تلاش‌های درختکاری یک سال پس از طوفان بسیار مخرب derecho زیر سوال رفت

برخی از منتقدان می گویند که شهر به اندازه کافی برای یافتن درختان جایگزین در زمین یک سال پس از طوفان بادی که هزاران درخت را در سرتاسر اتاوا نابود کرد و پس از اینکه شهردار مارک ساتکلیف وعده داد که یک میلیون درخت در دوره ریاست خود کمپین کرد، کار نمی کند.

در یک سال معمولی شهر حدود 100000 درخت می کارد. آنها بیابان های گرمای شهری را خنک می کنند، خانه ها را سایه می اندازند و کربن را جذب می کنند و ارزش املاک و بهبود کیفیت زندگی را از جمله مزایای دیگر افزایش می دهند.

پانل چهار نفره ای که پشت یک میز نشسته اند.
مارک ساتکلیف در پاییز گذشته در جریان مناظره شهرداری درباره محیط زیست صحبت می کند. (پاتریک لوئیزیز/سی بی سی)

ساتکلیف در طول مبارزات انتخاباتی سال گذشته گفت که سالانه 250000 درخت کاشته خواهد شد.

در سال 2023، اولین سال کامل ریاست‌جمهوری او، این شهر به کشت حدود 100000 نفر ادامه خواهد داد.

این رقم معمول – یک سال پس از آنچه که شهر بارها به عنوان «مهم‌ترین اختلال جنگلی مربوط به آب و هوا در دهه‌های اخیر» توصیف می‌کند – پل یوهانیس، رئیس ائتلاف Greenspace پایتخت کانادا را ناامید می‌کند.

با این حال او تعجب نمی کند.

جوهانیس گفت: “هیچ دلار اضافی در بودجه امسال برای جنگلداری وجود نداشت. بنابراین، می دانید، حل این معما دشوار است.”

نمای بالای یک جنگل شهری.
مقایسه تصاویر ماهواره‌ای از سال 2018 و فیلم‌های پهپاد CBC از Hazeldean Woods از 17 مه 2023. این شهر در پاییز گذشته حدود 3500 نهال را در Hazeldean Woods کاشت. در مجموع، در سال 2022 حدود 90،000 در سراسر شهر کاشته شد. (Google Earth/CBC News)

بودجه جنگلداری نسبت به سال گذشته 3.5 درصد افزایش یافته و به کمی بیش از 27 میلیون دلار رسیده است. در مقایسه، کل بودجه عملیاتی شهر از سال 2022 حدود 9 درصد افزایش یافته است و نرخ تورم کانادا نسبت به سال گذشته 4.4 درصد بوده است.

آنجلا کلر هرتزوگ، مدیر اجرایی انجمن های اجتماعی برای پایداری زیست محیطی اتاوا، گفت که پس از طوفان های شدید و مکرر، “تلاش جدی” برای بازسازی سایبان انجام می شود.

او گفت: “من فکر می کنم که ما به فشار زیادی از سوی شهردار نیاز داریم.”

تا جایی که به من مربوط می شود، وقت آن است که پشت میز بنشینیم و آستین ها را بالا بزنیم و شروع به برنامه ریزی دقیق تر و تخصیص منابع کنیم.»

یک تنه درخت شکسته در میان درختان.
Hazeldean Woods همانطور که در اوایل این هفته دیده شد. این شهر در اواخر سال جاری توسعه یک استراتژی درختکاری را آغاز خواهد کرد. (فلیکس دسروش/سی بی سی)

این شهر بیش از 2500 درخت را در پارک ها و جاده ها در مقابل خانه ها از دست داد که ده ها هزار درخت تخریب شده یا قطع شده در مناطق جنگلی، پرچین ها، دره ها و سایر مکان های درختی را که شهر در نظر نمی گیرد، در نظر نمی گیرد. به صورت جداگانه حساب نمی شود

دقیقاً مشخص نیست که چه مقدار پوشش درختی از بین رفته است. به گفته جیسون پولارد، یکی از مدیران بخش جنگلداری شهر، اسکن‌های دقیق از کل منطقه پایتخت ملی اندکی پس از derecho آغاز شد، اما انتظار نمی‌رود تا اواخر سال 2023 این تحلیل انجام شود.

تغییر در سایبان را به صورت درصد نشان می دهد. در سال 2017، آخرین باری که این بررسی انجام شد، حدود 31 درصد از زمین های متعلق به شهر پوشیده از درختان بود.

هدف 40 درصد است.

