تیراندازی های OPP در Bourget: این چیزی است که ما می دانیم – و نمی دانیم

سیندی موندلو از راسل، انتاریو، از جمله کسانی است که در بخش پلیس استان انتاریو (OPP) راسل کانتی در امبرون گل به جا گذاشته است.

موندلو گروهبان را نمی شناخت. اریک مولر، اما با شنیدن مرگ این افسر کهنه کار 42 ساله در درگیری با مردی در نزدیکی بورژه، بامداد پنجشنبه، گریه کرد.

به گزارش OPP، دو تن از همکاران جدا شده مولر نیز در تیراندازی زخمی شدند اما جان سالم به در بردند، یکی از آنها روز جمعه برای مداوا در بیمارستان بستری شد و دیگری در خانه شفا یافت.

موندلو در اوایل بعدازظهر جمعه در مقابل گروه گفت: «این بی معنی است.

ما از اتفاقی که افتاده بسیار بسیار ناراحت هستیم و افسران ما به حمایت ما نیاز دارند.»

سیندی موندلو در بخش OPP شهرستان راسل
سیندی موندلو روز جمعه برای گروه OPP شهرستان راسل در Embrun گل آورد. (نیکول ویلیامز/سی بی سی)

ایدیچریا گفت که بیگی رتیش و رتیش ایدیچریا یک داروخانه در امبرون دارند و مولر را به عنوان مشتری شاد، بشاش و سربه‌رو با زبان بدن یک جنتلمن می‌شناختند.

افسران به عمل فراخوانده شدند و به عنوان قهرمان خدمت کردند، “اما در عین حال، جامعه می خواهد بیشتر درباره [the incident]ایدیچریا گفت: “چرا؟ چی شد؟”

ایدیچریا همچنین به دنبال جزئیات بیشتر در مورد آلن بلفویل، مردی است که متهم به قتل درجه یک در مرگ مولر است.

Beigy Rethish و Rethish Idicheria در داروخانه IDA در Embrun، Ont.
Beigy Rethish و Rethish Idicheria می گویند گروهبان. اریک مولر یک بیمار مهربان در داروخانه Embrun آنها بود. (نیکول ویلیامز/سی بی سی)

سوابق دادگاه و اظهارات ارائه شده توسط OPP بینش هایی را در مورد آنچه اتفاق افتاده ارائه کرده است، اما سؤالات باقی مانده است.

در اینجا چیزی است که ما می دانیم – و آنچه ما نمی دانیم.

همسایه اتهام شلیک اسلحه را شنیده بود

مدتی پس از ساعت 2 بامداد پنجشنبه، مرکز ارتباطات استانی OPP در مورد شلیک گلوله در خیابان لاوال در Bourget، روستایی در شهر Clarence-Rockland، واقع در حدود 50 کیلومتری شرق اتاوا، تماس گرفت.

بر اساس سوابق دادگاه، گفته می شود که تیراندازی از خانه “بلفوی” 39 ساله که آدرسش در آن خیابان است.

“این نوعی تماس است که در آن یک افسر مجرد شرکت نخواهد کرد [alone]بیل دیکسون، سخنگوی OPP به راشل السیوفی، مجری اخبار CBC Ottawa News گفت.

پلیس در خیابان Laval Bourget Ontario 12 مه 2023
خودروهای پلیس در ملک خیابان لاوال در بورژه که محل تیراندازی بود، باقی ماندند. (Jean Delisle/CBC)

یکی از همسایه‌های بلفو – که سی‌بی‌سی موافقت کرده است نامش را نبرد زیرا از امنیت خود می‌ترسد – گفت که قبلاً صدای تیراندازی اسلحه‌های بلفی را شنیده بود.

او افزود: “اما این چیزی غیرعادی نیست.”

افسر می‌گوید رادیوهای بی‌صدا «بدترین حس هستند».

دیکسون گفت که مولر و دو افسر دیگر به نام‌های مارک لاوزون و فرانسوا گاماش-آسلین به منطقه اعزام شدند و حدود 10 تا 15 دقیقه پس از دریافت تماس پلیس به محل رسیدند.

او گفت: “آنها با هم به در نزدیک نشدند. آنها آنچه را که برای انجام آن آموزش دیده اند انجام دادند.”

آنها همچنین خواستار تهیه نسخه پشتیبان شدند، به دلایلی که هنوز مشخص نیست.

دیکسون گفت: “و سپس افسران دیگر به تماس های رادیویی خود پاسخ ندادند.”

توماس کریک، کمیسر OPP در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر پنجشنبه گفت که هر سه افسر “در عرض چند دقیقه” پس از ورود توسط بلفوی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

نمای نزدیک از ماشین پلیس با ساختمان آجری قهوه ای در پس زمینه.
یک وسیله نقلیه OPP در خارج از محوطه مدنی بیمارستان اتاوا پارک شده است. موتورسیکلت پلیس صبح روز جمعه جسد مولر را از پردیس مدنی به دفتر پزشکی قانونی در پردیس عمومی بیمارستان اتاوا برد. (گای کوئنویل/سی بی سی)

“حفره بزرگ” در روایت پلیس

دیکسون گفت که مدت زمان نامشخصی بعد، افسران بیشتری وارد شدند، مولر، لاوزون و گاماش-آسلین را مجروح یافتند و توانستند بلفوی را “بدون حادثه” دستگیر کنند.

