تحریم ها همچنان نقل و انتقالات بانکی را برای کانادایی هایی که هیچ ارتباطی با پوتین ندارند مسدود می کند

با گذشت بیش از 13 ماه از حمله به اوکراین، کانادایی‌هایی که هیچ ارتباطی با رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین یا رژیم او ندارند، همچنان ناامید و مضطرب هستند، زیرا حقوق‌های دریافتی در خارج از کشور، سرمایه‌گذاری‌های بازنشستگی و حتی پس‌اندازهای مراسم تشییع جنازه در میان دارایی‌های گیرافتاده در تحریم‌های کانادا مسدود شده است.

اینگرید مورتون و همسرش گراهام از جمله آنها هستند. سال‌ها، آن‌ها با یک سری قرارداد به آموزش زبان انگلیسی در مدارس بین‌المللی به دنیا سفر کردند. قرارداد نهایی آنها در آلماتی قزاقستان بود.

اما زمانی که ناآرامی‌های سیاسی در اعتراضات خیابانی آغاز شد و مقامات محلی در اوایل سال 2022 وضعیت اضطراری اعلام کردند – به دنبال آن حمله روسیه به اوکراین – آنها تصمیم گرفتند قبل از پایان قراردادهایشان منطقه را ترک کنند. آنها قبلاً تجربه بدی در تلاش برای خروج از چین با شیوع کووید داشتند. اینگرید آماده بازنشستگی بود.

او گفت: “من فقط به نوعی فکر کردم، “اوه خدای من، دیگر نمی توانم این را تحمل کنم. این دیوانه است.”

مورتون ها اکنون در تورنتو زندگی می کنند. اما تمام حقوقی که آنها در تدریس در قزاقستان به دست می آوردند با آنها به کانادا بازنگشت.

مدرسه آنها حقوق معلمان خارجی خود را به حساب Sberbank قزاقستان، یکی از شرکت های تابعه Sberbank روسیه، که در فهرست موسسات مالی تحت تحریم کانادا قرار دارد، می گذارد.

سال گذشته، Sberbank قزاقستان برای فرار از تحریم های بین المللی بازسازی کرد. اما این تغییر شرکت هنوز اتفاق نیفتاده بود که اینگرید آنچه را که تا آن لحظه برای آنها به عنوان معلمان خارج از کشور یک معامله معمولی بود انجام داد – انتقال پول از شعبه محلی Sberbank مدرسه آنها به شعبه CIBC در کانادا.

معلمان کانادایی با شش دانش آموز دبیرستانی در یک فضای استراحت مانند در آلماتی قزاقستان ایستاده ژست می گیرند.
انتقال وجوه به یک بانک کانادایی برای معلمان مدارس بین المللی مانند گراهام و اینگرید مورتون یک معامله معمولی بود که در تصویر اینجا توسط برخی از دانش آموزان دبیرستانی که در آلماتی قزاقستان تدریس می کردند، احاطه شده اند. (ارسال شده)

اینگرید پول این زوج را در 1 مارس 2022 – یک هفته پس از اعمال تحریم های کانادا علیه چندین بانک روسی – منتقل کرد.

“از شخص مالی مدرسه مان پرسیدم، آیا هنوز هم می توانم به کانادا پول بفرستم؟” و او گفت بله،” اینگرید گفت. “من به بانک رفتم و همه چیز به هم ریخته بود… گفتم، آیا می توانم پول بفرستم؟” و آنها گفتند بله.”

نقل و انتقالات قبلی به کانادا ظرف چند روز در حساب کانادایی آنها ظاهر شده بود. این یکی نداشت.

او گفت: “من آن را با حسن نیت فرستادم که خواهد رسید.” “Sberbank گفت، “خب، ما آن را فرستادیم. ما مسئول نیستیم. از بین رفته است.”

امور جهانی پاسخگو نیست

اینگرید گفت که او معتقد است که این انتقال، به ارزش حدود 10000 دلار، توسط دولت کانادا به دلیل بانکی که از آن آمده است مسدود شده است – بانکی که کارفرمای آنها انتخاب کرده است، نه آنها.