استراتژی درختکاری در راه است

برای به دست آوردن سایه بان بیشتر، شهر در اواخر سال جاری در حال توسعه یک استراتژی درختکاری است. پولارد با افزودن تدریجی درختان در طول زمان، گفت: این استراتژی اضافه خواهد شد “تا به آرامی تغییراتی را از نظر افزایش تعداد درختان کاشته شده و افزایش تاج درختان ایجاد کنیم.”

زنی در یک خیابان مسکونی ایستاده است.
آنجلا کلر هرتزوگ، مدیر اجرایی انجمن های اجتماعی برای پایداری محیط زیست اتاوا، می گوید که شفافیت، نظارت و داده های بیشتری در مورد درختان از شهر مورد نیاز است. (Reno Patry/CBC)

این شامل مروری بر برنامه‌های درختکاری موجود مانند Trees in Trust می‌شود که در آن ساکنان از شهر درخواست می‌کنند تا در ازای آبیاری درختان در سمت راست راه‌ها کاشته شوند.

از زمان derecho، 251 درخت از طریق Trees in Trust کاشته شده است.

کلر هرتزوگ فکر نمی کند این کافی باشد و امیدوار است که شهر راه هایی برای کمک فعالانه به ساکنان پیدا کند.

او گفت: «انرژی مثبت زیادی در جوامع از نظر شناسایی فضاهای قابل کاشت وجود دارد.

این موضوع اولویت ها و موضوع برنامه ریزی است».

مردی با کلاه بیسبال در مقابل درختان سقوط کرده ایستاده است.
جیسون پولارد می گوید: «ما امیدواریم که الگوی منظمی از این رویدادهای شدید آب و هوایی نداشته باشیم، اما در حال حاضر قادر به پاسخگویی هستیم و می توانیم به آرامی شروع به بازسازی و کاشت درختان کنیم تا به بهبود تاج پوشش خود کمک کنیم. شهر (فرانسیس فرلند/سی بی سی)

پولارد گفت کارهای بیشتری در راه است و پاسخگویی به رویدادی مانند derecho زمان می برد.

او گفت که کارکنان “از نظر ارزیابی هر مکانی که در آن اختلال رخ داده و به دنبال ایجاد مجدد و کاشت مجدد درختان هستند، دقیق خواهند بود.”

جوهانیس گفت که در مقایسه با فشارهای دیگر شهر مانند مسکن ارزان قیمت، سایبان درختان موضوع شماره یک انجمن های اجتماعی است.

او گفت: «ما آن را همه جا می شنویم، همیشه، حتی بدون درخواست.

ما خواهیم دید که آیا از طریق شورا به عمل تبدیل می شود یا خیر.

یک برش واضح
جنگل Pinhey هزاران درخت را در derecho سال 2022 از دست داد. (فلیکس دسروش/سی بی سی)

در یک بیانیه ایمیلی، ساتکلیف به سوالاتی درباره وعده کمپین انتخاباتی خود برای کاشت یک میلیون درخت پاسخ نداد.

درعوض، شهردار نوشت که در حال کار بر روی استراتژی درختکاری با کارکنان شهر است و مشارکت دادن گروه‌های اجتماعی، کسب‌وکارها، شرکا و مدارس برای سازماندهی رویدادهای درختکاری و داوطلب شدن، یک قطعه «مهم» خواهد بود.

“این نه تنها حس غرور و موفقیت را در جامعه ما القا می کند، بلکه همچنین [ensures] ساتکلیف نوشت که دانش و اشتیاق به سرپرستی محیط زیست به نسل های آینده منتقل می شود.

نمای بالای یک جنگل شهری.
مقایسه تصاویر ماهواره‌ای Google Earth از سال 2018 و فیلم‌های پهپاد CBC از جنگل Pinhey که در 17 می 2023 گرفته شده است. (Google Earth/CBC News)

کمیسیون ملی سرمایه

در مورد زمین های آن، کمیسیون ملی سرمایه (NCC) گفت که هنوز در مراحل اولیه بازیابی است و “خیلی زود است که جزئیات خاصی در مورد پاکسازی derecho و مراحل بعدی ارائه کنیم.”

جوهانیس گفت که فکر می‌کند این نشان‌دهنده این است که کمیسیون چقدر “غرق” و “باتلاق” شده است.

او گفت: «فکر می‌کنم این یک ضربه بسیار بسیار بزرگ به دارایی‌های آنها است، و حتی اگر کمربند سبز و مدیریت و حفاظت از آن بخشی از فعالیت‌های آنهاست، آنها اولویت‌های دیگر… بالاتری دارند».

نگرانی بزرگ ما این است که این امر در مقطعی منجر به دفع برخی از زمین های NCC می شود زیرا آنها نمی توانند آنها را مدیریت کنند.

برای دیدن تصاویر بیشتر از عواقب دِرچو، این گالری عکس را مرور کنید: