برخی از دستورات تخلیه در داخل BC با کاهش خطر سیل لغو شد

وضعیت اضطراری محلی روز شنبه در شهر داخلی جنوبی گراند فورک، بریتیش کلمبیا لغو شد، در حالی که برخی از دستورات تخلیه برای املاکی که در معرض خطر سیل بودند نیز لغو شد.

منطقه منطقه ای مرز کوتنای (RDKB) در بیانیه ای در بعدازظهر یکشنبه گفت که کاهش بارندگی در این منطقه منجر به کاهش سطح آب در برخی از رودخانه ها و نهرها شده است.

منطقه منطقه ای دستور تخلیه 34 ملک در شهر حدود 4000 نفری، واقع در 500 کیلومتری شرق ونکوور را لغو کرد.

این دستور به هشدار تخلیه کاهش یافته است. دستور تخلیه حداقل 29 ملک دیگر باقی مانده است، در حالی که صدها مورد نیز در منطقه در حالت آماده باش تخلیه هستند.

مارک استفنز، مدیر برنامه‌های اضطراری با RDKB، روز یکشنبه گفت که رودخانه‌های متورم کتل و گرانبی اکنون اوج می‌گیرند و خطر سیل در منطقه کاهش می‌یابد.

او گفت: «ما یک مهلت از آب و هوا دیده ایم. “ما خوشبین هستیم که شاهد کاهش سطح رودخانه در اینجا باشیم.”

اورت بیکر، شهردار گرند فورکز گفت هیچ خسارت مالی در اثر وقوع سیل گزارش نشده است.

او گفت که شهر از یک سیل ویرانگر در سال 2018 که نزدیک به 100 خانه را ویران کرد، درس گرفت. از آن زمان تاکنون، حدود 40 میلیون دلار برای خرید املاک در دشت سیلابی و سرمایه گذاری در زیرساخت های حفاظتی مانند سیلاب های جدید و ایستگاه های پمپاژ هزینه کرده است.

او گفت: «خوشحالم که می بینم آب در رودخانه می ماند و در مرکز شهر نیست.

اضطراری کش کریک باقی مانده است

در کش کریک، روستایی در حدود 350 کیلومتری شمال شرقی ونکوور، وضعیت اضطراری محلی همچنان برقرار است و تا 13 می تمدید شده است.

مقامات روستا گفتند که 21 ملک همچنان در دستور تخلیه هستند، در حالی که 12 ملک دیگر همچنان در حالت آماده باش هستند. خدمه کیسه های شن را آوردند، آسفالت را پاکسازی کردند و در یک مکان کلیدی در امتداد نهر نزدیک جاده کوارتز، تپه ای از خاک گذاشتند تا از سیل بیشتر جلوگیری شود.

خیابانی شسته شده با آوار و کیسه های شن به دلیل سیل در Cache Creek BC
پیامدهای سیل در کش کریک، بریتیش کلمبیا، در روز شنبه 6 مه 2023 مشاهده شد. (جردن تاکر/سی بی سی)

بالا آمدن آب نهر در اوایل هفته بخش‌هایی از روستا را زیر آب گرفت، از آتش‌خانه آن عبور کرد، چندین واحد تجاری را آب گرفت و بزرگراه 1 و بزرگراه 97 را موقتاً بسته شد.

جان رانتا، شهردار Cache Creek، گفت: “آب اکنون در کانال باقی مانده است.”

BC United MLA Jackie Tegart، که حوزه انتخابیه Fraser-Nicola شامل Cache Creek است، شنبه با ساکنان شهر ملاقات کرد. او گفت که مردم امیدوارند بدترین تهدید سیل به پایان رسیده باشد.

تگارت گفت: “مردم خسته اند. گاو مقدس، آیا آنها خسته شده اند.”

نمایی هوایی از مرکز شهر سیل زده.
نمایی هوایی از Cache Creek، BC، سیل در 3 مه 2023. (کوین شارفنبرگ)

در روز یکشنبه، حدود نیمی از سال قبل از میلاد تحت نظارت سیل، هشدار یا توصیه بود.

هشدار سیل همچنین برای وایتمن کریک در اوکاناگان ادامه یافت، جایی که گروه هندی اوکاناگان گفت که به نظارت بر وضعیت و حذف گل و لای و آوار برای به حداقل رساندن خسارت ناشی از بالا آمدن آب ادامه خواهد داد.

در کش کریک، رانتا گفت در حالی که روستا هنوز در مرحله واکنش اضطراری است، به دلیل سیل هفته گذشته نیز یک روند طولانی پاکسازی وجود خواهد داشت.

رانتا گفت: «می‌دانی، شش یا هشت اینچ سیلت، سنگ و شن و هر چیز دیگری در اطراف آتش‌خانه وجود دارد.» و کسب‌وکارهای دیگر کار دارند. آنها در نتیجه سیل خسارت کمی دیده اند و من فکر می کنم ماه ها در مرحله بهبود خواهیم بود.»

رانتا گفت که روستا همچنین نسبت به سیل جدیدی که ممکن است به وجود بیاید، هوشیار است.

تگارت گفت که مردم منطقه به او گفته‌اند که از دولت استانی می‌خواهند که در «برنامه‌ریزی تصویر بزرگ» مشارکت کند تا تهدید سالانه سیل را محدود کند.

تگارت گفت: “هر سال، مردم با وحشت شروع به تازه شدن هوا را تماشا می کنند.” ما می دانیم که آب از کجا بالا می آید. چرا ما کار را قبل از وقوع انجام نمی دهیم؟»