به گفته ارقام دولتی، اکثریت قریب به اتفاق کارگران غیر ضروری در اعتصاب شرکت کردند

بر اساس آمارهای جدید دولت، بیش از 90 درصد از کارگران غیر ضروری در بزرگترین گروه کارگران اعتصاب کننده اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) در هفته اول تعطیلی کار دست به اعتصاب زدند.

بر اساس ارقام منتشر شده توسط هیئت خزانه داری، به طور متوسط ​​71000 کارمند از گروه اصلی 120000 کارگر دولتی از کار بیکار بودند.

هنگامی که 46000 کارمندی که ضروری و موظف به کار تلقی می شوند محاسبه می شوند، اکثریت قریب به اتفاق کارمندان دولتی (حدود 96 درصد) واجد شرایط اعتصاب این کار را انجام دادند.

در بیانیه ای، هیئت خزانه داری هشدار می دهد که جمع آوری داده ها ممکن است بسته به سازمان متفاوت باشد و به پالایش ادامه می دهد. در این بیانیه آمده است که کارکنانی که در مرخصی یا مرخصی هستند جزو کارگرانی که کار خود را کنار گذاشته اند به حساب نمی آیند.

بقیه کارکنان کارگرانی هستند که ضروری تشخیص داده شده اند، کار را انتخاب کرده اند یا به دلایل دیگر در مرخصی هستند.

دولت فدرال تعداد کارمندانی که گزارش شده است خدمات خود را پس گرفته اند را به تفکیک روز منتشر کرد:

  • چهارشنبه 29 فروردین: 55272.
  • پنجشنبه 30 فروردین: 75767.
  • جمعه 21 فروردین: 67467.
  • دوشنبه 24 آوریل: 77720.
  • سه شنبه 25 فروردین: 74715.
  • چهارشنبه 26 فروردین: 77483.

این ارقام نشان دهنده اعضای گروه اصلی مدیریت عمومی است، یک گروه ترکیبی از چهار واحد چانه زنی که نماینده 120000 کارمند اداری، فنی، کتابخانه و عملیاتی است. آنها 39000 کارگر اعتصابی آژانس درآمد کانادا را مستثنی کردند.

PSAC بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

وزیر می گوید تأثیر آن بر اقتصاد نامشخص است

مونا فورتیه، رئیس هیئت خزانه داری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت هیچ رقم روشنی برای اینکه اعتصاب 9 روزه – یکی از بزرگترین اعتصابات در تاریخ کانادا – چقدر بر اقتصاد این کشور تأثیر می گذارد، وجود ندارد.

او گفت که اولویت دولت دستیابی به توافق است.

او گفت: “من می دانم که کانادایی ها و کارمندان دولتی تاثیر اعتصاب را احساس می کنند. ما به اعتصاب احترام می گذاریم، اما باید راهی برای یافتن راه حل پیدا کنیم.”

یک سیاستمدار در مجلس نمایندگان با یک برگه کاغذ در دست صحبت می کند.
رئیس هیئت خزانه داری مونا فورتیر در دوره سوال روز دوشنبه در اتاوا برمی خیزد. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

این اتحادیه که در آغاز هفته دوم اعتصاب متعهد شد تاکتیک‌های فشار را افزایش دهد، اعتبار بیش از 25 «نقطه تشدید» در سراسر کشور را به عهده گرفت که در آن کارگران ترافیک را کند کردند، دسترسی به زیرساخت‌های حیاتی مانند بنادر را محدود کردند و دسترسی به ساختمان‌های فدرال را مسدود کردند. .

روز چهارشنبه، PSAC گفت که مذاکرات پس از بن بست در موضوع دستمزد متوقف شد.

PSAC در ابتدا خواهان افزایش 13.5 درصدی دستمزد طی سه سال برای اعضای گروه اصلی مدیریت دولتی بود، با این استدلال که چنین افزایشی برای همگام شدن با تورم ضروری است.

کریس آیلوارد، رئیس ملی PSAC در CBC گفت قدرت و سیاست روز چهارشنبه که اتحادیه تقاضای خود را دو بار کاهش داده است، اما نمی‌گوید چقدر است.

هفته گذشته هیئت خزانه داری با استناد به توصیه مستقل کمیسیون منافع عمومی، با پیشنهاد 9 درصدی طی سه سال مخالفت کرد.

آیلوارد گفت که اتحادیه این پیشنهاد را نمی پذیرد.

مذاکرات قرار است تا روز جمعه ادامه یابد.