با سرمایه گذاری و الهام بخشیدن به انکوباتورهای فناوری، کارآفرینان سیاه پوست احساس می کنند که می توانند جهان را تغییر دهند.

زمان زیادی نگذشته بود، اما امانوئل آکیندله از سه دقیقه خود در کانون توجه بهترین استفاده را کرد.

همراه با شش کارآفرین دیگر در حوزه فناوری، آکیندل اخیراً در مقابل جمعیتی متشکل از 200 نفر و هیئتی از داوران ایستاده بود تا کسب و کار خود را در حالی که ساعت پایین می‌آید، راه اندازی کند.

آکیندل که یکی از بنیانگذاران یک اپلیکیشن سلامت روان به نام Blue Guardian است، می گوید: «مشکل است، اما منعکس کننده این است که به عنوان یک کارآفرین چگونه است. “شما اغلب زمان بسیار کوتاهی دارید تا این داستان را بگویید که چرا مردم باید به آنچه می سازید اهمیت دهند.”

در مسابقه ای که در 20 آوریل توسط DMZ، یک انکوباتور شرکت فناوری در دانشگاه متروپولیتن تورنتو (TMU) برگزار شد، در خطر 20000 دلار بودجه بود.

این مسابقه بخشی از DMZ بود اجلاس نوآوری سیاه، رویدادی برای ترویج برنامه های نوآوری پشتیبان سازمان (BIP).

با کاهش سرمایه گذاری در سرمایه گذاری خطرپذیر و بنیان‌گذاران سیاه‌پوست که از لحاظ تاریخی با چالش‌های بزرگ‌تری نسبت به سایر گروه‌ها در جمع‌آوری پول مواجه هستند، چندین برنامه انکوباتور در کانادا تلاش می‌کنند تا به کارآفرینان فناوری سیاه‌پوست کمک کنند تا در مرحله راه‌اندازی زنده بمانند.

هدف BIP پرورش و رشد شرکت‌های فناوری متعلق به سیاه‌پوستان است و به آنها کمک می‌کند تا ایده‌های خود را تقویت کنند، مربیان خود را پیدا کنند و با سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کنند.

طبق بررسی های اخیر توسط دولت و اتاق بازرگانی سیاه پوست کانادا، دسترسی ضعیف به سرمایه و فقدان مشاور یا شبکه تجاری از عوامل کلیدی هستند که صاحبان مشاغل سیاه پوست را در همه بخش ها باز می دارند.

تماشا | مسابقه بنیانگذاران سیاه پوست را با پول و مربیان مرتبط می کند:

مسابقه برای استارت آپ های سیاهپوست با هدف هموار کردن زمین بازی است

یکی از دانشگاه‌های تورنتو میزبان مسابقه‌ای برای استارت‌آپ‌های فناوری سیاه‌پوست است تا زمینه بازی را هموار کند و کارآفرینان کم‌نمایش را با مربیان و بودجه‌های بالقوه حیاتی مرتبط کند.

انکوباتورها برای پشتیبانی از فناوری متعلق به سیاه پوستان ضروری هستند

BIP در سال 2019 توسط DMZ ایجاد شد که می‌گوید این برنامه اولین تلاش کانادا بود که بر کارآفرینان فناوری سیاه‌پوست متمرکز بود.

تینا امباچو، یکی از رهبران ارشد برنامه DMZ می گوید: «نیاز زیادی به برنامه هایی مانند این وجود دارد.

علاوه بر کمک ساختاریافته به توسعه کسب و کار، امباچو می‌گوید که گرد هم آوردن کارآفرینان سیاه‌پوست می‌تواند منجر به احساس قدرتمندی از جامعه برای بنیان‌گذارانی شود که ممکن است قبلاً احساس انزوا کرده‌اند.

من می‌توانم با داستان‌های زندگی آنها ارتباط برقرار کنم، می‌توانم با چالش‌ها ارتباط برقرار کنم و می‌توانیم راه‌حل‌ها را از یکدیگر بیرون بکشیم.»

