تحقیقات عمومی در مورد مرگ مایلز گری در جریان درگیری خشونت آمیز با پلیس ونکوور آغاز می شود

یک تحقیق عمومی در مورد مرگ مردی که در جریان برخورد خشونت آمیز با 9 افسر پلیس ونکوور کشته شد، روز دوشنبه آغاز شد و مراحلی را آغاز کرد که می توانست ببیند افسران برای اولین بار در هشت سال گذشته به طور علنی به سؤالاتی درباره آنچه روی داده پاسخ می دهند.

تحقیقات پزشکی قانونی در حال بررسی مرگ مایلز گری، 33 ساله است که در 13 اوت 2015 در جریان درگیری با پلیس در حیاط خلوت برنابی، بریتیش کلمبیا، جان باخت.

خواهر گری، تنها خواهر و برادر او، قرار بود ابتدا شهادت دهد.

ملیسا گری در گفتگو با خبرنگاران در خارج از خانه گفت: “او یک عاشق بود و نه یک جنگنده. او فقط یک پسر بسیار بامزه بود و هر جا که می رفت دوست پیدا می کرد. او بسیار دوست داشتنی بود. و همه ما برای او بسیار تنگ شده ایم.” بازجویی دوشنبه

“این جهنم بود. منظورم این است که وقتی کسی می میرد، شما به نوعی … می توانید غمگین شوید و عزاداری کنید و ادامه دهید. اما برای هشت سال، ما همچنان مجبوریم در مورد جراحات او و کارهایی که انجام داده اند صحبت کنیم.”

جراحات گری آنقدر شدید بود که کالبد شکافی نتوانست دقیقاً چگونگی مرگ او را مشخص کند. پلیس تنها افرادی بودند که آنچه را که در دقایقی قبل از مرگ گری رخ داد را دیدند اما برای سال‌ها از همکاری با تحقیقات ناظر خودداری کردند.

این سکوت ممکن است در جریان تحقیقات پزشکی قانونی به پایان برسد. قرار است تمام افسران درگیر در تماس آن تابستان در طول هفته شهادت دهند.

به گفته استان، این تحقیق برای پاسخ به این سؤال پایدار است که گری چگونه مرده است و آیا می توان کاری برای جلوگیری از مرگ دیگران به همین روش انجام داد. این همچنین گام دیگری در پرونده ای خواهد بود که در اتهامات مربوط به مداخله غرق شده و نگرانی هایی را در مورد مسئولیت پذیری پلیس در مورد تحقیقات خود ایجاد کرده است.

پلیس می‌گوید جلسه انضباطی به پاییز موکول شد

گری روزی که درگذشت، در شهر بود تا برای کسب و کار گلفروشی خود در سیچلت، تحویل بگیرد. پلیس پس از اینکه او با یک صاحب خانه به دلیل آبیاری چمن او در طول خشکسالی طولانی تابستان مواجه شد، تماس گرفت.

در درگیری پس از آن، مأموران دست‌ها و پاهای گری را مهار کردند، او را با مشت، لگد و زانو زدند، اسپری فلفل به او زدند و با باتوم به او ضربه زدند. گزارشی از سرویس دادستانی بریتیش کلمبیا.

جراحات وی شامل شکستگی جعبه صدا، چندین استخوان شکسته، خونریزی مغزی و پارگی بیضه بود. روز بعد، پلیس گری را به عنوان «پریشان» و «پریشان» توصیف کرد.

پس از تحقیقات، دفتر تحقیقات مستقل بریتیش کلمبیا گزارشی را به کرون ارسال کرد که معتقد بود دلایلی برای متهم کردن برخی از افسران وجود دارد. قتل عمد، ضرب و جرح شدید و ضرب و جرح موجب آسیب بدنی.

خانواده ای جلوی خبرنگاران بیرون ساختمان اداری ایستاده اند.
ملیسا گری، خواهر مایلز گری، روز دوشنبه به همراه همسرش و دیگر عزیزانش در بیرون از دفتر پزشکی قانونی BC در برنابی، بریتیش کلمبیا، تصویر شده است. (بن نلمز/سی بی سی)

دادستان از طرح هر یک از این اتهامات خودداری کرد. در بیانیه‌ای آمده است که آنها به این نتیجه رسیده‌اند که محکومیت بدون شواهد قوی‌تر و ثابت‌تر یا دلیل مشخص مرگ به طور منطقی محتمل نیست.

کرون به شواهد متناقض افسران درگیر اشاره کرد که همگی از صحبت با بازرسان سازمان دیده بان خودداری کرده بودند.

پس از اینکه دادستان از طرح اتهام خودداری کرد، دفتر کمیسر شکایات پلیس در بریتیش کلمبیا تحقیقات خود را دوباره آغاز کرد.

رئیس پلیس خارجی مسئول آن پرونده بعداً متوجه شد که هفت نفر از 9 افسر پلیس ممکن است با استفاده از زور غیرضروری به گری از اختیارات خود سوء استفاده کرده باشند و در صورت اثبات این اتهامات، با انضباط شدیدی مانند از دست دادن شغل خود مواجه شوند.

دیوید جونز، رئیس پلیس ترانزیت مترو ونکوور همچنین تشخیص داد که شش تن از این افسران ممکن است با عدم یادداشت کتبی در مورد آنچه برای گری رخ داده است، وظایف خود را نادیده گرفته باشند.

انتظار می‌رفت که جلسه رسیدگی انضباطی در اوایل آوریل آغاز شود، اما پلیس ترانزیت روز جمعه تأیید کرد که به تعویق افتاده است – احتمالاً تا پاییز.

همچنین ادعاهایی مبنی بر دخالت در رابطه با پرونده گری وجود داشته است. چند تن از افسرانی که در محل حضور داشتند گفتند که یادداشت های مناسبی در مورد این حادثه نگرفته اند زیرا نمایندگان ارشد اتحادیه به آنها گفته اند. آتش‌نشانانی که ابتدا در صحنه حضور داشتند نیز گفتند که پلیس به آن‌ها گفته است که گری را بررسی نکنند که او روی زمین دراز کشیده است.

تحقیقات پزشکی قانونی قرار است در طی دو هفته از بیش از 40 شاهد شنیده شود، از افراد زندگی شخصی او گرفته تا افسران پلیس و آسیب شناس کالبد شکافی.

خواهر گری، ملیسا، اولین بار در روز دوشنبه صحبت خواهد کرد. مادرش، مارگی، مصاحبه قبل از تحقیق را رد کرد.

تحقیقات پزشکی قانونی با دادگاه کیفری یکسان نیست. منظور این است که حقایق مربوط به مرگ را تعیین کند، نه تقصیر.