تاج گذاری پادشاه چارلز برای کانادا و کانادایی ها چه معنایی دارد؟

نیکلاس کایزر می‌گوید که چند نفر را می‌شناسد که «کاملاً مشتاق» سلطنت هستند و به تاج‌گذاری پادشاه چارلز که در روز شنبه برگزار می‌شود به عنوان یک رویداد بزرگ نگاه می‌کنند.

و معلم 29 ساله هالیفاکس نیز مراسم تاجگذاری را دنبال خواهد کرد و به ویژه کنجکاو است که چگونه یک مراسم غرق در 1000 سال تاریخ ممکن است مدرن شود.

اما کایزر فکر می‌کند اکثر کانادایی‌های هم سن و سال او چنین علاقه‌ای به سلطنت ندارند.

کایزر در مصاحبه اخیر خود گفت: “حتی این نیست که اکثر آنها ذاتاً ضد سلطنت هستند. بلکه آنها واقعاً از آن آگاه نیستند.”

نظرسنجی‌های اخیر در سراسر کانادا نشان می‌دهد کسانی که علاقه شدیدی به تماشای تاج‌گذاری پادشاه چارلز در کلیسای وست‌مینستر لندن دارند، در اقلیت خواهند بود.

در حالی که 59 درصد از کسانی که به الف پاسخ دادند نظرسنجی توسط موسسه Angus Reid گفتند که کمی به تاج گذاری توجه خواهند کرد، فقط نه درصد گفتند که واقعا مشتاقانه منتظر آن هستند. از هر پنج نفر (20 درصد) یک نفر گفته اند که ممکن است برخی از آن را تنظیم کنند، در حالی که 29 درصد گفتند ممکن است در مورد آن بخوانند، اما واقعاً آنقدر علاقه ندارند.

دو نفر پشت یک میز نشسته اند و یکی از آنها دفترچه مهمان را امضا می کند و پرچم های کانادا در پس زمینه است.
شاهزاده چارلز در حالی که او و کامیلا، دوشس کورنوال، از خانه کانادا در 12 می 2022 بازدید می کنند، کتابی را امضا می کند. (هانا مک کی / آسوشیتدپرس)

با این حال، در میان برخی از ناظران این حس وجود دارد که تاج گذاری ممکن است به شیوه خود جرقه بحث و بحث بیشتر در مورد نهاد سلطنت و تاج و تخت در کانادا شود.

باربارا مسامور، استاد تاریخ در دانشگاه فریزر ولی در ابوتسفورد، بریتیش کلمبیا، در مصاحبه‌ای گفت: «آنچه در آن می‌بینم فرصتی برای تأمل درباره مؤسسه است».

او گفت: «وقتی این آیین‌ها را می‌بینیم که قدمت آن‌ها به 1000 سال قبل می‌رسد، متوجه می‌شویم که این چیزی مهم‌تر از این است که آیا چارلز 10 درصد محبوبیت خود را در نظرسنجی‌ها کاهش داده است یا نه.

“اما فکر می‌کنم بررسی دقیق چیز خوبی است. فکر نمی‌کنم سوالی درباره مناسب بودن این موسسه برای کانادا وجود داشته باشد.”

مردم را به صحبت وا می دارد

مسامور، که همچنین معاون و یکی از اعضای مؤسسه مطالعات تاج و تخت در کانادا است، فکر می‌کند که «بسیار خوب» در برابر بررسی‌ها ایستادگی می‌کند.

مردم از سراسر جهان می آیند تا در کانادا زندگی کنند و ما قانون اساسی را داشته ایم که به طور ارگانیک در طول زمان تکامل یافته است و کار می کند.”

دو نفر که روی صندلی جلوی شومینه نشسته اند با هم صحبت می کنند.
شاه چارلز، سمت چپ، دو روز قبل از تشییع جنازه ملکه الیزابت، با نخست وزیر جاستین ترودو در کاخ باکینگهام لندن در 17 سپتامبر 2022 نشسته است. (استفان روسو/آسوشیتدپرس)

دیگران نیز از بررسی دقیق استقبال می کنند، اما دیدگاه متفاوتی دارند.

