با وجود نداشتن سرپناه دائمی، افراد بی خانمان در گاندر از اتاق های هتل بیرون رانده شدند

نمایی از بالا به پایین از یک شهر با بدنه ای از آب در پس زمینه.
به زودی از افراد بی خانمان در گاندر خواسته می شود تا اتاق های هتلی را که از آنها به عنوان سرپناه اضطراری کوتاه مدت استفاده می کردند تخلیه کنند. (شهر گاندر/فیسبوک)

با نزدیک شدن به فصل گردشگری، جمعیت بی خانمان گاندر به زودی باید مکان جدیدی برای زندگی پیدا کنند.

استان از هتل های شهر برای موقعیت های سرپناه اضطراری در زمستان استفاده می کند. اما با هجوم بازدیدکنندگانی که طی چند ماه آینده در این منطقه پیش بینی می شود، هتل ها اتاق های خود را پس می گیرند.

کیم بیر، رئیس مرکز مسکن و بی خانمان‌های گاندر، گفت افرادی که برای خود خانه ندارند، سال‌ها در هتل‌ها اقامت می‌کنند. او گفت که این عمل پایدار نیست، اما جای دیگری برای رفتن آنها وجود ندارد.

بیر گفت: «در حال حاضر هیچ نوع سرپناه اضطراری اینجا در گاندر نداریم.

“فقط کمبود املاک اجاره ای وجود دارد، کمبود مسکن مقرون به صرفه وجود دارد زیرا ما در جامعه خود رشد کرده ایم. این مشکل خوبی است زیرا افراد بیشتری می آیند، اما ما فضا، ظرفیت و یا نداریم. مقرون به صرفه بودن برای برخی افراد برای ماندن.”

حدود 40 نفر در منطقه گاندر از هتل ها برای سرپناه اضطراری استفاده می کنند.

بیر گفت که این ترکیبی از مردان، زنان و خانواده‌های دارای فرزند است – برخی با نیازهای پیچیده که کارکنان هتل صلاحیت کمک به آنها را ندارند.

مردی با پیراهن راه راه و کتانی خاکستری پشت میزی نشسته است که ساختمان کنفدراسیون در پنجره پشت سرش نمایان است.
جان ابوت، وزیر توسعه اجتماعی، کودکان، سالمندان و اجتماعی می گوید که دولت استانی به دنبال گزینه های دیگر مسکن است. (کرتیس هیکس/CBC)

جان ابوت، وزیر توسعه اجتماعی، کودکان، سالمندان و اجتماعی می گوید که دولت استانی به دنبال گزینه های دیگر مسکن است.

ابوت، وزیر مسئول کمیسیون مسکن نیوفاندلند و لابرادور، گفت: “ما با تک تک افراد مصاحبه کرده ایم تا مطمئن شویم که دقیقاً می دانیم مسکن آنها چیست و در آینده قابل پیش بینی خواهد بود.” او گفت که حدود نیمی از افرادی که از هتل ها برای سرپناه استفاده می کنند، یا در سرپناه قرار گرفته اند یا سرپناه پیدا کرده اند.

ما اکنون با هر یک از افراد کار می کنیم تا ترتیبات مناسبی را پیدا کنیم، چه در داخل و اطراف گاندر و چه در منطقه وسیع تر، تا مطمئن شویم که آنها می توانند تا حد امکان نزدیک خانه بمانند.”

اخراج در آستانه فصل گردشگری انجام می شود، اما ابوت گفت که مقامات دولتی در حال صحبت با مالکان هتل هستند تا سعی کنند حداقل چند اتاق را حفظ کنند و اداره او همچنین با سایر سازمان های اجتماعی صحبت می کند تا ببیند آیا چیز دیگری در دسترس است یا خیر.

او گفت که فکر می کنم تمهیدات مناسبی پیدا خواهد شد. بیر گفت که برخی از مردم قبلاً به خارج از شهر نقل مکان کرده اند.

یک رفع دائمی

هدف بلندمدت ایجاد یک پناهگاه اضطراری دائمی در گاندر است.

این شهر اخیراً کلیسای پنطیکاستی سابق را خریداری کرده است که از زمانی که جماعت در سال 2018 به کلیسایی تازه ساخته نقل مکان کردند، عمدتاً در الیزابت درایو خالی است.

بیر گفت که ساختمان مکان مناسبی برای راه حل کوتاه مدت مسکن خواهد بود و گروه او در تلاش برای تحقق آن است.

یک ساختمان آجری قهوه ای در وسط یک پارکینگ بزرگ.
کیم بیر، مدافع مسکن، می گوید که کلیسای پنطیکاستی سابق در الیزابت درایو راه حلی عالی برای مسکن درازمدت خواهد بود. (Google Maps)

او گفت: “این مکان از بسیاری جهات یک مکان ایده آل است. گروه بسیار کوچکی در آن اشغال شده بود که اخیراً از کل ساختمان استفاده نمی کردند، بنابراین چیزهای زیادی وجود دارد که باید به روز شوند.”

“به طور ایده آل، در دراز مدت، مکان فوق العاده ای خواهد بود… ما نه تنها به یک مکان اضطراری، بلکه احتمالاً برخی از تخت نشینان و حتی احتمالاً داشتن بخشی از واحدهای آپارتمانی مقرون به صرفه نگاه می کنیم.”

بیر گفت که این ایده با ابوت و شرکت مسکن نیوفاندلند و لابرادور به اشتراک گذاشته شده است.

او امیدوار است که همه طرف ها بتوانند با هم همکاری کنند تا این طرح به نتیجه برسد.

ابوت گفت که دپارتمان او در حال بررسی این ایده است و آن را یک “احتمال واقعی” خواند.

از CBC نیوفاندلند و لابرادور بیشتر بخوانید