به زودی لایحه اصلاح قوانین حفظ حریم خصوصی کانادا اعلام می شود

با ادامه افزایش تعداد نقض امنیت آنلاین مصرف کننده با اهمیت ، دولت فدرال پیش بینی می کند لایحه ای را برای لرزش قوانین حریم خصوصی کانادا – احتمالاً به زودی امروز – ارائه دهد.

وزیر نوآوری نودیپ بینز از برنامه هایی برای معرفی این قانون در اواخر هفته گذشته در کاغذ اعلامیه مجلس عوام خبر داد.

این لایحه – که به طور رسمی “قانونی برای تصویب قانون حمایت از حریم خصوصی مصرف کننده و دادگاه اطلاعات شخصی و محافظت از داده ها و ایجاد اصلاحات متعاقب و مرتبط با آن در سایر قوانین” نامیده می شود – اولین تلاش عمده برای تغییر قانون حفظ حریم خصوصی کانادا در دهه های گذشته است.

جزئیات این لایحه تا زمان ارائه این قانون در دسترس نخواهد بود ، اما سخنگوی Bains به وعده های ذکر شده در نامه فرمان وزیر اشاره کرد.

این نامه – اساساً دستورالعمل های راهپیمایی وزیر از نخست وزیر جاستین ترودو – او را موظف به تهیه “منشور دیجیتال” می کند که شامل قوانینی برای دادن “جبران خسارت مناسب” به کانادایی ها در صورت نقض اطلاعات شخصی آنها است.

همچنین قول داده است كه مقررات جدیدی را برای شركتهای بزرگ دیجیتال جهت حفاظت بهتر از اطلاعات شخصی كانادایی ها و تشویق به رقابت بیشتر در بازار دیجیتال ، و تعیین یك كمیشنر جدید داده برای نظارت بر این مقررات ، معرفی كند.

“این بسیار مهم و معنادار خواهد بود که روشن شود که حریم خصوصی مهم است. البته جبران خسارت یکی از جنبه های آن است” ، باینس در ماه ژانویه گفت ، و اضافه کرد که دولت همچنین می خواهد “به شرکا نشان دهد که مجازات های قابل توجهی برای عدم رعایت قانون مجازات خواهند شد. این واقعاً هدف اصلی من است. “

در این نامه همچنین خواستار “افزایش اختیارات برای نماینده حریم خصوصی” شده است. دفتر کمیساریای حفظ حریم خصوصی دانیل تررین – که خواستار اختیارات بیشتر است – گفت که پس از ارائه لایحه ، وی در جریان آن قرار خواهد گرفت.

ویتو پیلیچی سخنگوی تررین گفت: “دفتر ما مدتهاست که خواستار قوانین حریم خصوصی فدرال است که برای محافظت از کانادایی ها در عصر دیجیتال مناسب تر باشد.”.

“ما به یک چارچوب قانونی احتیاج داریم که امکان نوآوری مسئولانه را فراهم کند که منافع عمومی را تأمین کند و احتمالاً موجب جلب اعتماد شود ، اما استفاده از فناوری را به روشهایی که با حقوق و ارزشهای ما ناسازگار باشد منع می کند. همچنین قانون باید مکانیسم های اجرایی را تضمین کند. افراد برای محافظت از حقوق حریم خصوصی خود به راه حل های سریع و م accessثر دسترسی دارند و مشوق هایی را برای انطباق گسترده سازمان ها ایجاد می کنند. “

“حق فراموش شدن”

در اوایل این ماه ، یک تحقیق مشترک توسط کمیسیونرهای حفظ حریم خصوصی فدرال ، آلبرتا و قبل از میلاد به این نتیجه رسید که شرکت املاک و مستغلات پشت برخی از محبوب ترین مراکز خرید کانادا دوربین ها را در کیوسک های اطلاعات دیجیتال خود در 12 مرکز خرید در شهرهای بزرگ کانادا جاسازی کرده است تا میلیون ها تصویر جمع آوری کند – و بدون اطلاع و رضایت مشتری از فناوری تشخیص چهره استفاده کرده است.

مایکل مک ایوی ، کمیسیونر اطلاعات و حریم خصوصی پیش از میلاد ، گفت که اگر کمسیون ها قدرت داشته باشند ، احتمالاً جریمه های شرکت Cadallic Fairview را دنبال می کردند.

وی گفت: “جریمه نقدی در پرونده ای از این دست قابل توجه بود. این یک نقص باورنکردنی از قوانین کانادا است.”

“ما به عنوان تنظیم کننده های حریم خصوصی هیچ اختیاری برای جریمه شرکتهایی که اطلاعات شخصی مردم را نقض می کنند نداریم و این باید واقعاً تغییر کند.”

آمار کانادا می گوید که حدود 57 درصد از کانادایی های آنلاین گزارش کرده اند که در سال 2018 یک حادثه امنیت سایبری را تجربه کرده اند.

در نامه سفارش بینز همچنین با خواستار “توانایی برداشت ، حذف و پاک کردن اطلاعات شخصی اساسی از یک سیستم عامل” ، قانونی به اصطلاح “حق فراموش شدن” یا “حق پاک کردن” اشاره شده است.

پس از اینکه یک وکیل اسپانیایی با موفقیت برای حذف مطالب قدیمی درباره مشکلات بدهی گذشته خود تلاش کرد ، اتحادیه اروپا قانونی را به تصویب رساند که به شهروندان اجازه می دهد از Google برای حذف بازدیدهای وب مشکل دار که هنگام جستجو در نام آنها ظاهر می شود ، حذف شود.

طبق قانون اتحادیه اروپا ، بازدیدهای وب “ناکافی ، بی ربط یا زیاد” حذف نمی شوند ، اما در بیشتر موارد Google آنها را از نتایج جستجوی خود پنهان می کند – روندی که به عنوان فهرست زدایی یا نمایه سازی شناخته می شود.