تام فردا می‌گوید: «هرگاه رویدادهای مهمی رخ می‌دهد که خانواده‌های سلطنتی در آن شرکت می‌کنند، خواه یک دیدار سلطنتی باشد، در این مورد، تاجگذاری – حتی روز ویکتوریا زمانی از سال است که کانادایی‌ها واقعاً به فکر سلطنت می‌افتند.» مدیر و یکی از بنیانگذاران Citizens for a Canadian Republic در مصاحبه ای.

“اما 364 روز دیگر سال، این چیزی نیست که یک مسئله داغ باشد.”

به همین دلیل است که فردا گفت، گروه او که از یک رئیس دولتی منتخب دموکراتیک که در کانادا زندگی می کند حمایت می کند، فکر می کند عالی است که تاج گذاری مردم را وادار به صحبت کند.

وقتی مردم به سلطنت فکر می کنند، در آن زمان است که فکر می کنند در سال 2023 این موضوع کاملاً مضحک است که یک رئیس دولت در قاره ای دیگر زندگی کند و نماینده گذشته استعماری ما باشد… گذشته استعماری راکد ما، نه آینده روشن ما.”

سکه و تمبر و سوگند

در حالی که بسیاری از کانادایی ها ممکن است زمان زیادی را صرف تاج گذاری یا سلطنت به طور کلی نکنند، اما در بافت کشور ثابت باقی می ماند.

کانادایی های جدید با پادشاه و همچنین سیاستمداران، اعضای نیروهای مسلح و افسران پلیس سوگند وفاداری خواهند داد. چنین سوگندهایی بحث هایی را برانگیخته است. مجلس قانونگذاری کبک قانونی را تصویب کرده است اختیاری کردن سوگند به پادشاه برای اعضای منتخب، اگرچه علمای قانون اساسی در مورد اینکه آیا قانونگذار قدرت انجام آن را دارد یا خیر اختلاف نظر دارند.

دو نفر به دانش آموزان مدرسه ای که پرچم های کانادا را در دست دارند سلام می کنند.
شاهزاده چارلز، سمت چپ، و کامیلا به دانش‌آموزان محلی در اتاوا در طول سفرشان به کانادا در ماه مه 2022 به مناسبت جشن پلاتینی ملکه الیزابت سلام می‌کنند. (کریس جکسون/گتی ایماژ)

در یک یادآوری بصری تر که چارلز پادشاه کانادا است، اولین تمبر قطعی سلطنت او در روز شنبه توسط Canada Post در اتاوا رونمایی خواهد شد.

اما هیچ اطلاعات رسمی در مورد زمان و یا اینکه تصویر چارلز بر روی سکه ها یا اسکناس های بانکی که به عنوان پول قانونی استفاده می شود ظاهر می شود، وجود ندارد.

دیوید جانسون، استاد علوم سیاسی در دانشگاه کیپ برتون در نوا اسکوشیا، از طریق ایمیل گفت: «من گمان می‌کنم که چهره پادشاه را در اسکناس‌های 20 دلاری جدید کانادا نبینیم».

“این افتخار احتمالا نصیب تعدادی از کانادایی های برجسته و تاریخی خواهد شد. [Charles’s] با این حال، احتمالاً سر روی سکه‌های ما ظاهر می‌شود. این ادای احترام به تاج است که قدمت آن به قرن‌ها پیش می‌رسد.”

جانسون انتظار دارد در تعطیلات آخر هفته تاج گذاری همه نوع اظهار نظر مبنی بر اینکه وقت آن است که کانادا از سلطنت فاصله بگیرد، وجود داشته باشد.