اینگرید گفت: این عادلانه نیست. “آیا آنها نمی دانند که قزاقستان یک کشور جداگانه است؟ من چنین مبلغ هنگفتی را که احتمالاً یک الیگارش روسی قرار است ارسال کند، نفرستادم… از طرف آنها واقعا احمقانه به نظر می رسد که فقط من را با آن جمع کنند.”

اینگرید برای آزاد کردن پول این زوج درخواست مجوز کرد – پیوستن به صف طولانی که گمان می‌رود ظرفیت اداره امور جهانی کانادا (GAC) را برای اجرای بررسی دقیق و اعطای معافیت‌ها تحت فشار قرار دهد. او گفت که تماس تلفنی با کسی در GAC غیرممکن است.

“چرا حدود یک سال طول می کشد و من حتی یک ایمیل از شخصی دریافت نکرده ام؟” او گفت، و افزود که تمام پیام‌هایی که او و همسرش دریافت می‌کنند، خودکار هستند.

“جنگ تا کی قرار است ادامه داشته باشد؟ منظورم این است که ممکن است سال ها طول بکشد و پول من بسته شود، زیرا آنها نمی توانند به خود زحمت نگاهی به موارد فردی داشته باشند.”

معلم انگلیسی کانادایی که توسط شش دختر خانم احاطه شده است.  12 دانش آموز انگلیسی در آلماتی، قزاقستان، که چهار نفر از آنها نقاب زده اند و نشانه های صلح را نشان می دهند.
زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرد، اینگرید مورتون کانادایی (مرکز) در مدرسه ای بین المللی در آلماتی، قزاقستان، به این دانش آموزان کلاس دوازدهم انگلیسی آموزش می داد. بخشی از حقوق او گرفتار تحریم های کانادا بر روسیه است. (ارسال شده)

در حالی که ارزش دلاری دارایی های مسدود شده آنها برای مورتون ها سختی قابل توجهی ایجاد نمی کند، اینگرید گفت که او برای کسانی که مقادیر بیشتری از دست داده اند احساس احساس می کند.

او گفت: «افراد بیگناه زیادی هستند که در رنج هستند. من انتظار ندارم که چنین چیزی در کانادا اتفاق بیفتد.

سرمایه گذاران بین المللی گرفتار شدند

درک نیکرسون گفت که او خود را فردی ثروتمند نمی‌داند، اما بازنشسته نوااسکوشیایی به اندازه کافی در مورد سرمایه‌گذاری بین‌المللی برای خرید در سایر حوزه‌های قضایی در جستجوی نرخ بازدهی بهتر برای پس‌انداز بازنشستگی خود آگاه بود.

او و همسرش در سال 2015 حساب‌های دلاری را در ArmSwissBank مستقر در ارمنستان افتتاح کردند. مارس گذشته، با تغییر نرخ‌های بهره، آنها تصمیم گرفتند 35000 دلار آمریکا را به یک حساب RBC منتقل کنند. او گفت که دیده است پول آنها در تاریخ 17 مارس به سوابق حساب می رسد – و سپس در 22 مارس ناپدید می شود.

او با RBC تماس گرفت و متوجه شد که پول از طریق یک بانک خبرنگار در روسیه – آلفا بانک، که در لیست تحریم های کانادا قرار دارد، ترانزیت شده است.

نیکرسون گفت: «وقتی من درخواست انتقال سوئیفت می‌کنم، نمی‌دانم چگونه می‌شود. او گفت تا زمانی که خیلی دیر نشده است متوجه نشده است که حواله‌اش از طریق یک بانک تحریمی انجام شده است.

در یک سال پس از آن، او برای به دست آوردن اطلاعات از RBC و مقامات آمریکایی و کانادایی تلاش کرد. او نیز برای معافیت از GAC درخواست داده است اما پاسخ کمی شنیده است.

او گفت: “من نمی دانم که آیا آنها تا زمانی که جنگ تمام نشود، کاری انجام نخواهند داد.”

در حالی که پول او مسدود شده است، او سودی به دست نمی آورد. او می ترسد که به دلیل تورم بالای اخیر، ارزش آن با نرخ بالاتری از دست برود.

او گفت: این پول بازنشستگی ماست.

“این دیه نیست”

مادر آنجلینا ارماکوف از سال 2015 پس از نقل مکان به اتاوا برای زندگی با خانواده دخترش در دوران بازنشستگی، شهروند کانادا بوده است.

