جزیره لنوکس برای صید 1000 تله خرچنگ در ساحل شمالی PEI، با یا بدون علامت DFO

رئیس ملت اول جزیره لنوکس می گوید امسال 1000 تله را در صید خرچنگ بهاره در سواحل شمالی PEI به عنوان بخشی از ماهیگیری تحت حمایت معاهده صید خواهد کرد – فارغ از اینکه وزارت شیلات و اقیانوس ها تایید کند یا نه.

اولین ملت سال گذشته قصد داشت همین کار را انجام دهد، اما در نهایت با DFO به تفاهم رسید تا بیش از 300 تله را که دولت فدرال می‌توانست در بهار مجوز دهد، صید کند. ماهی 700 دیگر در ساحل جنوبی به عنوان بخشی از صید خرچنگ پاییزی.

رئیس دارلین برنارد گفت که او همیشه در مورد قصد جامعه خود برای صید همه 1000 تله از اسکله خود در جزیره لنوکس در بهار 2023 صریح بوده است و اکنون آنها به دنبال آن هستند.

برنارد روز دوشنبه به سی‌بی‌سی نیوز در جزیره لنوکس گفت: «برنامه‌های ما دقیقاً همان چیزی است که سال گذشته گفته بودیم.

“ما 10 نفر، 10 خانواده جوان، ماهیگیران جوان داریم که از شروع کار هیجان زده هستند. من امروز صبح فرم های تعیین آنها را با دولت گروه امضا کردم و آنها آماده خواهند بود. و من فکر می کنم همه واقعاً بسیار هیجان زده هستند. آی تی.”

برنارد گفت که آیا دولت کانادا ماهیگیری کشورش را در منطقه 24 ماهیگیری خرچنگ (LFA 24) “تأیید” می کند یا نه، نگرانی او نیست.

ما سعی می کنیم این کار را به روشی خوب و به روش درست انجام دهیم و نباید به خاطر آن جریمه شویم.  رئیس برنارد گفت: از برخی جهات من فکر می کنم که ما هستیم.
ما سعی می کنیم این کار را به روشی خوب و درست انجام دهیم و نباید به خاطر آن جریمه شویم. برنارد گفت: از برخی جهات فکر می کنم که ما هستیم. (نیکولا مک‌لئود/سی‌بی‌سی)

او گفت: “آنچه که DFO باید از طرف خود انجام دهد تا هر کسی را که نیاز دارد راضی کند… ما به تله ها یا برچسب های DFO نیازی نداریم و به اجازه آنها نیاز نداریم.”

من می خواهم با آنها تفاهم داشته باشم… تمام تلاش ما در اینجا این است که به حقوق خود عمل کنیم.”

“محدودیت”

هم DFO و هم وزیر فدرال مسئول آن، جویس موری، حق میکماو برای ماهیگیری برای امرار معاش متوسط ​​را تایید می کنند – که اولین بار در معاهدات در دهه 1700 تثبیت شد. تایید و بعداً توسط دیوان عالی کشور روشن شد از کانادا

اما وزارت فدرال با خرید مجوزهای تجاری در مناطق مختلف و توزیع مجدد آنها به کشورهای اول تلاش کرده است تا ماهیگیری معیشت متوسط ​​(یا تحت حمایت معاهده) را اجرا کند تا همین مقدار خرچنگ در نهایت از آبهای اقیانوس اطلس خارج شود.

مجوزهای بانکی که مردم در بازار عرضه کرده اند… این بستگی به وجود فروشندگان مایل به قیمت بازار دارد. گاهی اوقات محدودیت همین است.– جویس موری وزیر شیلات فدرال

هنگامی که از وی پرسیده شد که آیا DFO قادر به خرید مجوزهای اضافی برای حمایت از برنامه های جزیره لنوکس برای صید 1000 تله در LFA 24 در سال 2023 بوده است، وزیر گفت: “ما در حال کار روی آن هستیم.”

