ترودو می گوید که طرح زیرساختی بلندمدت مبتنی بر مسکن در پاییز امسال ارائه می شود

نخست وزیر جاستین ترودو روز جمعه به شهرداران کانادا گفت که دولت او در پاییز یک طرح زیرساختی بلندمدت جدید را برای افزایش موجودی مسکن ارزان قیمت در سراسر کشور اجرا خواهد کرد.

ترودو در سخنرانی در کنفرانس شهرداران شهرهای بزرگ فدراسیون شهرداری های کانادا در تورنتو گفت که جزئیات طرح را برای پاییز ذخیره خواهد کرد اما قول داد که “پیوندهای بسیار مستقیمی با مسکن خواهد داشت.”

در فوریه 2021، ترودو اعلام کرد که دولت فدرال نزدیک به 15 میلیارد دلار در طول هشت سال برای پروژه های حمل و نقل عمومی هزینه خواهد کرد. او روز جمعه گفت که مشوق های پشت طرح زیرساخت مشابه مشوق های طرح ترانزیت خواهد بود.

او گفت: «دسترسی به بودجه کامل به این بستگی دارد که شما با تعهدات ملموس و بلندپروازانه در مورد چگونگی ساخت مسکن بیشتر برای حمل و نقل بیشتر پای میز مذاکره بیایید».

این بدان معناست که درست مانند صندوق شتاب دهنده مسکن، هرچه اهداف مسکن شما بلندپروازانه تر باشد، ما می توانیم با شما سخاوتمندانه تر مشارکت کنیم.”

حامیان مسکن از این ایده استقبال کردند و گفتند که گره زدن سرمایه گذاری های عمده دولت به مسکن یکی از راه های مهم برای مقابله با بحران مسکن است.

میشل مک مستر، معاون استراتژی در هابیتات برای بشریت کانادا، به سی بی سی نیوز گفت: «این چیزی است که ما برای مدت طولانی خواستار آن بوده ایم. «مسکن نمی تواند یک جزیره باشد.

“هدف این است که به کانادایی ها یک زندگی خوب بدهیم و یک زندگی خوب تا حدودی سقفی بر سر شماست. اما این فراتر از این است. حمل و نقل بسیار مهم است، امکانات رفاهی بسیار مهم است، خرده فروشی، مشاغل – ما به کل بسته نیاز داریم.”

سازمان دیده بان: ترودو شهرداری ها را تشویق می کند تا اهداف مسکن «جاه طلبانه» را تعیین کنند:

ترودو شهرداری ها را تشویق می کند تا اهداف «جاه طلبانه» مسکن را تعیین کنند

نخست وزیر جاستین ترودو خطاب به فدراسیون شهرداری های کانادا، در مورد همکاری با شهرداری ها برای مقابله با بحران مسکن و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل بحث می کند.

جیکوب گورنکوف، مدیر سیاست انجمن مسکن و نوسازی کانادا، گفت که این ابتکار یکی از اهرم‌های موثر سیاستی است که دولت می‌تواند از آن استفاده کند.

گورنکوف به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «هنگام تلاش برای ایجاد انگیزه برای ایجاد مسکن در سطوح استانی، شهری، استفاده از دلارهای ترانزیت و زیرساخت‌ها به طور کلی ایده‌ای هوشمندانه است و یکی از چیزهایی است که CHRA به عنوان یکی از توصیه‌های همیشگی ما دارد.

کار با رهبران بومی

مارگارت پفو، مدیر عامل انجمن مدیریت مسکن بومی، گفت که گره زدن پول زیرساخت به تعهد شهرداری یا استانی برای ساخت مسکن بیشتر «هوشمندانه» است، اما به ورودی بومی نیاز دارد.

Pfoh گفت: “هیچ چیزی که توسط هیچ سطحی از حکومت برای مردم بومی رهبری می شود، تاثیری را که ما باید در جامعه خود داشته باشیم، نخواهد داشت، زیرا آنها چالش های نژادپرستانه و سیستمی خاصی را که مردم ما با آن مواجه بوده اند، درک نمی کنند.”

