با وجود اختلافات در مورد حقوق زنان، ترودو در سفر به کره جنوبی روابط نزدیک تری را مطرح می کند

نخست‌وزیر جاستین ترودو روز چهارشنبه برای روابط نزدیک‌تر بین کانادا و کره‌جنوبی سخن گفت و از پیوندهای تاریخی فداکاری مشترک در حالی که به اختلافات سیاسی خاردار – حتی شدید – بین دو کشور اشاره کرد، اشاره کرد.

اولین روز کامل دیدار وی با سخنرانی در مجلس ملی کشور آغاز شد که در آن او بر روابط فرهنگی عمیق و تقریباً نادیده گرفته شده بین کشورها تأکید کرد.

او به فرانک شوفیلد کانادایی، مبلغ پروتستان که بیش از 100 سال پیش از جنبش استقلال کره از امپراتوری ژاپن حمایت کرد و – امروز – تنها خارجی است که در قطعه میهن پرستان در گورستان ملی کره دفن شده است، ادای احترام کرد.

مردی با کت و شلوار آبی در مقابل تاج گلی ایستاده است که توسط دو مرد یونیفورم گرفته شده است.
ترودو روز چهارشنبه بر مزار دکتر فرانک شوفیلد کانادایی در گورستان ملی سئول تاج گل می گذارد. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

این مرجعی بود که در پوشش رسانه های کره جنوبی از این رویداد به شدت طنین انداز شد.

با این حال، ابراز خویشاوندی دیرینه در پس زمینه تشدید تنش با کره شمالی ارائه شد.

رئیس مجلس ملی کره جنوبی، کیم جین پیو، به قانونگذاران این کشور گفت که سفر ترودو در “لحظه تعیین کننده” هم در روابط دوجانبه و هم برای این کشور آسیایی انجام می شود که با تعداد فزاینده ای از تحریکات نظامی و طغیان های نظامی مواجه شده است. رژیم منزوی کره شمالی

ترودو در تشریح چشم انداز ناپایدار ژئوپلیتیکی گفت: “من اینجا هستم تا به شما بگویم که دیگر دوست بودن کافی نیست – ما باید بهترین دوستان باشیم.” “در حال حاضر، جهان ما با لحظه ای از عدم اطمینان روبرو است که هرگز در طول عمر خود ندیده ایم.”

تضاد آشکار زنان در جامعه

از بسیاری جهات، سخنرانی ترودو به تمام نکات آشنا برخورد کرد – تغییرات آب و هوایی، سرمایه گذاری، انعطاف پذیری اقتصادی و برابری جنسیتی.

در مورد نقش زنان در جامعه است که تضاد فاحشی بین دو ملت به نمایش گذاشته شد. دولت لیبرال خود را به عنوان یک مدافع سرسخت حقوق زنان معرفی می کند. این در تضاد با دولت یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی است که بر اساس یک پلتفرم ضد زن فعالیت می‌کرد و از جمله قول داده است که وزارت برابری جنسیتی این کشور را منحل کند – پیشنهادی که با انتقاد شدید گروه حقوق بشر عفو بین‌الملل مواجه شد. . دولت او سهمیه های جنسیتی در مدیریت دولتی را لغو کرده است و می گوید افراد بر اساس شایستگی استخدام می شوند، نه جنسی.

مردی با کت و شلوار آبی با زنی با کت و شلوار سفید در مجلس قانونگذاری دست می دهد.  عده ای در سالن اجتماعات کف می زنند.
ترودو پس از ایراد سخنرانی خود در مجلس ملی در سئول در روز چهارشنبه هنگام خروج با قانونگذاران کره جنوبی دست می دهد. (کیم هونگ جی/ رویترز)

علاوه بر این، کشور در بحثی در مورد به اصطلاح «مناطق بدون بچه» گرفتار شده است که حدود 500 مورد از آن در سراسر کشور وجود دارد – فضاهای عمومی فراتر از بارهای معمولی و برخی رستوران‌ها که در آن کودکان اجازه ورود ندارند.

ترودو مستقیما از سیاست های میزبان خود انتقاد نکرد. با این حال، وی خاطرنشان کرد که برنامه روزانه 10 دلاری مراقبت از کودکان کانادا به “مشارکت زنان در اقتصاد کمک کرده است تا به بالاترین حد خود برسد.”

ترودو گفت که کره همچنین در حال کار بر روی طرحی برای گسترش گزینه های مراقبت از کودکان است.

او گفت: “حمایت از والدین در ایجاد تعادل بین شغل و تعهدات خانوادگی مهم است.”

زیرا شمول، برابری جنسیتی و حمایت از خانواده‌ها، جوامع ما را قوی‌تر و دموکراسی‌های ما را سالم‌تر می‌کند.»

این نزدیکترین موردی بود که ترودو در مورد برابری جنسیتی سرزنش کرد.

تهدید هسته ای کره شمالی

اما در حین ارجاعات او به کره شمالی بود که دیدید قانونگذاران کره جنوبی به آن تکیه می کنند و با دقت گوش می دهند.

ترودو گفت: «کانادا متعهد به حمایت از تلاش‌های جمهوری کره برای خلع سلاح هسته‌ای، صلح‌آمیز و موفق شبه جزیره کره است.» ما همچنان از کره شمالی می خواهیم که به گفتگو و دیپلماسی بازگردد.»

تماشا | دفاع در برابر تهدید هسته ای کره شمالی:

دفاع در برابر تهدید هسته ای کره شمالی

به عمل کار برآید به سخندانی نیست. در چهار ماه اول سال جاری، کره شمالی 26 موشک از جمله جدیدترین نسخه موشک قاره پیما را آزمایش کرد.

هفته گذشته، یون یک کمیته دولتی جدید تأسیس کرد که وظیفه آن تضمین قدرت نظامی «غیب‌انگیز» کره جنوبی برای مقابله با تهدیدات موشکی و هسته‌ای کره شمالی است.

وی آن را سیاست بازدارندگی توصیف کرد.

با این حال، این سیاست شامل دستیابی کره جنوبی به سلاح هسته ای نمی شود.

دولت اینجا از دهه 1970 با این ایده در حال معاشقه بوده است.

با این حال، ایالات متحده اخیراً آنها را از آن خارج کرد. واشنگتن با استقرار دوره ای زیردریایی های اتمی آمریکا در کره جنوبی و مشارکت سئول در عملیات برنامه ریزی هسته ای خود موافقت کرده است. در مقابل، کره جنوبی موافقت کرده است که سلاح هسته ای خود را تولید نکند.