به گفته متخصص، مسیرهای جدید خطوط هوایی از NWT به انتاریو می توانند از گردشگری بین المللی بهره ببرند

در حالی که خطوط هوایی ارتباطات جدید از Yellowknife به انتاریو را اعلام می کنند، یک تحلیلگر هوانوردی تمرکز جدیدی را بر مسافران بین المللی مشاهده می کند.

هفته گذشته، Canadian North و Air Canada سفر مستقیم یا همان روز از Yellowknife به اتاوا و تورنتو را اعلام کردند. Canadian North مسیر یک روزه خود را از Yellowknife به اتاوا از طریق Iqaluit در ماه ژوئن آغاز می کند، در حالی که Air Canada پرواز مستقیم خود را از Yellowknife به تورنتو در ماه دسامبر آغاز می کند و هدف آن حفظ مسیر در تمام طول سال است.

جان گرادک، تحلیلگر هوانوردی در دانشگاه مک گیل گفت: «من فکر می‌کنم کاری که آنها در حال حاضر انجام می‌دهند این است که از تقاضای گردشگری پررونق برای ترافیک Yellowknife برای مناطق شمال غربی استفاده کنند.

مردی با کت و شلوار با پس زمینه تار.
جان گرادک یک تحلیلگر هوانوردی در دانشگاه مک گیل است. (ارسال شده توسط جان گرادک)

این اعلامیه ها ماه ها پس از آن منتشر می شود که همان خطوط هوایی اعلام کرد خدمات خود را در داخل مناطق کاهش داده است. ماه گذشته، کانادا شمالی مجوز فدرال را برای کاهش پروازهای اجتماعی به یک بار در هفته دریافت کرد. و پاییز گذشته، ایر کانادا پروازهای یلونایف به کلگری و ادمونتون را به دلیل “فشار بی سابقه و پیش بینی نشده بر تمام جنبه های سیستم هوانوردی جهانی” کاهش داد. مسیر ادمونتون از آن زمان بازگردانده شده است.

Gradek گفت: «این تغییر در استراتژی کاری که انجام می دهد، به ایر کانادا اجازه می دهد تا ارتباطات بین المللی خود را با تورنتو بازسازی کند و واقعاً بازاری را بسازد که در اطراف نبود.

مقامات خطوط هوایی به آینده خوشبین هستند

پروازها در این قلمرو هنوز به سطح قبل از همه‌گیری نرسیده‌اند، اما مقامات شرکت هواپیمایی هنوز به چشم‌انداز خوش‌بین هستند.

ما سال‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، اما اکنون به رزرو، تمایل مردم برای سفر، تمایل مردم برای رفتن و ملاقات با خانواده، گردشگران از سراسر جهان نگاه می‌کنیم – ما یک چیز دیدنی داریم. سرژ کوربیل، مدیر روابط دولتی منطقه غرب با ایر کانادا به CBC گفت: در کانادا برای ارائه به گردشگران از سراسر جهان و این جامعه قطعاً چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

کوربیل گفت که بین پروازهای مستقیم از Yellowknife به ونکوور و تورنتو، ایر کانادا می‌تواند به 180 مقصد در سراسر جهان برسد.

در همین حال، مقامات کانادای شمالی گفتند که مسیر سریع مستقیم جدید به اتاوا، سفر و حمل و نقل را ساده می کند.

مایکل رودینیک، رئیس و مدیر عامل شرکت کانادای شمالی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما بر بهبود خدمات هوایی شمال متمرکز شده‌ایم، مأموریت ما این است که زندگی را در جوامعی که به آنها خدمت می‌کنیم بهتر کنیم.

یک مسیر جدید رقابتی

هیجان مسیرهای جدید پرواز هفته گذشته توسط چندین نفر در اطلاعیه ایر کانادا به اشتراک گذاشته شد، از جمله شهردار یلونایف، ربکا آلتی، که گفت این مسیری بود که او به آن امیدوار بود، در حالی که کارولین واوزونک، وزیر صنعت، گردشگری و سرمایه گذاری منطقه ای گفت که او دوست دارد. داشتن “همه گزینه ها.”

اما در حال حاضر یک پرواز مستقیم فصلی Yellowknife به تورنتو از طریق خطوط هوایی Air North مستقر در Whitehorse وجود دارد که در ماه می گذشته راه اندازی شد.

یک هواپیما روی آسفالت با کوه ها در پس زمینه نشسته است.
هواپیمای ایر نورث در فرودگاه وایت هورس، ژوئن 2022. (پل توکر/سی بی سی)

جو اسپارلینگ، رئیس این شرکت، گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم پرواز جدید ایر کانادا چه تأثیری بر تجارت او خواهد داشت.

“ما باید نگاهی به آن بیندازیم. منظورم این است که مطمئناً بازار یلونایف به تورنتو بسیار بزرگ است، بنابراین، می دانید، اگر فکر نکنیم می توانیم تولید کنیم، وارد آن نمی شویم. اسپارلینگ گفت: ترافیک کافی.

اسپارلینگ گفت که ایر نورث قبلاً پروازهای تمام سال به انتاریو داشت، اما زمستان ها برای این ایرلاین خوب نبود، بنابراین این پیشنهاد در تابستان و اوایل پاییز به فصلی تغییر یافت.

چشم انداز کوتاه مدت – اسپارلینگ انتظار تابستان شلوغی را دارد.

“ما در یک محیط تورمی قرار داریم. نرخ های بهره بالا هستند. می توان انتظار داشت که این امر باعث کاهش سفر شود، اما تا کنون، ما هیچ نشانه واقعی از آن را نمی بینیم. به نظر می رسد تقاضا قوی بوده است. اسپارلینگ گفت.

ایر نورث مسیر Whitehorse به Yellowknife به Toronto را در اوایل ماه جاری آغاز کرد و قصد دارد این پرواز را تا اکتبر ادامه دهد.