بیشتر اعضای اتحادیه خدمات عمومی فدرال به دستور اعتصاب رأی می دهند

رهبران این کشور در یک کنفرانس خبری صبح چهارشنبه گفتند، اتحادیه ای که بیش از 120000 کارمند دولتی فدرال در سراسر کانادا را نمایندگی می کند، به دستور اعتصاب رای مثبت داده است.

کریس آیلوارد، رئیس جمهور ملی کانادا در یک کنفرانس خبری گفت که گروهی از کارگران که توسط اتحادیه خدمات عمومی کانادا (PSAC) گروه هیئت خزانه داری نامیده می شود، اکنون در موقعیت اعتصاب قانونی به سر می برند، زیرا مذاکرات در این هفته ادامه دارد.

سخنگوی مونا فورتیه، رئیس هیئت خزانه داری، بعد از ظهر چهارشنبه در بیانیه ای گفت که هدف آنها دستیابی به توافقی در سر میز مذاکره در اسرع وقت است و آنها معتقدند “پیشرفت قابل توجهی” در هفته گذشته انجام شده است.

آیلوارد نگفت چه زمانی ممکن است اعتصاب رخ دهد. از نظر قانونی، اتحادیه گفت که اکنون یک فرصت 60 روزه برای فراخوان اعتصاب آغاز کرده است که تا 10 ژوئن ادامه دارد.

این اتحادیه همچنین اعلام نکرد که چه تعداد از 123856 عضوش به آن رأی مثبت داده اند. او گفت که “اکثریت قاطع” به دستور اعتصاب رای دادند.

یک گروه چانه زنی متفاوت متشکل از حدود 35000 کارگر PSAC در آژانس درآمد کانادا، روز جمعه پیش از مذاکرات میانجیگری که قرار است اواخر این ماه برگزار شود، به اعتصاب رای مثبت دادند.

این بدان معناست که بیش از 155000 کارمند دولتی فدرال که توسط اتحادیه نمایندگی می‌شوند، حکم اعتصاب دارند.

وقتی مشاغلی را که ضروری تلقی می شوند در نظر بگیرید، اتحادیه گفت که بیش از 100000 عضو می توانند اعتصاب کنند.

کارگران و خدمات مرتبط

در ژانویه، اتحادیه آرای اعتصابی برای گروه هیئت خزانه داری را به دلیل اختلاف نظر با وزارتخانه در مورد افزایش دستمزد پیشنهادی که با نرخ تورم پیشی گرفته بود، اعلام کرد.

آیلوارد روز چهارشنبه گفت اکثر اعضا بین 40000 تا 65000 دلار در سال درآمد دارند و آنها با هزینه های بالای زندگی دست و پنجه نرم می کنند.

جمعیتی فریاد می زنند و تابلوهایی را در بیرون ساختمان اداری شهر نگه می دارند.
مردم ماه گذشته در یک راهپیمایی اتحاد خدمات عمومی کانادا (PSAC) در اتاوا شرکت کردند. بیش از 120000 عضو تحت چهار گروه چانه زنی به دستور اعتصاب رای داده اند. (پاتریک دویل / روزنامه کانادایی)

آرای اعتصاب از 22 فوریه تا سه شنبه برگزار شد.

در آن زمان، هیئت خزانه داری گفت که دولت از رای اعتصاب “ناامید” شده است و “جای زیادی برای دستیابی به یک توافق عادلانه و معقول برای کارمندان دولتی وجود دارد.”

هیئت خزانه داری آخرین بار پیشنهادی برای افزایش دستمزدها به میزان 2.06 درصد به طور متوسط ​​در طی چهار سال به اشتراک گذاشت که از میانگین 1.7 درصد در سال بیشتر بود. آخرین پیشنهاد عمومی اتحادیه 4.5 درصد برای سال های 2021، 2022 و 2023 بود.

بیانیه دفتر وزیر در روز چهارشنبه گفت که گزارش هیئت روابط کار حدود دو ماه پیش “مسیری واقع بینانه برای توافق” ارائه می دهد.

این افزایش دستمزد را در سال 2021 به میزان 1.5 درصد، برای سال 2022 به میزان 4.5 درصد و برای سال 2023 سه درصد افزایش داد.

در میان چهار گروه اخیر، یکی به نام خدمات برنامه و اداری، بزرگترین واحد چانه زنی در مرکز خدمات عمومی فدرال است. این یکی نزدیک به 100000 کارمند دارد که برنامه ها را مدیریت می کنند، کارهای ارتباطی، وظایف اداری، پردازش داده ها و موارد دیگر را انجام می دهند.

بقیه کارکنان عملیاتی مانند آتش نشانان، بازرگانان و خدمه کشتی، گروه خدمات فنی، و گروه آموزشی و علوم کتابداری هستند.

رهبری PSAC گفت اعتصاب بر خدماتی مانند بیمه اشتغال، صادرات غلات و گذرگاه‌های مرزی، همراه با کارگرانی که به راه‌اندازی مزایای واکنش اضطراری کانادا (CERB) در اوایل همه‌گیری کمک کردند، تأثیر می‌گذارد.

دفتر وزیر همچنین فهرستی از خدمات روز چهارشنبه را به اشتراک گذاشت که گفته بود در صورت اعتصاب ادامه خواهد داشت و مختل خواهد شد.