بیمارستان‌های روستایی PEI بار سنگین کمبود کارکنان همه‌گیر را تحمل می‌کنند

داده های جمع آوری شده توسط CBC News نشان می دهد که بسته شدن بیمارستان ها در PEI از زمان شروع همه گیری افزایش یافته است.

این همان‌گونه است که Health PEI می‌گوید بررسی‌هایی را تکمیل کرده است که مشخص می‌کند خدمات در مناطق روستایی در سال‌های آینده چگونه خواهد بود.

اخبار سی‌بی‌سی تمام اعلان‌های تعطیلی خدمات بیمارستانی را که طی سه سال گذشته توسط استان صادر شده بود بررسی کرد.

این نشان داد که بیمارستان‌های روستایی بیشترین تأثیر را از تعطیلی‌های گفته شده دارند و بیشتر در دو بیمارستان متمرکز شده‌اند: بیمارستان کینگز کانتی مموریال (KCMH) در مونتاگ و بیمارستان آلبرتون وسترن.

دکتر مایکل گاردام، مدیر عامل Health PEI، گفت: “این یک مسئله بودجه نیست. این یک موضوع مربوط به این نیست که آیا ما می خواهیم خدماتی را در یک منطقه ارائه دهیم یا خیر.”

“به سادگی اگر ما افراد کافی نداشته باشیم، نمی توانیم سرویس را اجرا کنیم.”

حدود 83 درصد از تعطیلی هایی که از سال 2020 اتفاق افتاده است به مسائل کارکنان نسبت داده شده است. حدود 76 درصد از آنها با تعطیلات آخر هفته و تعطیلات همپوشانی دارند.

باربارا بروکینز، رئیس اتحادیه پرستاران PEI گفت: “این فقط تأیید می کند که ما در حال حاضر منابعی برای ارائه خدماتی که از ما خواسته شده است نداریم.”

ما پرستار کافی نداریم و همیشه از ما خواسته می‌شود بیشتر و بیشتر انجام دهیم، اما نمی‌توانیم خدمات را به همان صورتی که در حال حاضر هستند ادامه دهیم.»

تعطیلی ها در سال 2022 افزایش یافت

تعطیلی‌ها در 31 روز از سال در سال 2020، چه در مراکز اورژانس مشترک و چه در اتاق‌های اورژانس رخ داده است. این حدود 133 ساعت خدمات بسته است.

در سال 2021، تعداد روزهای آسیب دیده به 26 روز کاهش یافت. اما سرویس‌های ساعتی که ارائه نمی‌شد در واقع تقریباً 50 درصد افزایش یافت و به 195 ساعت رسید، زیرا یا زودتر تعطیل شدند یا اصلاً باز نشدند.

سپس در سال 2022، این ارقام 14 برابر بیشتر از سال قبل بود: 2727 ساعت در 293 روز.

باربارا بروکینز
باربارا بروکینز رئیس اتحادیه پرستاران PEI است. او می‌گوید که اعضایش ناامید شده‌اند و برخی تصمیم می‌گیرند در داخل سیستم حرکت کنند تا ثبات بیشتری پیدا کنند. (لورا میدر/CBC)

بسیاری از این تعطیلی ها مربوط به در دسترس بودن پزشکان و پرستاران برای کار است.

ما تعداد زیادی را در طول همه‌گیری از دست دادیم و سال گذشته 33 بازنشسته داشتیم [didn’t] بروکینز گفت، آنهایی را که در پایان سال سمت راست چپ کردند، بشناسید.

“امسال، منظورم این است که ما تقریباً 200 نفر داریم که واجد شرایط بازنشستگی هستند. بنابراین موقعیت ها خالی است. ما بیش از 300 موقعیت داریم که 23 درصد از اعضای ما در حال حاضر غایب هستند.”

PEI در حال حاضر در مسیر پیشی گرفتن از ارقام سال گذشته در سال 2023 است. از 1 ژانویه تا 30 آوریل، ساکنان جزیره حدود 1635 ساعت تعطیلی را تجربه کردند.

این شامل تعطیلی طولانی‌مدت در مرکز اورژانس مشترک بیمارستان غربی (CEC) است که هر شب به مدت 12 ساعت توسط یک پرستار و یک پیراپزشک کار می‌کرد، اما از ژوئیه گذشته درهای خود را باز نکرده است.