او گفت که برای بهره مندی مردم بومی، دولت ها باید رهبری بومی را وارد فرآیند تصمیم گیری کنند.

Pfho گفت که بحران مسکن مقرون به صرفه در کانادا برای مردم بومی بدتر است زیرا آنها از زمان استعمار در یک “چارچوب فقر” زندگی می کنند.

مبارزه با “نوسازی”

مرکز کانادایی حقوق مسکن به مستاجرینی که در معرض اخراج هستند با کمک حقوقی کمک می کند و از کانادایی های کم درآمد تا متوسط ​​که به دنبال مسکن مقرون به صرفه هستند، حمایت می کند.

بهار شادپور، مدیر خط مشی و ارتباطات مرکز، به CBC گفت که گروه او نیز از این ایده حمایت می کند، اما تنها در صورتی که با مقررات سختگیرانه شهرداری و استانی همراه باشد.

او گفت: “آنچه که ما گاهی اوقات می بینیم این است که مناطق خاص، وقتی سرمایه گذاری زیرساختی را دریافت می کنند، سرمایه گذاران نیز به آن مناطق می روند و سپس واقعاً سودآور می شود.”

شادپور گفت: بدون وجود مقررات کافی، شهرها می توانند با خرید سهام مسکن قدیمی تر و کم درآمدتر و تبدیل آن به مسکن گران قیمت، سرمایه گذاران را در سرمایه گذاری های دولتی غافلگیر کنند.

روز جمعه، جگمیت سینگ، رهبر NDP، ایده تحمیل یک تعلیق دولتی برای عملیات انتفاعی خرید واحدهای مسکونی مقرون به صرفه در هنگام ورود به بازار را مطرح کرد.

سینگ در بیانیه ای رسانه ای گفت: “هیچ کس نباید از “نوسازی” شدن یا دو برابر شدن اجاره بهای خود بترسد زیرا یک سودجوی مسکن ساختمان خود را برای افزایش سود خریده است. اما متاسفانه این چیزی است که در حال حاضر اتفاق می افتد.”

ترودو به پولیور در مورد مسکن حمله می کند

در ماه مارس، پیر پویلیور، رهبر محافظه‌کاران، استراتژی مسکن را معرفی کرد که وعده داد آن‌هایی را که او «دروازه‌بانان» می‌نامید، اخراج کند – مقامات دولتی، صادرکنندگان مجوز شهرداری و دیگرانی که او ادعا می‌کند مانع ساخت خانه‌های جدید هستند.

او در آن زمان در بیانیه‌ای در رسانه‌ها گفت: «زمان آن رسیده است که با حذف دروازه‌بان‌های دولتی برای آزادسازی زمین و تسریع در صدور مجوزهای ساختمانی، خانه‌هایی را که مردم می‌توانند از پس آن برآیند، بیاوریم».

این طرح از شهرهای بزرگ خواسته بود که ساخت خانه را سالانه 15 درصد افزایش دهند یا با چشم انداز کاهش بودجه فدرال مواجه شوند.

طرح Poilievre همچنین وعده داده بود که به شهرهایی که سهام مسکن خود را افزایش می دهند، “پاداش ساختمانی” داده شود.

ترودو روز جمعه گفت که رویکرد دولت او برای افزایش موجودی مسکن ارزان قیمت، همکاری با شهرداری ها به صورت مشارکتی است. او پولیور را متهم کرد که به دنبال “قلدری” آنهاست.

ترودو می‌گوید: «آنها می‌خواهند با شما دعوا کنند، تا شما را به آنچه برای شما تصمیم می‌گیرند قلدری کنند، در حالی که بودجه و برنامه‌ها را کاهش می‌دهند.» “هه. دروازه بان ها.”

نخست وزیر گفت که رویکرد پولیور بسیار ساده است و به نیازهای پیچیده جوامع فردی احترام نمی گذارد.