بسیاری از کانادایی ها با سلطنت تمام شده اند – اما GG می گوید باید به چارلز فرصت بدهند

نماینده پادشاه در کانادا می‌گوید این کشور هنوز «بحث‌های جدی» در مورد اینکه اگر این کشور سلطنت را کنار بگذارد چه اتفاقی می‌افتد – و شاه چارلز سوم سزاوار فرصتی برای اثبات خود است.

وی گفت: «اگر صحبتی در مورد اینکه آیا باید پادشاهی در راس کشورمان باشد یا نه، باید در کانادا درباره آنچه می‌خواهیم بحث‌های جدی داشته باشیم… و من نشنیده‌ام که این بحث‌ها انجام شود.» ژنرال مری سیمون به CBC گفت خانه در مصاحبه ای که شنبه پخش شد

“من از افراد زیادی شنیده ام که می گویند … نظرسنجی ها گفته اند که از پادشاه حمایت نمی کنند. اما در عین حال، من فکر می کنم باید به او فرصت دهیم. باید به او فرصت دهیم تا به ما نشان دهد که او رهبر خوبی است.”

سیمون پیش از سفر خود به بریتانیا، جایی که در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در روز شنبه شرکت خواهد کرد، با میزبان کاترین کالن صحبت کرد. او اولین فرماندار کل کانادا خواهد بود که شاهد تاجگذاری پادشاه جدید در بیش از 70 سال است.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که اکثر کانادایی ها طرفدار به رسمیت شناختن چارلز به عنوان پادشاه نیستند. اگرچه مادرش الیزابت به طور گسترده ای در کانادا محبوبیت داشت، اما رسیدن او به تاج و تخت باعث گفتگوی تازه در مورد نقش سلطنت در کانادا شد.

در حالی که پادشاه هیچ قدرت سیاسی در کانادا ندارد، هنوز برای بسیاری به عنوان نماد مهمی عمل می کند و بخشی از ساختار قانون اساسی کانادا است.

نخست وزیر جاستین ترودو هفته گذشته گفت که کانادایی ها علاقه خاصی به گفتگو در مورد سلطنت ندارند و تمایل چندانی برای تغییراتی که مستلزم اصلاحات قانون اساسی باشد وجود ندارد.

تماشا | فرماندار کل در مورد دیدار آتی بین پادشاه و رهبران بومی بحث می کند:

فرماندار ژنرال مری سیمون در دیدار با پادشاه و رهبران بومی

فرماندار کل مری سایمون در مورد ملاقات رهبران بومی و پادشاه چارلز سوم، درست قبل از تاجگذاری او صحبت می کند.

ترودو گفت: “بدیهی است که تعدادی از مردم وجود دارند که احساس می کنند یک سیستم متفاوت به ما کمک می کند. این افراد می توانند این استدلال ها را مطرح کنند، اما آنچه آن افراد نمی توانند انجام دهند این است که در مورد اینکه کدام جایگزین بهتر است توافق کنند.”

پیر پولیور، رهبر محافظه‌کاران، که حزبش به‌طور سنتی با سلطنت دوست‌تر است، در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت مرگ الیزابت در پاییز گذشته، با اشاره به اهمیت آن در نماد تقسیم قدرت‌ها و به‌عنوان ضامن دموکراسی، درباره این نهاد صحبت مثبتی کرد.

فرصتی برای یک رابطه “تجدید” تاج و بومی

سیمون به کالن از CBC گفت که نهاد سلطنت بخشی جدایی ناپذیر از توسعه کانادا بود و هنوز هم به ساختار دموکراسی کانادا گره خورده است.

سیمون همچنین گفت که با توجه به حمایت واقعی چارلز در مورد محیط زیست و تمایل جدی او برای ملاقات و تعامل با رهبران بومی در کانادا، فکر می کند که به نظر او پادشاه خوبی است.

نگرش چارلز به ویژه به پروژه آشتی بومیان مرتبط است، با توجه به رابطه مستقیم سلطنت با مردم بومی در کانادا. چارلز قرار است روز پنجشنبه با رهبران Inuit، First Nations و Métis دیدار کند.

سیمون گفت که نسبت به امکان پیشرفت و توسعه یک رابطه “تجدید” ولیعهد و بومی از طریق شاه چارلز امیدوار است – اگرچه او هشدار داد که به احتمال زیاد اوضاع به سرعت تغییر نخواهد کرد.

او گفت که نمی‌داند آیا چارلز به برخی از درخواست‌های کلیدی رهبران بومی که از جمله خواستار عذرخواهی رسمی برای نقش ولیعهد در استعمار و سیستم مدارس مسکونی هستند، باز است یا خیر.

تماشا | فرماندار کل درباره رویکرد شاه چارلز سوم به سلطنت:

فرماندار کل مری سایمون می گوید شاه چارلز سوم با مادرش متفاوت است

فرماندار کل مری سایمون می گوید شاه چارلز سوم با مادرش متفاوت است و او معتقد است که او پادشاه خوبی خواهد بود.

سایمون گفت: “من فکر می کنم باید به آرامی شروع کنیم.” “من فکر می کنم رهبران بومی و پادشاه باید یکدیگر را بشناسند و اعتماد مورد نیاز را ایجاد کنند.

“عذرخواهی همیشه مهم است. اما این اقدامی است که در پشت عذرخواهی قرار دارد که بسیار مهم است.”

سیمون گفت که می‌داند که نهاد سلطنت نزد برخی از کانادایی‌ها محبوبیت ندارد. و در حالی که او گفت که چارلز سزاوار یک فرصت است، او برای گفتگو در مورد آینده سلطنت ابراز آمادگی کرد.

او گفت: “هنوز تعداد قابل توجهی از افراد هستند که از آن حمایت می کنند و آن را بخشی از حرکت رو به جلو می دانند.”

“من فکر می کنم اگر بتوانیم به شیوه ای مثبت و مثمر ثمر بحث کنیم، چه جایگزین هایی وجود دارد، از اینجا به کجا می رویم؟ این یک گفتگوی آینده است.”

پوشش سی‌بی‌سی درباره تاج‌گذاری پادشاه چارلز در تاریخ 6 مه از ساعت 4 صبح به وقت شرقی در تلویزیون CBC، شبکه خبری CBC، رادیو CBC و پخش در CBC Gem، CBC News Explore، و CBC Listen در همه پلتفرم‌ها در دسترس خواهد بود.