بیش از 30 پرنده مرده در سایت های حوضچه های نفت و باطله سانکور پیدا شدند

تنظیم کننده انرژی آلبرتا می گوید که در مجموع 32 پرنده مرده آبزی در دو استخر جداگانه باطله نفت و ماسه های نفتی که توسط شرکت Suncor Energy اداره می شود، پیدا شده است.

تنظیم‌کننده می‌گوید سانکور ۲۷ پرنده مرده از جمله ۷ پرنده، گونه‌ای حساس پرنده را در حوضه ته‌نشینی دریاچه سینکرود میلدرد، حوضچه باطله‌ای واقع در سمت شمالی سایت ماسه‌های نفتی دریاچه میلدرد گزارش کرده است.

پنج پرنده دیگر که همگی حشرات هستند، در حوض باطله سایت معدن هزاره در کارخانه پایه سانکور در شمال فورت مک موری، آلتا یافت شدند.

همه پرندگان بین تاریخ 8 می تا 13 می پیدا شدند.

تنظیم کننده می گوید که ذینفعان منطقه ای و همچنین دولت های استانی و فدرال مطلع شده اند.

می‌گوید به ارزیابی وضعیت ادامه می‌دهد و در صورت لزوم به‌روزرسانی‌ها را ارائه می‌کند.

در ماه آوریل، AER تحقیقاتی را پس از کشف ده ها لاشه پرنده در یک سایت شن های نفتی در نزدیکی فورت مک موری آغاز کرد.

Suncor گزارش داد 32 پرنده آبزی مرده در یک استخر باطله پیدا شده است. این تعداد بعداً به 43 پرنده، و همچنین دو مشک، یک خفاش و یک پرنده اصلاح شد.

حوادث مرگ و میر پرندگان در استخرهای باطله ماسه های نفتی در طول سالیان شامل 50 پرنده است که در می 2020 در منطقه باطله نفت امپریال اویل در نزدیکی پروژه شن های نفتی کرل خود در شمال آلبرتا فرود آمدند. امپریال در آن زمان گفت که معتقد بود علیرغم عوامل بازدارنده این اتفاق رخ داده است زیرا اکثر آب های طبیعی در این منطقه هنوز یخ زده بودند.

در ژانویه 2019، Syncrude پس از اعتراف به اتهامات زیست محیطی در مرگ 31 حواصیل آبی بزرگ در یکی از معادن شن های نفتی خود در شمال فورت مک موری در سال 2015 بیش از 2.7 میلیون دلار جریمه شد.

Syncrude همچنین در سال 2010 پس از تلف شدن بیش از 1600 اردک هنگام فرود آمدن بر روی استخر باطله در سال 2008، 3 میلیون دلار جریمه شد.