تعطیلی صید بچه مارماهی دریایی نمی تواند صید غیرقانونی گسترده را متوقف کند

ویدئو و عکس‌های جدید نشان می‌دهند که با وجود تعطیلی فدرال صید بچه مارماهی در اوایل ماه جاری، شکار غیرقانونی در برخی از رودخانه‌های نوا اسکوشیا بدون وقفه ادامه دارد.

تصاویری از ماهیگیری فعال برای مارماهی های کوچک که به عنوان الور نیز شناخته می شوند توسط یک دارنده مجوز تجاری ناامید الور در اختیار CBC News و دولت فدرال قرار گرفت. برخی از تصاویر به تازگی یکشنبه شب گرفته شده است.

جویس موری، وزیر شیلات و اقیانوس‌ها، در 15 آوریل دستور تعطیلی صید پر هرج و مرج و گاهی خشونت‌آمیز الور را صادر کرد، زیرا او آن را «تشدید شدید» ماهیگیری غیرقانونی توسط شکارچیان غیرقانونی خواند.

آنها شامل افراد بومی و غیر بومی بودند.

استنلی کینگ از ماهیگیری الور اقیانوس اطلس می گوید، اما این دستور نادیده گرفته می شود.

کینگ در ایمیلی در 22 آوریل به تیموتی کر، مدیر حفاظت و حفاظت منطقه دریایی در وزارت شیلات گفت: «این ششمین گزارش از شکار غیرقانونی است که من از زمانی که وزیر ماهیگیری را یک هفته پیش تعطیل کرد. و اقیانوس ها (DFO).

شکارچیان به ماهیگیری ادامه می دهند

” [order] فقط ماهیگیران مجاز را مجازات کرد، همانطور که از سالهای گذشته مشخص است، و امروز نیز صادق است، که شکارچیان بدون توجه به ماهیگیری ادامه می دهند… DFO [conservation and protection] علیرغم ادعاها از اجرا خودداری می کند [order] به آنها منابع اجرایی بیشتری می دهد. در تمام سال‌هایی که ماهیگیری می‌کنم، هرگز در یک فصل به این اندازه کم اجرا ندیده‌ام.”

این دستور عملاً فصل را برای 9 دارنده مجوز تجاری و دو گروه بومی که بر اساس معاهده آنها حق ماهیگیری الور “با معیشت متوسط” فعالیت می کردند، پایان داد.

موری پس از تعطیلی به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «می‌دانم که تعطیل کردن ماهیگیری برای برداشت‌کنندگان قانونی ماهی دشوار است.

تصویر سیاه و سفید از مردم خارج از رودخانه با تور.
تمام عکس‌ها توسط یک دارنده مجوز تجاری الور به نام Atlantic Elver Fishery به CBC ارائه شد. (شیلات الور اقیانوس اطلس)

تصویر سیاه و سفید از شکار غیرقانونی جن.
به گفته موسسه ماهیگیری الور اقیانوس اطلس، تصاویر در شب در رودخانه های نوا اسکوشیا گرفته شده است. (شیلات الور اقیانوس اطلس)

“این خیلی خطرناک بود که بگذاریم این کار ادامه پیدا کند… من آمادگی نداشتم خطر آسیب رساندن به زندگی انسان را بپذیرم، که مطمئناً یک احتمال بود، و همچنین حاضر نیستم خطر تضعیف این سهام را بپذیرم، که یک مورد بسیار مهم، و این نیز یک خطر برای شکار غیرقانونی بود.”

الورها هر بهار هنگام مهاجرت از اقیانوس به نزدیک به 200 رودخانه نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک صید می شوند. آنها تا 5000 دلار در هر کیلوگرم فروخته می شوند و به صورت زنده به آسیا منتقل می شوند و در آنجا برای غذا پرورش می یابند.

کینگ بخشی از هیئتی از دارندگان مجوز تجارت دریایی در اتاوا است که این هفته با سیاستمداران – از جمله شان فریزر، وزیر کابینه نوا اسکوشیا – برای بیان نگرانی های خود در مورد مشکل ماهیگیری ملاقات می کند. آنها قرار است روز چهارشنبه با موری دیدار کنند.

فعالیت ماهیگیری غیر قانونی

کینگ تصاویری از شکارچیان غیرقانونی پس از بسته شدن در تورهای ثابت، در قایق و غواصی از رودخانه شرقی، رودخانه هاباردز، رودخانه اینگرامپورت، رودخانه موشاموش و رودخانه ساکویل ارائه کرده است.