مایکل اسمیت، یک وکیل مدافع جنایی در اتاوا که در این پرونده دخالتی ندارد، گفت: آنچه بین زمان تیراندازی به افسران و زمانی که پشتیبان آنها بلف فیل را دستگیر کردند، اتفاق افتاد، “یک حفره بزرگ” در روایت است.

“تضاد – تیراندازی به این افسران و سپس همکاری – چیزهای زیادی وجود دارد که باید توضیح داده شود، درست است؟” اسمیت گفت.

هر سه افسر به بیمارستان منتقل شدند. مولر بر اثر جراحات وارده جان باخت.

یک کاروان پلیس جسد او را صبح جمعه از پردیس مدنی بیمارستان اتاوا به دفتر پزشکی قانونی در پردیس عمومی بیمارستان اتاوا بردند.

کریک گفت که بلفوی هنگام بازداشت آسیبی ندید. به همین دلیل است که واحد تحقیقات ویژه، ناظر پلیس انتاریو، در حال بررسی این حادثه نیست.

کریک گفت: «همانطور که می‌توانید تصور کنید، افسران ما بسیار آموزش دیده‌اند و توانستند برای دستگیری ایمن متهم به آموزش‌های خود تکیه کنند.

کاریک گفت که یک اسلحه بلند در صحنه پیدا شد، اما اینکه آیا این سلاحی بود که برای زخمی کردن افسران استفاده شده بود، هنوز مشخص نشده است.

CBC از OPP پرسیده است که همه افسران در آن روز هنگام برخورد با بلفیل چه اقدامات احتیاطی را انجام دادند و اینکه آیا تفنگ بلند به طور قانونی در اختیار داشت یا خیر.

وکیل عبارت پلیس را زیر سوال می برد

در جریان کنفرانس خبری بعدازظهر پنجشنبه کریک، او این درگیری را یک کمین و مرگ مولر را یک قتل توصیف کرد.

ساعاتی بعد، OPP بیانیه‌ای منتشر کرد که هویت بلفو و اتهامات او را تأیید کرد: یک مورد قتل درجه یک و دو مورد تلاش برای قتل.

لارنس گرینسپون، یکی دیگر از وکیل‌های جنایی اتاوا، گفت که از زبان کریک شگفت‌زده نشده است، اما همچنان آن را برای بلفوی مضر می‌داند.

گرینسپون که در این پرونده دخالتی ندارد، گفت: «من کاملاً تشخیص می‌دهم که مردم و به‌ویژه پلیس وقتی یکی از آنها کشته می‌شود، بسیار نگران هستند.

“[But] آیا آنها اطلاعات زیادی در مورد آنچه رخ داده است یا ندارند، برای توصیف آنچه در این مرحله اولیه به عنوان یک کمین رخ داده است، چه کسی در خدمت آن است؟ گناهکار.”

متهم دوباره در دادگاه هفته آینده

کریک گفت، بلفوی کسی نبود که OPP «سال‌ها مکرراً» با او سر و کار داشت.

در طول اولین حضور در دادگاه بعد از ظهر پنجشنبه، بلفویل، از طریق یک وکیل کمک حقوقی، گفت که از زمان این حادثه نخوابیده است و تا زمانی که کمی استراحت نکرده است، نمی‌خواهد به سؤالات دیگری پاسخ دهد.

جان هیل، وکیل فعلی او، روز جمعه گفت که بلفوی از گروه OPP در کاناتا در زوم ظاهر شد، اما احتمالاً قبل از حضور در دادگاه بعدی در 18 می به بازداشتگاه اتاوا-کارلتون منتقل خواهد شد.

او حداقل تا زمان صدور قرار وثیقه در بازداشت خواهد ماند.

طرحی از آلن بلفول در دادگاه 11 مه 2023
طرحی از مظنون آلن بلفی که روز پنجشنبه از طریق زوم در دادگاه حاضر شد. (CBC)

همسایه بلفوی گفت که او حدود یک سال است که او را می شناسد و به نظر می رسد که او مردی متوسط ​​و صمیمی است که برای بازیابی سگش به اطراف او می آید.

او گفت که فهمیدن اتهام او به قتل یک افسر پلیس وحشتناک بود.

او افزود: “ما را وادار می کند که حرکت کنیم.”

نه فقط یک افسر پلیس. آنها یک انسان هستند

مراسم تشییع جنازه پلیس در مرکز کانادایی تایر در کاناتا در روز پنجشنبه، 18 مه 2023 برگزار خواهد شد. جزئیات پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

شهر کلارنس-راکلند مولر را یکی از اعضای بسیار محترم OPP نامید.

کتاب تسلیت برای گروهبان  اریک مولر
روز شنبه در Bourget و Rockland کتاب تسلیت در دسترس مردم خواهد بود تا امضا کنند. (نیکول ویلیامز/سی بی سی)

روز شنبه، ساکنان می توانند برای پر کردن کتاب های تسلیت از ساعت 3 بعد از ظهر تا 8 بعد از ظهر از مرکز اجتماعی بورژه یا ساختمان شهرداری در راکلند دیدن کنند.

کتاب ها به OPP اهدا خواهد شد.

دیکسون گفت: «فقط به این دلیل که فردی افسر پلیس است، به این معنا نیست که یک بار مصرف یا دور ریختنی است. “آنها فقط یک افسر پلیس نیستند. آنها یک انسان هستند.”