مردم در حال تماشای اسب ها هستند.
شاهزاده چارلز و کامیلا اجرای RCMP Musical Ride را در اتاوا در 18 مه 2022 تماشا می کنند. (جاستین تانگ/ مطبوعات کانادا)

“چنین اظهارنظرهایی بخش آسان این معادله است. شکایت از سلطنت و گفتن اینکه ما به چیز متفاوتی نیاز داریم آسان است. اما ایجاد این تغییر دشوار است، نیاز به اصلاح قانون اساسی که نیاز به حمایت دولت فدرال و همه 10 استان دارد.” ”

فردا آن را متفاوت می بیند.

تنها چیزی که واقعاً در این کشور کمبود داریم تخیل است. ما به این موضوع نگاه نکرده‌ایم که چگونه می‌توان این کار را انجام داد. اگر بخواهیم انجامش دهیم، می‌توانیم آن را انجام دهیم.»

سوال سیاسی

با این حال، این که آیا این اتفاق می افتد، به یک سوال سیاسی تبدیل می شود.

و هنگامی که هفته گذشته از نخست وزیر جاستین ترودو پرسیده شد که آیا وقت آن رسیده است که کانادا یک همه پرسی در مورد قطع رابطه با سلطنت بریتانیا برگزار کند، او گفت که معتقد است کانادایی ها روی مسائل بزرگتر متمرکز هستند.

تماشا | نخست وزیر جاستین ترودو در گفتگو با پادشاه:

ترودو قبل از تاجگذاری با شاه چارلز صحبت کرد

نخست وزیر جاستین ترودو می گوید که با پادشاه درباره آشتی بومی و طیفی از موضوعات مورد علاقه هر دو کشور صحبت کرده است.

سام روتلی، کاندیدای دکترا در بخش علوم سیاسی در دانشگاه وسترن در لندن، گفت که گفتگوها در مورد نحوه عملکرد جامعه سیاسی کانادا همیشه مطرح بوده است.

“از زمانی که ما شروع کردیم به فکر کردن در مورد اینکه کانادا در خارج از بریتانیا چگونه به نظر می رسد، هرگز به پایان نرسیده اند. کبک چگونه با آن جا می شود؟ مردم بومی چگونه با آن جا می شوند؟ آیا باید سیستم انتخاباتی را تغییر دهیم؟” روتلی گفت.

قرار است در مورد آن صحبت شود… و با نوعی دیگر از مسائل سیاسی برجسته جایگزین خواهد شد. زیرا همیشه یک موضوع مطرح می شود.”

کایزر، به نوبه خود، می بیند که تاج گذاری می تواند به سیاستمداران، فرماندار کل و معاون فرمانداران فرصتی بدهد تا در مورد نقش خود در نظام سیاسی صحبت کنند.

تماشا | آماده شدن برای جشن تاجگذاری در نیوبرانزویک:

خانه دولت در حال آماده شدن برای میزبانی جشن تاج گذاری است

ظاهراً نیوبرانزویکرز مشتاق است که برای تماشای تاج‌گذاری پادشاه چارلز در روز شنبه، صبح زود بیدار شود. همه بلیت‌های مهمانی تماشاگر در خانه دولت برای آنها صحبت می‌شود. غار راشل CBC با ستوان صحبت کرد. برندا مورفی.

«منظورم این است که حتی اگر نخست وزیر درباره… ملکه، پادشاه صحبت کند، به نوعی به مردم یادآوری می کند، اتفاقاً… این شخصیت دیگر در سیستم وجود دارد، این رئیس دولت و… این یک بخش واقعی از نظام است. روند،» او گفت.

«فرماندار کل، معاون فرماندارانی که برای برگزاری رویدادهای عمومی، مراسم همراه با تاجگذاری وقت می گذارند، به کانادایی ها این فرصت را می دهد که به نوعی ارتباط برقرار کنند و در مورد آن بیاموزند، با … نقش ولیعهد در ما همکاری کنند. سیستم.”