ترودو از Poilievre در کارخانه فولکس واگن انتقاد کرد

نخست وزیر جاستین ترودو روز جمعه برای اعلام رسمی کارخانه باتری جدید که هزاران شغل در بخش خودرو را در جنوب غربی انتاریو به ارمغان می آورد، حضور داشت – و او مخالف سیاسی اصلی خود، رهبر محافظه کار، پیر پولیور، را متهم کرد که مانع از توافق شده است. .

کانادا تعهدی 7 میلیارد دلاری از خودروساز آلمانی فولکس واگن برای ساخت یک کارخانه بزرگ باتری در سنت توماس، آنت، یک جامعه صنعتی در حدود 30 دقیقه در جنوب لندن، تضمین کرده است.

این کارخانه که باتری خودروهای برقی را تامین خواهد کرد، توسط ترودو به عنوان یک “سرمایه گذاری نسلی” در بخش خودرو انتاریو اعلام شده است – پروژه ای که دولت می گوید 3000 شغل مستقیم و ده هزار شغل فرعی ایجاد می کند.

دولت ترودو آن را کودتا برای کانادا می خواند. کشورهای سرتاسر جهان در رقابت شدیدی برای کاشت گیاهانی مانند این هستند.

فولکس واگن، بزرگترین خودروساز جهان از نظر درآمد، تنها دو کارخانه دیگر در حال توسعه دارد – در آلمان و اسپانیا.

برای ایمن سازی «گیگافکتوری» که انتظار می رود در نهایت باتری کافی برای یک میلیون خودرو در سال تولید کند، کانادا مجبور شده است پول عمومی زیادی را به این پروژه اختصاص دهد.

نخست وزیر جاستین ترودو در جریان تور سنت توماس، اونت، به خودروی فولکس واگن نگاه می کند.
نخست‌وزیر جاستین ترودو، جمعه، 21 آوریل 2023، وارد می‌شود تا درباره کارخانه باتری خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن در موزه راه‌آهن کانتی الگین در سنت توماس، اونت، اطلاعیه بدهد. (تارا والتون/ مطبوعات کانادا)

برای شروع، فولکس واگن حدود 700 میلیون دلار از صندوق نوآوری استراتژیک دولت فدرال برای شروع ساخت دریافت خواهد کرد.

سپس یارانه های تولید وجود خواهد داشت که بسته به تعداد باتری هایی که در هر سال پمپاژ می شود، ممکن است در مجموع 8 تا 13 میلیارد دلار برای خزانه داری فدرال هزینه داشته باشد.

اتاوا گفته است که سرمایه گذاری دولت در این کارخانه – بزرگترین سرمایه گذاری مالیات دهندگان کانادا در یک تاسیسات صنعتی از این نوع – برای جلوگیری از رفتن کارخانه به ایالات متحده، جایی که یارانه های سخاوتمندانه ای نیز ارائه می شود، ضروری بود.

ترودو پس از تمجید از سیاستمداران و کارگرانی که قرارداد را تضمین کردند، حمله حزبی شدیدی را به پولیور آغاز کرد.

ترودو در اطلاعیه روز جمعه گفت: «پیر پولیور بیرون آمد و گفت این پروژه هدر دادن پول است.

ترودو با نگاهی مستقیم به کارن وکیو، نماینده محافظه‌کار محلی، که در این اعلامیه حضور داشت، گفت: “کارن، تو باید کار خودت را برای خودت تمام کنی.”

او قرارداد فولکس واگن را به عنوان شرط بندی برای آینده ای پاک تر و سبزتر توسط یک “کشور مطمئن” تعریف کرد.

ترودو گفت که لفاظی های ضد مالیات کربن پویلیور، پروژه هایی مانند این را تهدید می کند.

«آیا می‌خواهیم تمام اضطراب‌ها و چالش‌های موجود در سرتاسر جهان را ببینیم و بگوییم: «این فرصتی است برای کانادا تا قدم بگذارد» یا می‌خواهیم بگوییم «کانادا شکسته است، ما هرگز نمی‌خواهیم ترودو با اشاره به ادعای پولیور مبنی بر شکسته شدن کانادا پس از هشت سال رهبری لیبرال، گفت: موفق شوید، در عوض واقعاً عصبانی شویم.

“خشم این گیاه را در سنت توماس تحویل نمی دهد.”

