ترودو در حالی که پیش بینی های جدید هوشیارانه ای را منتشر می کند ، کانادایی ها را در COVID-19 خطاب می کند

نخست وزیر جاستین ترودو قرار است امروز در حالی که موارد COVID-19 در سراسر کشور صعود می کند و استانها محدودیت های جدیدی برای کاهش سرعت ویروس کرونا ویروس جدید در کانادایی ها مطرح می کند.

مدیر ارشد بهداشت عمومی دکتر ترزا تام همچنین در مورد آخرین مدل سازی با پیش بینی دقیق در مورد عفونت های جدید طی یک کنفرانس خبری 9 صبح ET بحث خواهد کرد. CBCNews.ca آن را به صورت زنده حمل خواهد کرد.

طبق نمودارهای مدل سازی شده توسط آژانس بهداشت عمومی کانادا و دیده شده توسط سی بی سی نیوز ، CBC روز پنجشنبه گزارش داد که در صورت افزایش سطح تماس فعلی کانادایی ها با سایر افراد ، COVID-19 می تواند به 60،000 مورد در روز برسد.

طبق گفته PHAC ، اگر کانادایی ها تعداد فعلی تماس های شخصی خود را حفظ کنند ، این تعداد می تواند به 20 هزار نفر در روز محدود شود.

اما کانادایی ها برای رسیدن به این تعداد زیر 10 هزار مورد در روز تا پایان سال ، باید تعاملات خود را به فعالیت های ضروری محدود کنند در حالی که فاصله فیزیکی را رعایت می کنند و سایر دستورالعمل های بهداشت عمومی را رعایت می کنند.

ترودو و رهبران مخالفت اواخر روز پنجشنبه با تام و معاون او دکتر هوارد نجو دیدار کردند تا در مورد مدل سازی جدید بحث کنند.

ترودو روز جمعه در مورد وخیم تر شدن وضعیت در ساعت 11 صبح به وقت کانادایی از خارج از کلبه Rideau Cottage سخنرانی خواهد کرد و به کنفرانس های مطبوعاتی که اولین روزهای همه گیری را مشخص می کند بازگشت.

این مدل پیش بینی می کند در صورت حفظ سطح تماس فعلی کانادایی ها با سایر افراد ، تعداد مرگ و میرهای ناشی از COVID-19 می تواند از سطح فعلی یعنی کمی بیش از 11100 به بیش از 12100 در پایان ماه برسد.

مدل سازی می گوید که اکنون شیوع بیشتری وجود دارد ، این شیوع بزرگتر است – هر کدام بیش از 50 مورد – و بر خانه های مراقبت طولانی مدت تأثیر می گذارد.

همچنین می گوید که جوامع و مدارس بومی نیز در حال افزایش کارمندان هستند و وضعیت در همه مناطق به جز استانهای اقیانوس اطلس و مناطقی از شمال بدتر شده است مگر اینکه اقدامی انجام شود.