این بدان معناست که بسته شدن خدمات تاکنون بر هر روز از سال تأثیر گذاشته است.

بیمارستان سوریس ER خود را در سال 2006 برای همیشه تعطیل کرد به دلیل کمبود پزشک

مدیر عامل Health PEI می گوید هر روز یک مبارزه است

ساکنان آلبرتون نسبت به آینده بیمارستان غربی ابراز نگرانی کرده اند. بهار امسال به موضوع انتخابات تبدیل شد، با هر چهار حزب تعهد به باز نگه داشتن بیمارستان های روستایی

مایکل گاردام، مدیرعامل Health PEI می گوید که سیستم مراقبت های بهداشتی استان باید فراتر از مدل هایی حرکت کند که در آن به یک یا دو کارمند برای اجرای یک سرویس متکی است.
مایکل گاردام، مدیرعامل Health PEI می گوید که سیستم مراقبت های بهداشتی استان باید فراتر از مدل هایی حرکت کند که در آن به یک یا دو کارمند برای اجرای یک سرویس متکی است. (نیکولا مک‌لئود/سی‌بی‌سی)

اما کارمندان آنها کار دشوارتر است.

گردام گفت: «ما واقعاً در تلاش هستیم که خدمات را هر روز ادامه دهیم و همه اینها به کارکنان مربوط می شود.

در حالی که CEC شبانه در بیمارستان غربی نزدیک به 10 ماه است که بسته است و هیچ نشانی از زمان بازگشایی آن وجود ندارد، اورژانس روزانه به طور منظم از ساعت 8 صبح تا 8 بعد از ظهر کار می کند.

اما اورژانس همچنین بیش از 24 بار در سال گذشته بسته شد – و در حال حاضر 11 بار در چهار ماه اول سال 2023. تمام تعطیلی ها به کمبود نیروی انسانی یا مازاد ظرفیت نسبت داده شد.

بروکینز گفت که منابع در تسهیلات روستایی مانند بیمارستان وسترن محدود شده اند و پرستاران اغلب از اورژانس خارج می شوند تا سایر بخش های بیمارستان مانند واحدهای بستری را پرسنل کنند.

او گفت: “در بسیاری از سایت های کاری ما، ما فقط یک پرستار یا دو پرستار ثبت نام شده داریم.”

“بنابراین اگر یکی از آنها گم شده باشد، 50 درصد کارکنان شما هستند. و اگر فقط یک نفر وجود داشته باشد و آن شخص مفقود شده باشد، شما همه کارکنان خود را از دست داده اید.”

محافظت از QEH و PCH

تعداد بیشتری از ساکنان جزیره نیز به دلیل دسترسی نداشتن به ارائه دهنده مراقبت های اولیه، به اتاق های اورژانس می روند.

مادلین مدیلو در منطقه مونتاگ زندگی می کند و در دفتر ثبت بیماران منتظر پزشک است. او مجبور شد سه بار به اورژانس KCMH مراجعه کند تا مراقبت های لازم را دریافت کند.

مدیلو گفت: “واقعاً سخت است، زیرا باید منتظر بمانیم. ما بیمار هستیم و به پاسخ فوری آنها نیاز داریم.”

فقط امیدوارم تغییراتی ایجاد شود زیرا سلامتی بسیار مهم است.»

Health PEI روز جمعه گفت که بخش اورژانس در بیمارستان یادبود Kings County به دلیل شیوع کووید-19 حداقل تا صبح روز شنبه بسته شده است.
CBC متوجه شد که KCMH از سال 2020 هرگز به طور کامل بسته نشد، اما ER آن در صورت مواجهه با بحران کارکنان یا شیوع COVID-19 زود بسته شد. گردام می‌گوید که مرکز درمانی شلوغ است و بسته شدن آن بر ترافیک بیمارستان ملکه الیزابت تأثیر می‌گذارد. (شین هنسی/سی بی سی)

Health PEI موافق است. گردام گفت دسترسی به مراقبت های اولیه بزرگترین مشکل در سراسر سیستم است.

Health PEI بررسی خدماتی را که هنگام بسته شدن CEC بیمارستان غربی اعلام کرده بود، به پایان رسانده است.

گردام گفت که داده‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از افرادی که از اورژانس مونتاگ استفاده می‌کنند، پزشک خانواده ندارند، اما کسانی که در بیمارستان وسترن بودند، پزشک خانواده داشتند.