مادرش به پیروی از یک سنت روسی، پول کافی برای مراسم خاکسپاری او – حدود یک میلیون روبل یا 17000 دلار پول کانادا – در شعبه بانک روسیه در مجاورت محل زندگی او در مسکو پس انداز کرد.

ارماکوف سرانجام مادرش را متقاعد کرد که در فوریه گذشته “پول مراسم تشییع جنازه” خود را به حساب بانکی او در کانادا منتقل کند. اما حواله بانکی از آلفا بانک قبل از شروع قوانین تحریم انجام نشد.

ارماکوف گفت: “این همه پس انداز اوست. آرامش او همین است.” او هر روز از من می پرسد که کجا هستند.

او گفت که هیچ کس در خانواده آنها با رژیم پوتین مرتبط نیست و اضافه کرد که نمی‌داند آیا انتقال او به دلیل نام خانوادگی روسی مادرش هدف قرار گرفته است.

“[This is] ارماکوف که از سال 1990 در کانادا زندگی می کند، گفت: “ما از جنگ حمایت نمی کنیم زیرا قبلاً تصمیم گرفته بودیم روسیه را ترک کنیم و بیاییم و در کشور دیگری زندگی کنیم.”

ارماکوف گفت که توانسته است با RBC تأیید کند که این پول تا زمانی که GAC اجازه انتشار آن را صادر نکند نگه داشته است. او گفت که چیزی جز “سکوت رادیویی” از دولت نشنیده است.

او گفت: “مثل صحبت کردن با یک دیوار است، زیرا در این لحظه کسی پاسخگو نیست، معامله نمی کند یا حتی ایمیل ها را نمی خواند. منظورم این است که یک سال گذشته است.”

ارماکوف در خدمات عمومی فدرال کار می کند. او گفت که باورش برایش سخت است که این دپارتمان بیش از حد غرق در پردازش سریع درخواست مادرش است.

دفتر مرکزی Sberbank دولتی روسیه در مرکز شهر مسکو، روسیه در 29 ژوئیه 2014.
مقر Sberbank دولتی روسیه در مرکز شهر مسکو در 29 ژوئیه 2014. (ایوان سکرتارف/آسوشیتدپرس)

او گفت: «معلوم است که این یک سیاست است، عمدی است، زیرا وقتی حجم کار وجود دارد، استخدام می‌کنید… اضافه کاری به افراد می‌پردازید، افراد بیشتری را به آن تیم می‌آورید یا تیم دیگری را مجبور می‌کنید روی آن کار کنند. این موضوع… من قبلاً آن را دیده بودم.”

گمان می‌رود که هر سه مورد از جمله صدها موردی باشد که روی میز ملانی جولی، وزیر امور خارجه نشسته‌اند – که در میان بیش از 122 میلیون دلار وجوه مسدود شده توسط مقامات کانادایی از زمان حمله به اوکراین به پایان رسیده است.

یکی از افرادی که اوایل زمستان امسال با CBC News صحبت کرد، سرانجام ماه گذشته به پس انداز خانواده اش دسترسی پیدا کرد.

RCMP، که مجموع دارایی های مسدود شده و معاملات مسدود شده را تحت قانون اقدامات ویژه اقتصادی کانادا ردیابی می کند، روز دوشنبه به سی بی سی نیوز گفت که آمار آن از دسامبر تغییر اساسی نکرده است.

گرانتلی فرانکلین، سخنگوی رسانه ای این وزارتخانه، در پاسخ به سؤالات خاص CBC در مورد عقب افتادگی این وزارتخانه در رسیدگی به درخواست های معافیت نوشت: «کانادا در رویکرد خود برای اعمال تحریم ها عاقلانه است و ما به استفاده مؤثر و هماهنگ از آنها متعهد هستیم».

در ماه اکتبر، دولت فدرال 76 میلیون دلار اضافی به مدیریت تحریم ها اختصاص داد. فرانکلین گفت: “Global Affairs Canada از سهم خود از این سرمایه گذاری برای گسترش ظرفیت تیم سیاست تحریم و هماهنگی استفاده خواهد کرد.”

هدف تحریم‌های ما اعمال فشار بر بازیگران خارجی است نه کانادایی‌ها.»