یک زن سیاه‌پوست جوان با موهای بلند مشکی، با ژاکت سیاه و سفید، در مقابل بنری با آرم DMZ لبخند می‌زند.
تینا امباچو، یکی از رهبران ارشد برنامه در برنامه‌های نوآوری سیاه DMZ، می‌گوید که نیاز شدیدی به انکوباتورها برای کمک به پرورش کارآفرینان فناوری از جامعه سیاه‌پوستان وجود دارد. (هدر والدرون/سی بی سی)

از زمانی که DMZ برنامه خود را برای بنیانگذاران فناوری سیاه آغاز کرد، تلاش های مشابهی دنبال شد.

Innovate Calgary که بخشی از دانشگاه کلگری است، مسابقه ای برگزار کرد برای کمک به ارتقای شهرت کارآفرینان فناوری سیاه پوست سال گذشته، و یکی برای زنان BIPOC در فن آوری در این بهار. فینالیست های هر دو مسابقه از حمایت تجاری کارشناسان برخوردار شدند.

همچنین سال گذشته، انجمن سرمایه‌گذاری‌های غیرانتفاعی سیاه‌پوست (BBVA) مستقر در ادمونتون شروع به کار کرد یک برنامه شتاب دهنده 12 هفته ای برای استارت آپ های فناوری تحت رهبری سیاهان مستقر در پریری و بریتیش کلمبیا.

سرمایه گذاری یک مشکل برای بسیاری از مشاغل سیاهپوست است

مشکلاتی که بنیانگذاران فناوری سیاه با آن مواجه هستند سایر صاحبان مشاغل در جامعه سیاه نیز با آن مواجه هستند.

به دنبال قتل جورج فلوید توسط یک افسر پلیس مینیاپولیس در سال 2020، حمایت از مشاغل سیاه پوست افزایش یافت زیرا جنبش زندگی سیاه پوستان مهم است.

اما گزارش های اخیر در مورد سرمایه گذاری خطرپذیر نشان می دهد که در حالی که شرایط بازار ضعیف در سال 2022 است منجر به کاهش 36 درصدی در سرمایه گذاری کلی سرمایه گذاری شد، کارآفرینان سیاه پوست شاهد کاهش 45 درصدی تامین مالی بودند..

بر اساس تحقیقات بازار Crunchbase، بین سال های 2017 و 2022 بنیانگذاران سیاه پوست هرگز بیش از 1.3 درصد از بودجه خطرپذیر ایالات متحده را دریافت نکرده است، حتی در سال 2021، یک سال رکورد برای سرمایه گذاری خطرپذیر به طور کلی.

برنامه سرمایه گذاری صندوق فرصت سیاه (BOF) در سال 2020 برای کمک ایجاد شد صاحبان مشاغل سیاه پوست در کانادا پول جمع می کنند و رفع نابرابری در دسترسی به سرمایه.

BOF نیز پشتیبانی می کند برنامه های مربیگری و انکوباتور با مشارکت اتاق بازرگانی سیاه پوست کانادا.

در سال 2021 دانشگاه تورنتو شبکه بنیانگذاران سیاه را ایجاد کرد برای ارائه “همپیمان، راهنمایی و حمایت” برای بنیانگذاران دانشجویان سیاه پوست در “هر صنعت و در هر مرحله”.

مردی سیاه‌پوست با ژاکت کرم رنگ، گردنبند نازک طلا و گوشواره‌های میخی الماس به دوربین لبخند می‌زند.
مارک لافلور که TruLocal، سرویس اشتراک آنلاین خود برای محصولات گوشتی را به قیمت نزدیک به 17 میلیون دلار فروخت، اخیراً در اجلاس نوآوری سیاه حضور داشت تا داستان موفقیت خود را به اشتراک بگذارد و سؤالات مخاطبان را بپرسد. (هدر والدرون/سی بی سی)

به اشتراک گذاری داستان های موفقیت

مارک لافلور، مدیر عامل سابق TruLocal، در اجلاس نوآوری سیاه حضور داشت تا داستان موفقیت خود را به اشتراک بگذارد و سؤالات مخاطبان را بپرسد.

لافلور سرویس اشتراک آنلاین محصولات گوشتی را در سال 2016 تأسیس کرد و آن را در دسامبر 2022 فروخت تقریبا 17 میلیون دلار

او موافق است که کارآفرینانی که سیاه‌پوست هستند در جمع‌آوری پول برای کسب‌وکارشان مشکل دارند، تا حدی به این دلیل که سرمایه‌گذاران سیاه‌پوست زیادی وجود ندارند.

