تعداد و شدت آتش‌سوزی‌ها افزایش می‌یابد، اما بلر می‌گوید کمک‌های فدرال کم نیستند

بیل بلر، وزیر آمادگی اضطراری روز جمعه گفت که تعداد و شدت آتش سوزی های جنگلی در سراسر کشور در حال افزایش است، حتی با وجود اینکه او به استان ها و مناطق اطمینان داد که اتاوا هنوز با کمبود منابع آتش نشانی مواجه نیست.

بلر در گفتگو با خبرنگاران در خارج از مجلس عوام جمعه گفت که اکنون 214 آتش سوزی در کانادا در حال شعله ور شدن است که نسبت به 211 آتش سوزی گزارش شده در روز پنجشنبه افزایش یافته است و 93 مورد از آنها خارج از کنترل در نظر گرفته شده است – از 82 مورد گزارش شده در روز پنجشنبه. بلر گفت تا روز پنجشنبه حدود 29000 نفر تخلیه شده اند.

بلر گفت که شروع “بسیار چالش برانگیز” برای فصل آتش سوزی جنگلی بوده است، اما اضافه کرد که پیش بینی هوای سردتر در غرب کانادا و باران در نوا اسکوشیا ممکن است کمی تسکین یابد.

او گفت: “وضعیت در سراسر کشور همچنان وخیم است. ما امیدواریم که بهبود شرایط جوی و باران به تلاش‌های اطفای حریق کمک کند، اما هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود.”

می‌خواهم به کانادایی‌ها اطمینان دهم که دولت فدرال به انجام هر کاری که لازم باشد، با همکاری استان‌ها، سرزمین‌ها و کشورهای اول، ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که کانادایی‌ها در امان خواهند بود.»

تماشا کردن | بلر می‌گوید اتاوا برای حمایت از NS از طریق آتش‌سوزی «آنجا خواهد بود».

بلر می‌گوید اتاوا برای حمایت از NS از طریق آتش‌سوزی «آنجا خواهد بود».

بیل بلر، وزیر آمادگی اضطراری، در پاسخ به اظهارات تیم هیوستون، نخست‌وزیر نوا اسکوشیا، درباره واکنش فدرال به آتش‌سوزی‌های جنگلی در استان خود، می‌گوید این استان با وضعیت «چالش‌آمیزی» مواجه است.

بلر گفت که شروع فصل آتش‌سوزی‌های جنگلی امسال از نظر ویرانگری “بی‌سابقه” بوده است، تقریباً 2.7 میلیون هکتار جنگل در سال قبل از میلاد مسیح، آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا، انتاریو، نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک و سرزمین‌های شمال غربی مصرف شده است.

دولت فدرال اوایل این هفته در پاسخ به درخواست این استان، استقرار پرسنل نیروهای مسلح کانادا (CAF) به نوا اسکوشیا را تایید کرد.

بلر گفت که نمی داند در حال حاضر چند نفر از اعضای CAF در عملیات اطفای حریق شرکت دارند، اما افزود که قرار است در روزهای آینده صدها آتش نشان از ایالات متحده، استرالیا و نیوزلند وارد شوند. انتظار می رود صد و یک آتش نشان آمریکایی اواخر روز جمعه وارد کانادا شوند.

بلر گفت که دولت فدرال شش هواپیمای بمب افکن آبی را از مونتانا برای کمک به مقابله با آتش سوزی در نوا اسکوشیا خریداری کرده است که چهار فروند آن روز جمعه و دو هواپیما شنبه وارد می شوند.

بلر در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت که آتش سوزی های جنگلی ممکن است به آزمایش محدودیت های منابع اتاوا ختم شود.

بلر گفت: «نمی‌خواهم از این به عنوان رقابت یاد کنم، اما آتش‌سوزی‌های زیادی در بسیاری از نقاط کشور داریم که از منابع محدودی استفاده می‌کنند، چه در داخل کانادا و چه در سطح بین‌المللی».

نخست وزیر NS خواستار حمایت بیشتر است

بلر گفت که دولت فدرال فقط می تواند به درخواست های خاص برای کمک از استان ها و مناطق پاسخ دهد. در اوایل این هفته، تیم هیوستون، نخست وزیر نوا اسکوشیا از دولت فدرال خواست تا قبل از درخواست رسمی، هرگونه کمک موجود را به استان خود اختصاص دهد. هیوستون همچنین از واکنش دولت فدرال به طوفان فیونا که سال گذشته نوا اسکوشیا را درنوردید، انتقاد کرد.

هوستون در مصاحبه ای با شبکه خبری سی بی سی در روز جمعه گفت که همچنان امیدوار است حمایت فدرال برای مقابله با آتش سوزی بیشتر شود.

او گفت: “من خوشبین هستم که آنها فوریت را احساس کنند و واقعاً حمایت را دریافت کنند.”

“من باید امیدوار باشم. باید باور کنم که از آخرین بار درس گرفته ام.”

هیوستون گفت بیش از 20000 نفر در نوا اسکوشیا تخلیه شده اند.

تماشا کردن | “بازیابی طولانی” در پیش است زیرا NS با آتش سوزی های بزرگ دست و پنجه نرم می کند

“بازیابی طولانی” در پیش است زیرا NS همچنان در حال مبارزه با آتش سوزی های بزرگ است

تیم هیوستون، نخست وزیر نوا اسکوشیا، در حالی که این استان با آتش سوزی های جنگلی “خارج از کنترل” مبارزه می کند، خواستار کمک فوری است. اما او گفت که این استان همچنین به حمایت طولانی مدت نیاز دارد زیرا برخی از جوامع با خسارات سرسام آور دست و پنجه نرم می کنند.

بلر اشاره کرد که دولت فدرال درخواست نوا اسکوشیا برای کمک نظامی را ظرف یک روز تایید کرد.

او گفت: “اجازه دهید تصدیق کنم که برتر هیوستون در موقعیت بسیار دشواری قرار دارد و من مطمئن هستم که او نیز مانند من نگران تاثیر این آتش سوزی ها بر جامعه خود است.”

“من بسیار همدل و همدرد هستم… ما فقط برای حمایت از آنها حاضریم. این تنها هدف ماست.”

آتش‌سوزی‌های جنگلی هزاران نفر را در Sept-Îles، Que مجبور کرده است. برای تخلیه. دولت کبک روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد روز جمعه 10000 نفر را از این شهر و منطقه اطراف آن تخلیه کند.

بلر گفت که دولت فدرال درخواستی رسمی برای کمک از کبک دریافت نکرده است.