DFO به هر دارنده مجوز دسترسی انحصاری به چندین رودخانه می دهد.

فعالیت ماهیگیری غیرقانونی در بسیاری از رودخانه های دیگر اتفاق افتاده است.

تصویر سیاه و سفید از شکار غیرقانونی الور.
شکارچیان متخلف از تورهای غوطه ور و تورهای ثابت برای شکار بچه مارماهی ها استفاده می کنند. (شیلات الور اقیانوس اطلس)

سه مرد جلوی توری در آب ایستاده اند.
توری فیک که در تصویر دیده می شود نوعی تله ماهی است. (شیلات الور اقیانوس اطلس)

رودخانه شرقی در نزدیکی چستر، NS، نگرانی خاصی دارد زیرا محل طولانی‌ترین مطالعه علمی روی الورها در آمریکای شمالی است. DFO از آن به عنوان یک رودخانه شاخص برای اندازه گیری سلامت سهام استفاده می کند.

“همه دارندگان مجوز و علم DFO موافق هستند که اگر اجرای قانون فقط در یک رودخانه انجام شود، این باید رودخانه شرقی باشد تا از مطالعه محافظت کند. ما از شما می‌خواهیم رویکرد فعال‌تری را در اجرای رودخانه شرقی اتخاذ کنید.”

ما بارها و بارها درخواست کرده‌ایم که از این رودخانه محافظت شود، حتی قبل از شروع فصل، اما فقط یک نمونه از آن را می‌دانیم. [fisheries officials] کینگ نوشت: امسال از رودخانه دیدن کردم.

هنگامی که CBC در مورد تأثیر اعتصاب اتحادیه خدمات عمومی توسط کارکنان دولت فدرال بر توانایی آن در جلوگیری از صید غیرقانونی الورها، DFO پاسخی ارائه نکرد.

“بی قانونی در رودخانه های ما”

ریک پرکینز، نماینده محافظه کار نوا اسکوشیا، می گوید که “بی قانونی در رودخانه های ما” را بدتر کرده است.

پرکینز روز جمعه اعلام کرد: «اکنون، از تعداد معدود دستگیری DFO هزاران شکارچی غیرمجاز در رودخانه‌ها در سال جاری، همه توسط DFO بدون پردازش آزاد شده‌اند، زیرا اجرای DFO در اعتصاب است و هیچ گونه اجرای ماهیگیری در کانادا باقی نمانده است.

تیم کر، مدیر حفاظت و حفاظت، هفته گذشته به سی‌بی‌سی گفت که DFO از زمان تعطیلی و ادامه گشت‌ها و دستگیری‌ها، اجرای آن را تشدید کرده است.

تصویر سیاه و سفید از شکار غیرقانونی الور.
همچنین در این فصل بین گروه هایی که سعی در صید الورها داشتند دعواهایی رخ داده است. (شیلات الور اقیانوس اطلس)

برخی از افسران شیلات به عنوان کارگران ضروری تعیین شده اند.

کر گفت: «افرادی که ممکن است خارج از خانه باشند و افسران شیلات را ببینند، همچنان در یگان‌ها حضور دارند و به انجام آن تعهدات برای حمایت از سلامت و ایمنی عمومی ادامه می‌دهند.»

مجمع روسای نوا اسکوشیا میکماو در مورد تصمیم DFO برای تعطیلی صید الور سکوت کرده است و همچنین در مورد نقش دروگرهای بومی در صید غیرقانونی اظهار نظر نکرده است.

چهار کشور نوا اسکوشیا اول “تفاهمات موقت” با DFO برای یک صید الور معیشت متوسط ​​مورد تایید وزارتخانه در سال 2023 داشتند. آنها یک محدودیت 450 کیلوگرمی مشترک داشتند که از تخصیص هشت دارنده مجوز تجاری غیربومی گرفته شده بود. Waycobah Band در کیپ برتون نیز دارای مجوز تجاری است.

“ما اجازه داریم هر جا که بخواهیم ماهیگیری کنیم”

برخی از اعضای First Nations خارج از این معاملات ادعا می کنند که برای ماهیگیری الورها به مجوز DFO نیاز ندارند.

یکی از اعضای گروه Sipekne’katik به افسران ماهیگیری که آنها را از رودخانه Sissiboo در Digby County مسدود کرده بودند، گفت: “به عنوان مردم Mi’kmaw، همه اینها قلمرو ما است. این سرزمین واگذار نشده میکماو است و ما اجازه داریم از هر کجا که می خواهیم ماهیگیری کنیم.” اوایل این ماه