لافلور گفت: “در پایان روز، صنعت VC به عنوان رنگ پریده، کهنه و مرد شناخته شده است. و می دانید، به طور سنتی مردم روی افرادی سرمایه گذاری می کنند که بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.”

در حالی که او معتقد است که شنیدن “نه” می تواند به تقویت عزم و اراده صاحبان مشاغل سیاه پوست کمک کند، لافلور همچنین می گوید که ای کاش زمانی که او TruLocal را راه اندازی می کرد چیزی مانند برنامه های نوآوری سیاه وجود داشت.

لافلور که قبل از موفقیت سومین دو کسب‌وکارش شکست خورده بود، همچنین می‌گوید که جشن گرفتن الگوهای نقش با رویدادهایی مانند اجلاس ضروری است.

“اگر ما بتوانیم داستان های موفقیت بیشتری را از بنیانگذاران سیاه پوستی که این کار را انجام داده اند نشان دهیم و برجسته کنیم، آنگاه الهام بخش جوانان سیاه پوست امروزی برای ورود به تجارت خواهد بود.”

تماشا | با زن کانادایی که پشت وعده 15 درصدی است آشنا شوید:

کانادایی پشت «تعهد 15 درصدی» برای حمایت از مشاغل سیاه پوست

آرورا جیمز، طراح و نماد مد کانادایی، در بهار امسال با شروع «تعهد 15 درصدی»، کمپینی برای جلب رضایت خرده فروشان در ایالات متحده برای تهیه 15 درصد از محصولات خود از سازندگان سیاه پوست، خبرساز شد. او با اندرو چانگ از The National در مورد شروع تعهد و تلاش او برای تغییر اجبار صحبت می کند.

وادار کردن شرکت های کوچک به فکر بزرگ

در اجلاس نوآوری سیاه، آکیندل، کارآفرین 22 ساله با برنامه بهداشت روان Blue Guardian، در نهایت مقام اول را در مسابقه زمین به دست آورد.

او این هفته اپلیکیشنی را با هدف کمک به نوجوانان راه‌اندازی کرد که در حال حاضر فقط روی آیفون‌ها در دسترس است.

Blue Guardian با استفاده از هوش مصنوعی پیام‌های متنی و چت‌های کاربر تلفن را در برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی تجزیه و تحلیل می‌کند. نظارت بر الگوهای زبانی برای علائم افسردگی. در صورت نیاز، منابعی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا در مورد علائم خود بیشتر بدانید و کمک بخواهید.

یک مرد سیاه‌پوست قدبلند در مقابل بنری که روی آن نوشته شده است DMZ ایستاده است و یک چک غول‌پیکر 20000 دلاری در دست دارد. او پول کسب‌وکارش را برد.
امانوئل آکیندله با چکی که به خاطر رتبه اول در مسابقه زمین در اجلاس نوآوری سیاه در آوریل دریافت کرده بود، عکس می گیرد. این جوان 22 ساله اپلیکیشن سلامت روان خود را با هدف کمک به نوجوانان در این هفته راه اندازی کرد. (هدر والدرون/سی بی سی)

آکیندل و شریکش به مدت سه سال بر روی این برنامه کار می کنند و بودجه خود را از دانشگاه وسترن، دانشگاه وسترن و یک برنامه کمک هزینه جمع آوری می کنند. استخدام دانشجو برای کارهای کوتاه مدت

او می گوید که جایزه DMZ یک “تغییر بازی” است که به موفقیت این راه اندازی کمک می کند.

یک تغییر دهنده بازی دیگر؟ حمایتی که با ورود به برنامه شش ماهه DMZ در سال 2021 حاصل شد.

آکیندل می‌گوید کارآفرینان موفقی که او از طریق DMZ با او آشنا شد به او الهام دادند که بیشتر از ایجاد تفاوت برای سلامت روان در کانادا فکر کند.

اکنون، چشم‌انداز من این است که می‌توانیم جلو برویم و دنیا را تغییر دهیم.»

بنر BBIC
(CBC)