ترودو هیئت کانادایی را برای تاجگذاری پادشاه چارلز اعلام کرد

پوشش سی‌بی‌سی درباره تاج‌گذاری پادشاه چارلز در تاریخ 6 مه از ساعت 4 صبح به وقت شرقی در تلویزیون CBC، شبکه خبری CBC، رادیو CBC و پخش در CBC Gem، CBC News Explore و CBC Listen در همه پلتفرم‌ها در دسترس خواهد بود.

نخست وزیر جاستین ترودو روز چهارشنبه اسامی نیروهای کانادایی را که با او و فرماندار ژنرال مری سایمون به مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز در روز شنبه سفر می کنند، اعلام کرد.

ترودو همچنین در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که دولت برای قدردانی از 30000 کانادایی که “کمک های قابل توجهی به کشور، استان، قلمرو، منطقه یا جامعه” کرده اند یا در خارج از کشور به دستاوردهایی رسیده اند که “برای کانادا اعتبار به ارمغان می آورد” برنامه ای برای اهدای مدال تاج گذاری ایجاد خواهد کرد. “

برنامه مدال‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که دولت لیبرال با انتقاد برخی سلطنت‌طلبان مواجه شد، زیرا تصمیم گرفت مدال پلاتین جوبیلی را در سال گذشته به مناسبت هفتادمین سال سلطنت ملکه خودداری کند. این اولین بار بود که مدال جوبیلی در کانادا اعطا نمی شد.

گروه انتخاب شده کانادایی برای تاجگذاری منعکس کننده علایق پادشاه است – تمرکز بر افرادی که با علم، مسائل جوانان، امور بومی، ارتش و مبارزه با تغییرات آب و هوایی ارتباط دارند.

در فهرست میهمانان کانادایی جرمی هانسن فضانورد وجود دارد که به عنوان پرچمدار این کشور نیز برای این رویداد خدمت خواهد کرد. هانسن سال آینده به عنوان بخشی از ماموریت Artemis II به ماه سفر خواهد کرد. یک فضانورد کانادایی دیگر به نام جنیفر سیدی گیبونز به او در این هیئت ملحق خواهد شد.

فضانورد کانادایی در حالی که لباس فضانوردی ناسا به تن دارد، روی صحنه است و با میکروفونی که در دست دارد صحبت می کند.
جرمی هانسن فضانورد کانادایی به عنوان پرچمدار کانادا در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز خدمت خواهد کرد. (مایکل وایک/AP)

رهبران بومی نیز برای روز بزرگ پادشاه در دسترس خواهند بود – از جمله روزآن آرچیبالد، رئیس ملی مجمع ملل اول، ناتان اوبد رئیس جمهور اینویت تاپیریت کاناتامی و کسیدی کارون، رئیس شورای ملی متیس.

هیئت کانادایی شامل چندین رهبر جوان خواهد بود: سارا ماژرو از شورای جوانان نخست وزیر. کریستینا کوئت، مدیر عامل دیپلمات‌های جوان کانادا؛ ربکا رافائل، بنیانگذار Halifax Helpers; مارگریت تولگیسی، رئیس فدراسیون جوانان فرانسوی-کانادایی؛ و Maryam Tsegaye، برنده مسابقه علمی جهانی Breakthrough Junior Challenge.

همچنین مارگارت مک میلان، مورخ کانادایی، دریافت‌کننده نشان شایستگی و همراه با نشان کانادا، و لزلی آرتور پالمر، دریافت‌کننده صلیب شجاعت و یکی از اعضای گارد ساحلی کانادایی که ماهیگیرانی را که در طوفان زمستانی سرگردان شده بودند، نجات دادند، شرکت خواهند کرد.

گروهی متشکل از 45 نفر از نیروهای مسلح کانادا در یک رژه نظامی که پس از مراسم تاجگذاری پادشاه در کلیسای وست مینستر در لندن برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

این گروه شامل 16 عضو ارتش کانادا، 11 عضو نیروی دریایی سلطنتی کانادا، 11 عضو نیروی هوایی سلطنتی کانادا، 6 عضو فرماندهی نیروهای عملیات ویژه کانادا و یک کادت نیروی دریایی از کالج نظامی سلطنتی کانادا خواهد بود.

دفتر نخست وزیری گفت که پرسنل نظامی انتخاب شده برای این رویداد “بر اساس شایستگی شخصی انتخاب شده اند و بهترین کسانی هستند که امروز در لباس خدمت می کنند.”

آنها با نظامیان دیگر کشورهای مشترک المنافع راهپیمایی خواهند کرد.

هفته گذشته، پادشاه در مراسمی با کوهستان‌ها در قلعه ویندزور شرکت کرد، جایی که او مقام افتخاری کمیسر ارشد RCMP را پذیرفت و یک شمشیر تشریفاتی RCMP به او اهدا شد.

مانتی‌ها، با لباس سرژ قرمز، سوار بر اسب‌هایی خواهند بود که RCMP به ملکه الیزابت فقید و همچنین نوبل، یک مادیان سیاه خیره‌کننده که در مراسم هفته گذشته به طور رسمی به پادشاه اهدا شد، سوار خواهند شد.

شاه چارلز و کامیلا در اجرای RCMP Musical Ride تصویر شده اند.
شاهزاده چارلز و کامیلا در جریان تور کانادایی خود در روز چهارشنبه، 18 می 2022، اجرای RCMP Musical Ride را در اتاوا تماشا می کنند. (جاستین تانگ/ مطبوعات کانادا)

انتظار می‌رود که چارلز در طول سربازی رنگ‌ها سوار نوبل شود و به سنت سوارکاری حاکم بر اسب‌های RCMP برای بازرسی سربازان در روز تولد پادشاه ادامه دهد.

چارلز در حال حاضر سوار بر اسب RCMP جورج است که به سمت بازنشستگی می رود.

برای تایید رابطه منحصر به فرد پادشاه با نیروی پلیس ملی، پنج عضو RCMP Musical Ride در مراسم تاجگذاری از کلیسای وست مینستر تا کاخ باکینگهام قبل از پادشاه و کامیلا، همسر ملکه شرکت خواهند کرد.