موری در مصاحبه ای در 14 آوریل به CBC News گفت: “مجوزهای بانکی که مردم در بازار عرضه کرده اند… این بستگی به وجود فروشندگان مایل به قیمت بازار دارد.

زنی به دوربین لبخند می زند.  مردم در حال جمع شدن در پس زمینه دیده می شوند.
جویس موری، وزیر شیلات فدرال گفت، گرفتن مجوزهای تجاری خرچنگ برای DFO آسان نیست که زمانی که شخصی از ماهیگیری بازنشسته می شود یا از تجارت خارج می شود، فروخته می شود. (پل ویترز/سی بی سی)

“این گاهی اوقات محدودیت و DFO ما است [regional director general] و تیم او، تمام تلاش خود را برای یافتن آن ظرفیتی که هر کدام انجام می دهند [First] ملت به دنبال آن است – و گاهی اوقات کمی زمان می برد.”

“موقعیت من تغییر نکرده است”

برنارد گفت که او به مدیر منطقه ای از برنامه های جزیره لنوکس اطلاع داده است.

آنها دقیقاً می دانستند که من سال گذشته از کجا آمده ام و موقعیت من تغییر نکرده است و قرار نیست تغییر کند… اگر می خواهید از حقوق محافظت کنید، باید آنها را عمل کنید. شما نمی توانید آنها را در قفسه بگذارید،” او گفت.

“امیدوارم همه به حق ما برای ماهیگیری تحت حمایت معاهده احترام بگذارند و نسبت به کاری که ما در اینجا می‌خواهیم انجام دهیم، دید باز داشته باشند.”

اسکله جزیره لنوکس روز دوشنبه هیچ قایق نداشت، اما تا شنبه با قایق های صید خرچنگ تجاری و معاهده ای کشور مشغول خواهد شد.
اسکله جزیره لنوکس روز دوشنبه بدون قایق بود، اما تا شنبه مملو از قایق های خدمه تجاری کشور و همچنین خدمه ماهیگیری خرچنگ های معاهده می شود. (نیکولا مک‌لئود/سی‌بی‌سی)

برخی از کشورهای اول در دریای دریایی تصمیم گرفته اند به منظور دستیابی به خودمختاری بیشتر در ماهیگیری خود، قراردادها و موافقت نامه های مصالحه حقوقی را با دولت فدرال امضا کنند. برای مثال، Abegweit First Nation موافقتنامه مدیریت ماهیگیری مشترک خود را در کنار موری و مقامات DFO در اوایل این ماه در اسکاچفورت، PEI اعلام کرد.

برنارد گفت که او از نعمت جامعه خود برای رفتن به این مسیر برخوردار نیست.

«اگر قرارداد را امضا می‌کردم، پول می‌گرفتیم، اما نمی‌توانستیم آن 10 قایق را برای آن هزار تله برای جوانان و جامعه‌ام به آب بیندازیم.

ما هیچ قراردادی را امضا نخواهیم کرد مگر اینکه به حقوق احترام بگذاریم.– رئیس جزیره لنوکس دارلین برنارد

“من تعاملات متعدد و متعددی با آنها داشته ام [my community] در طول سال گذشته، او گفت: “ما هیچ توافقی را امضا نمی کنیم مگر اینکه آنها حقوق را رعایت کنند.”

برخی از کارکنان DFO اکنون در اعتصاب اتحاد خدمات عمومی کانادا شرکت می‌کنند، اما مقامات در ایمیلی در 14 آوریل به CBC News گفتند: «ملت اول جزیره لنوکس قصد خود را برای اجرای مجدد یک ماهیگیری تحت حفاظت معاهده در سال جاری ابراز کرد. DFO به همکاری با اولین ملت برای اجرای این درخواست ادامه می دهد.”

جزیره لنوکس دوباره قصد دارد ماهیگیری طبق قرارداد خود را در تاریخ های فصل تجاری محدود کند، که قرار است روز شنبه در LFA 24 افتتاح شود.