جامعه PEI روستایی پس از 5 سال تلاش لابی دوباره پزشک دریافت می کند

ساکنان یک جامعه مرکزی PEI امسال یک پزشک جدید دریافت می کنند و همه اینها به لطف گروهی از طرفداران است که گرد هم آمده اند تا برای مراقبت های بهداشتی روستایی مبارزه کنند.

Health PEI تأیید می کند که یک پزشک خانواده جدید در ماه ژوئیه یک مطب را از کلینیک سلامت و تندرستی South Shore در کراپود شروع خواهد کرد.

دکتر مگان کامرون چهار روز در هفته در آنجا کار می کند و یک روز در هفته را در جزیره لنوکس می گذراند.

مت مک فارلین، رئیس مشترک سابق گروه حمایتی که توسط اعضای جامعه تشکیل شده است، گفت: “این واقعا برای جامعه فوق العاده بود.”

بیش از پنج سال است که روی آوردن یک پزشک به کراپود به طور خاص برای خدمات رسانی به بیماران در منطقه ساحل جنوبی کار می کنیم و این کار بسیار، سخت کوشی، تلاش زیاد، لابی گری بسیار بوده است. با دولت، کارهای وکالتی زیادی انجام می شود.”

مرد طاس با کت و شلوار و کراوات در مقابل میکروفونی ایستاده است که یک نگین CBC روی آن قرار دارد
متیو مک فارلین، رئیس سابق شرکت سلامت و تندرستی ساوت شور، گفت: زمانی که یک پزشک در سال 2018 ترک کرد، “این اولین بار در حدود 100 سال بود که کراپود پزشک خانواده نداشت.” (نیکولا مک‌لئود/سی‌بی‌سی)

این منطقه از سال 2018، زمانی که یک پزشک تنها یک سال پس از اینکه یک پزشک طولانی مدت در منطقه، مطب خود را پس از 30 سال تعطیل کرد، به محل زندگی خود نقل مکان کرد، دیگر پزشک خود را نداشته است.

مک فارلین درباره پزشک دوم گفت: «وقتی او رفت، اولین بار در حدود 100 سال بود که کراپود یک پزشک خانواده نداشت که در کراپود کار می کرد.

و این زمانی بود که جامعه وارد عمل شد.

اگر بسازی، می آیند

آنها یک شرکت غیرانتفاعی به نام Shore Health and Wellness Inc تشکیل دادند. آنها پول جمع آوری کردند تا یک کلینیک در داروخانه South Shore بسازند. و آنها پول را جمع کردند تا تجهیزات بخرند – همه قبل از اینکه کسی را پیدا کنند که آنجا تمرین کند.

مک فارلین معتقد است که این تلاش‌ها، همراه با سخت‌کوشی و پشتکار، کلید بازگرداندن یک پزشک به کراپود بود.

او گفت: «می‌دانید مدل «اگر آن را بسازید، می‌آیند» نیز تا حدودی در این مورد نقش داشته است.

اگر ما این کلینیک را به عنوان زیرساختی که بتوانیم به آن مراجعه کنیم و در آن کار کنیم، نداشتیم، واقعاً پشت این بازی بودیم که می‌توانستیم واقعاً هر کسی را به جامعه جذب کنیم.– متیو مک فارلین

“زیرا اگر این کلینیک را به عنوان زیرساختی که بتوانیم به آن مراجعه کنیم و در آن کار کنیم را نداشتیم، واقعاً پشت بازی بودیم که می‌توانستیم واقعاً هر کسی را به جامعه جذب کنیم.”

او گفت که جامعه تصمیمی هماهنگ گرفته است که اجازه ندهد رابطه خصمانه یا تهاجمی با Health PEI یا دولت استانی ایجاد شود.

او گفت: «ما وضعیت مراقبت‌های بهداشتی در این استان را درک می‌کنیم، می‌دانیم که کمبود پرستار و پزشک در سراسر استان – در سراسر کشور – وجود دارد و فکر می‌کردیم که با رویکرد خود ادامه دهیم.»

او گفت: «و در نهایت به نظر می رسد که نتیجه داده است،» و افزود که «هنوز هم کمی ناباور است که به نظر می رسد این اتفاق می افتد».

‘این همه خبر خوب است’

ساکن داریا والکنبورگ، کار آن دسته از اعضای جامعه را که از مبارزه برای دسترسی به مراقبت های بهداشتی روستایی دست برنداشتند، اعتبار می بخشد.

او گفت: “من فکر می کنم اگر حمایت وجود نداشت، همه مجبور می شدند به شارلوت تاون یا سامرزاید بروند و این فشار زیادی بر مردم وارد می کند.”

زن و مردی در داخل خانه مقابل میکروفون ایستاده اند.
داریا و پیتر والکنبرگ از شنیدن اینکه یک پزشک جدید از ژوئیه امسال به کراپود خدمت می کند، “خوشحال” شدند. (نیکولا مک‌لئود/سی‌بی‌سی)

“برای ما، همه اینها خبر خوبی است… چنین تقاضایی برای مراقبت های پزشکی وجود دارد… بنابراین ما از شنیدن اینکه یک پزشک به اینجا می آید خوشحال شدیم.”

Health PEI اجاره کلینیک را در سال 2021 به عهده گرفت و دو پرستار در حال حاضر در آنجا برای خدمت به جمعیت منطقه مشغول به کار هستند.

اما اعضای جامعه امیدوارند که یک پزشک مراقبت های اولیه به معنای دسترسی بیشتر مردم به مراقبت باشد.

“آنچه ما واقعاً امیدواریم این است [that] مک فارلین گفت، افرادی که یتیم سیستم ارائه مراقبت های بهداشتی اولیه بوده اند، برای برقراری رابطه به کلینیک متصل می شوند تا مراقبت مداوم داشته باشند.