وسترن در مقایسه با KCMH بسیار کوچک با دقت کمتری است… KCMH چیزی است که من بیشتر نگران آن هستم.

برخلاف بیمارستان وسترن، بیمارستان یادبود کینگز کانتی هرگز به دلیل پرسنل برای تمام روز تعطیل نشد. با این حال، به طور منظم ER خود را به ساعات کوتاه‌تر محدود می‌کرد.

Health PEI گفته است که ممکن است مجبور شود اورژانس را در تعطیلات آخر هفته تابستان امسال به دلیل کمبود پزشک ببندد.

وقتی از او پرسیده شد که بیمارستان های شارلوت تاون و سامراساید چقدر به این نوع اختلالات خدمات نزدیک هستند، گردم گفت که این هرگز یک گزینه نخواهد بود.

“این امری مرگبار خواهد بود… ما باید تا جایی که می توانیم از آن دو بخش اورژانس محافظت کنیم. بنابراین برای محافظت از آنها در جاهای دیگر تغییراتی ایجاد خواهیم کرد.”

اما گردام گفت که این بدان معنا نیست که امواج ناشی از بسته شدن بیمارستان های روستایی در جاهای دیگر احساس نمی شود.

او گفت که بیمارستان مونتاگ هنگام کار “بسیار بسیار شلوغ” است و بسته شدن در KCMH اغلب به معنای افزایش ترافیک در اتاق اورژانس شارلوت تاون است.

ما واقعاً در تلاش هستیم که خدمات را هر روز ادامه دهیم– دکتر مایکل گاردام، مدیر عامل Health PEI

KCMH در اوایل 64 روز در سال 2022 بسته شد، از جمله در طی سه شیوع جداگانه COVID-19.

در اوایل سال جاری تاکنون 22 روز تعطیل شده است که نیمی از آن در زمان شیوع بوده است.

از آنجایی که برخی از اورژانس ها و CEC ها بیشتر به عنوان بخش مراقبت های اولیه عمل می کنند تا اتاق های واقعی “اورژانس”، گردام گفت که بستن آنها لزوماً به این معنی نیست که جان افراد در خطر است.

او در سپتامبر گذشته در مصاحبه ای گفت: “من یک مثال فرضی برای شما می زنم: یک نفر دقیقاً در مقابل CEC در یک تصادف بزرگ رانندگی می کند. باز بودن یا نبودن CEC مهم نیست.”

“CEC اساساً یک کلینیک پیاده‌روی است. کاری که آنها می‌توانستند انجام دهند این است که کمک‌های اولیه اورژانسی ارائه کنند، اما اگر ما یک سرویس آمبولانس با بودجه مناسب و دارای موقعیت مناسب داشتیم، آنها دقیقاً همان کار را در حین رانندگی انجام می‌دادند. یک مرکز بزرگتر.”

گردام گفت که بیمارستان غربی مانند اورژانس مونتاگ، تردد بیماران را مشاهده نمی کند و تعطیلی آن در بیمارستان پرنس کانتی سامرزاید احساس نمی شود.

نتایج بررسی ممکن است تابستان امسال منتشر شود

مدیر عامل Health PEI گفت که او پیش نویس اولیه این بررسی را دیده است که جهت ارائه خدمات آن را در سال های آینده ارائه می دهد.

بیمارستان غربی در آلبرتون، PEI
گردام می گوید داده های Health PEI نشان می دهد که بیمارستان غربی ترافیک زیادی ندارد و بسیاری از بیماران پزشک خانواده دارند. (شین هنسی/سی بی سی)

“مطمئناً قصد ما ارائه خدمات بخش اورژانس به همه ساکنان جزیره است… در فاصله معقولی از محل زندگی آنها. از نظر اینکه آیا ما دقیقاً همان مدلی را که در حال حاضر داریم حفظ خواهیم کرد، این چیزی است که داده ها به ما نشان می دهند. “گردم گفت.

«اگر می‌خواهیم خدماتی داشته باشیم، باید انعطاف‌پذیری کافی از آن خدمات داشته باشیم [so] که تعطیل نمی شود زیرا کسی به تعطیلات رفته است.”

گردام گفت که جدول زمانی دقیقی ندارد، اما نتایج بررسی ممکن است در تابستان امسال “تمام و تمام شود”.