تماشا کنید: ترودو در مراسم استقبال از فولکس واگن، Poilievre را نشانه می گیرد

ترودو در مراسم استقبال فولکس واگن، Poilievre را هدف قرار می دهد

جاستین ترودو، نخست وزیر، در طی یک سخنرانی با استقبال از کارخانه عظیم باتری فولکس واگن در سنت توماس، می گوید که در حالی که پیر پویلیور، رهبر محافظه کار گفت: «این پروژه اتلاف پول بود… کشورهای مطمئن روی کارگران خود سرمایه گذاری می کنند. ‘

پویلیور نسبت به سرمایه گذاری دولت ابراز تردید کرده است.

زمانی که این پروژه در اوایل سال جاری اعلام شد، پویلیور این سوال را مطرح کرد که “چه مقدار از پول کانادایی ها” به یک “شرکت خارجی” اختصاص می یابد.

او گفت: “این پول متعلق به کانادایی هاست. نه به یک شرکت خارجی. نه به جاستین ترودو.”

پویلیور همچنین روز جمعه به ایو ژیرو، افسر بودجه پارلمانی نامه نوشت و از او خواست تا از نزدیک به این معامله نگاه کند.

پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کاران، در روز سه‌شنبه، ۱۴ مارس ۲۰۲۳، طی یک اعلامیه و کنفرانس خبری در نیووستمینستر، بریتیش کلمبیا، صحبت می‌کند.
پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کاران از سازمان برنامه و بودجه خواسته است تا سرمایه‌گذاری دولت فدرال در کارخانه فولکس واگن را ارزیابی کند. (مطبوعات کانادا/داریل دایک)

او در نامه خود به ژیرو گفت که 13 میلیارد دلار یارانه باید از مالیات دهندگان تأمین شود و او مایل است تأثیر آن را بهتر درک کند.

پویلیور نوشت: «ما معتقدیم که به دلیل اقدامات مالی مورد نیاز برای تأمین بودجه لازم برای یارانه دادن به این مشاغل، محاسبه تأثیر مورد انتظار بر مشاغل در سایر بخش‌ها سودمند خواهد بود».

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت، که برای بستن قرارداد با فولکس واگن اعتبار داشته است، گفت که این کشور تنها ظرف پنج سال آینده سرمایه‌گذاری خود را پس خواهد گرفت.

شامپاین گفت: “پنج — این عددی است که برای کانادایی ها اهمیت دارد. تعداد سال هایی که تاثیر اقتصادی آن با ارزش سرمایه گذاری ما برابری می کند.”

ترودو افزود: “بله، این سرمایه گذاری بزرگ است، اما یک لنگر در زنجیره تامینی است که در حال ساختن آن هستیم.” ما انتظار داریم تاثیر اقتصادی سرمایه گذاری ظرف پنج سال پوشش داده شود.

پولیور از ژیرو خواست تا ادعاهای دولت را بررسی کند.

او گفت: «از دفتر شما می‌خواهیم تحلیل مستقلی درباره مدت زمانی که انتظار می‌رود مالیات دهندگان شاهد بازگشت یارانه خود از طریق افزایش درآمد دولت ناشی از تأثیر اقتصادی ناشی از ساخت این تأسیسات باشند، ارائه دهد.»

دولت فدرال در حالی که به دنبال بازسازی بخشی است که به دلیل عدم سرمایه گذاری و جهانی شدن از بین رفته است، قراردادهای بزرگ دیگری نیز برای خودروهای برقی منعقد کرده است.

Stellantis، شرکت مادر برندهایی مانند کرایسلر، جیپ و رم، گفته است که 4.9 میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه باتری جدید خودروهای الکتریکی (EV) در ویندزور هزینه خواهد کرد.

همچنین 3.6 میلیارد دلار برای بازسازی کارخانه‌های مونتاژ ویندزور و برامپتون برای وسایل نقلیه تمام برقی رزرو کرده است.

شرکت فورد موتور قول داده است 1.8 میلیارد دلار برای مجتمع مونتاژ Oakville خود هزینه کند تا آن را به یک مرکز تولید خودروهای الکتریکی تبدیل کند.

جنرال موتورز همچنین ده ها میلیون دلار – با حمایت مالی از اتاوا و انتاریو – برای تبدیل کارخانه Ingersoll، آنت. به خط مونتاژ ون های تحویل الکتریکی، هزینه کرده است.