنها برنامه های تابستانی خود را تهیه کرده اند تا مطمئن شویم که ما آماده هستیم تا مسافران را به جایی که می خواهند با خیال راحت و کارآمد برسانیم.”

این فرودگاه می گوید در حال بررسی هر منطقه از عملیات و خدمات خود برای مطابقت با تقاضای تابستان است، اقدامی که به دنبال اختلالات خدماتی زمستان گذشته انجام شد.

در YYC (کالگری) چه می‌گذرد

باب سارتور رئیس و مدیر عامل شرکت کلگری می‌گوید در حالی که فرودگاه کلگری آن گونه تأخیرها را در سال گذشته تجربه نکرد، رئیس‌جمهور و مدیر عامل شرکت باب سارتور می‌گوید که با تقاضای بالا در سراسر کشور، همیشه پتانسیل اثرات سرریز وجود دارد.

او هفته گذشته در کلگری گفت: “من فکر می کنم اینجا و آنجا سکسکه وجود خواهد داشت. فقط تعداد زیادی کارمند آژانس از طرف دولت فدرال در دسترس هستند.”

“مسئله مدیریت جریان پرواز خواهد بود. می دانید، شرکت های هواپیمایی دوست دارند در قله ها فعالیت کنند… و ما باید مطمئن شویم که این قله ها آنقدر بلند نباشند که نتوانند به درستی سرویس دهی شوند.”

پاها و پاها در حال راه رفتن در مقابل تابلوی YYC دیده می شوند
YYC کلگری شلوغ ترین فرودگاه آلبرتا است، اما سال گذشته شاهد تاخیرها و صف های طولانی مانند مراکز بزرگتر کشور نبود. با این حال، فرودگاه برای هر گونه سکسکه ای که ممکن است ایجاد شود آماده است. (جف مک اینتاش/ مطبوعات کانادا)

آنچه شرکت های هواپیمایی در حال برنامه ریزی هستند

ایر کانادا می گوید برای برنامه ریزی تابستان امسال “رویکرد محتاطانه ای” در پیش گرفته و برنامه ریزی می کند تا 90 درصد از برنامه تابستان 2019 پیش از همه گیری خود را اجرا کند. سخنگوی این شرکت هواپیمایی در ایمیلی گفت: «با وجود پروازهای کمتر، ما در واقع کارکنان بیشتری نسبت به تابستان 2019 داریم و این باید به انعطاف پذیری بیشتر کمک کند.»

ما منابعی را اضافه کرده‌ایم و اقدامات دیگری نیز انجام داده‌ایم، مانند تنظیم برنامه خود برای ایجاد زمان اتصال بیشتر برای مشتریان و هموار کردن دوره‌های اوج پرواز در طول روز برای جریان بهتر مشتری.»

نگرانی احتمالی برای برخی از مسافران، ناآرامی های احتمالی کارگری در دیگر شرکت هواپیمایی بزرگ کانادا، WestJet است.

حدود 1850 خلبان WestJet با انجمن خلبانان خطوط هوایی در آستانه اعتصاب از 16 می هستند که می تواند منجر به هر چیزی از امتناع از انجام اضافه کاری تا اعتصاب تمام عیار شود.

صفی متشکل از شش مرد که تابلوهایی با پیام‌های مربوط به WestJet و اعتصابی در دست دارند
خلبانان خطوط هوایی وست جت روز دوشنبه در فرودگاه پیرسون تورنتو در یک صف اطلاعاتی ایستاده اند. خلبانان می توانند تا 16 مه حمله کنند. (کریس یانگ/ مطبوعات کانادا)

مشخص نیست که این برای افرادی که قبلاً با WestJet سفر رزرو کرده اند چه معنایی می تواند داشته باشد، اما سیلو دی بلفویل، وکیل با Option Consommateurs، یک سازمان غیرانتفاعی که حقوق مصرف کنندگان را ترویج می کند، هفته گذشته به CBC News گفت که معتقد است بازپرداخت باید ارائه شود.

نحوه استراتژی مسافران و آژانس های مسافرتی

سارا پیو، مسافر مشتاق، می‌گوید پس از ساعت‌ها انتظار خسته‌کننده در پرواز ایر کانادا در ژانویه و بدون پرداخت غرامت، او و همسرش تصمیم گرفتند با شرکت تخفیف‌دار وست‌جت Swoop برای یک سفر ژوئن به جمهوری دومینیکن بروند.

او کمی در مورد آن نگران است، اما با توجه به تورم که هزینه بلیط هواپیما را بالا می برد، همه چیز به نتیجه رسید.

او گفت: “ما مثل این بودیم، بیایید امتحان کنیم.” “بدترین سناریو، ما دوباره چهار ساعت تاخیر داریم، یا یک روز تاخیر داریم، اما حداقل این نصف قیمت است.”

یک زوج خندان که در یک روز ابری در ساحل ایستاده اند.
سارا پیو و همسرش کریگ، در آخرین تعطیلات خود قبل از همه‌گیری، در باهاما، در ژانویه 2020. این زوج قصد دارند در ژوئن به جمهوری دومینیکن پرواز کنند. (ارسال شده توسط سارا پیو)

استوارت، آژانس مسافرتی از کلگری، موافق است که به دلیل تورم، هزینه‌های بالاتر سوخت جت و تقاضای زیاد، قیمت‌ها بسیار بالاتر از آن چیزی است که مردم ممکن است به آن عادت کنند – اما طبق تجربه‌اش، تجربه واقعی فرودگاه از نظر زمان انتظار و تاخیر، می‌گوید. در ماه های اخیر بهبود یافته است.

او پیشنهاد می کند برای دریافت بهترین قیمت ها زودتر رزرو کنید و همیشه بیمه مسافرتی بخرید.

پیو می‌گوید که او و همسرش به سادگی یک رویکرد سرنوشت‌ساز برای سفر اتخاذ کرده‌اند – انتظار دارند در هر روز سفر مشکلی پیش بیاید.

چه از صندلی‌هایمان ضربه بخوریم یا پروازمان به تأخیر بیفتد یا به جستجوی ثانویه کشیده شویم، انتظار داشته باشید که یک چیز اشتباه پیش برود تا در هنگام انجام آن خیلی ناامید و ناراحت نباشیم.»

تماشا | آیا منشور جدید حقوق مسافران سفر را بهتر می کند؟

کانادا منشور حقوق مسافران هوایی را تغییر می دهد

دولت فدرال چندین تغییر را در منشور حقوق مسافران هوایی اعلام کرده است، از جمله بستن راه‌هایی که به خطوط هوایی اجازه می‌دهد بدون پرداخت غرامت، پروازها را لغو یا به تاخیر بیاندازند.