جسد مظنون قتل نوجوان مونترال در سال 1975 در ویرجینیای غربی نبش قبر شد

اخطار: این مقاله حاوی محتوای گرافیکی است و ممکن است کسانی را که خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند یا فردی را که تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند، تحت تأثیر قرار دهد.


جسد مظنون قتل ناشناخته شارون پریور 16 ساله در مونترال در سال 1975 در ویرجینیای غربی پس از تطبیق نمونه‌های DNA از صحنه جنایت با نام خانوادگی وی بیرون کشیده شد.

فرانکلین رومین، آمریکایی اهل ویرجینیای غربی، در زمان قتل در مونترال زندگی می کرد و مظنون اصلی این پرونده است.

مادر پریور، ایوون پریور، در طول 48 سال گذشته هرگز از جستجوی پاسخ دست نکشید، و مارک بلمار، مشاور حقوقی خانواده گفت: “این باید بهترین روزی باشد که او در نیم قرن گذشته داشته است.”

قبل از آخرین بار در 29 مارس 1975 هنگامی که او خانه خانوادگی خود را در Pointe-Saint-Charles ترک کرد تا با دوستان خود در یک پیتزافروشی در همان نزدیکی ملاقات کند، دیده شد. او هرگز ظاهر نشد. جسد او سه روز بعد در Longueuil پیدا شد.

دختر جوان بلوند در حال لبخند زدن به دوربین در عکس فیلم
جسد پریور در 1 آوریل 1975 در Longueil پیدا شد. (CBC)

کالبد شکافی نشان داد که او مورد تجاوز قرار گرفته و تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. از تی شرت مردی برای مهار او استفاده شده بود و رد لاستیک در صحنه جرم پیدا شد.

تقریباً همزمان با ناپدید شدن پریور، یک زن 22 ساله در همان خیابانی که آخرین بار پریور در آنجا دیده شده بود، قربانی تلاش برای آدم ربایی با ضربات چاقو شد. این زن ضارب خود را مردی 28 ساله سفیدپوست انگلیسی زبان با چشمان آبی، موهای قهوه ای و سبیل توصیف کرد.

آزمایش DNA یک تطابق پیدا کرد

در طی مراحل دادگاه در ویرجینیای غربی برای نبش قبر جسد رومین، کارآگاه پلیس لانگویل در این پرونده، اریک راسیکو، ماه گذشته شهادت داد که نمونه‌های DNA از صحنه جرم، از جمله تی شرت، به آزمایشگاهی در این ایالت فرستاده شده است. 2019.

در ژوئن 2022، نمونه‌های DNA که برای مقایسه به آزمایشگاه پزشکی قانونی کبک فرستاده شد، مطابقت با نام خانوادگی رومین پیدا کرد.

Racicot گفت پایگاه های داده محلی نشان می دهد که فرانکلین رومین در دهه 70 دو آدرس در مونترال و لونگویل داشت. اگرچه رومین سه برادر داشت، اما هیچ یک از آنها در مونترال زندگی نکرده بودند. خودرویی که به نام رومین در مونترال ثبت شده بود با رد تایرهای یافت شده در صحنه جرم سازگار بود.

راسیکوت گفت که رومین سابقه جنایی گسترده ای در آمریکا داشت و با پلیس مونترال برخورد داشت.

زنی که پوستر شخص گمشده را در دست دارد
ایوان پریور پوستر مفقود شده دخترش شارون را که 48 سال پیش مرده در لونگویل پیدا شد، در دست دارد. (CBC)

در دسامبر 2022، پلیس Longueuil نمونه‌های DNA را از دو برادر زنده رومین دریافت کرد که با رضایت آنها را به پلیس ویرجینیای غربی دادند. راسیکوت شهادت داد، هر دو برادر گفتند که معتقدند برادرشان مرتکب قتل شده است.

راسیکو گفت که عکس های خانوادگی رومین را مردی بلند قد با موهای قهوه ای مایل به قرمز و سبیل نشان می دهد.

پلیس گفت که رومین در اوایل دهه 80 در کانادا درگذشت و در ویرجینیای غربی به خاک سپرده شد.

گروهبان گفت: “ما دلایل بسیار قوی داریم که معتقدیم آقای رومین مظنون این پرونده است، زیرا او در زمان وقوع جنایت در مونترال زندگی می کرد.” فرانسیس شارت از پلیس لونگیل.

او همچنین با توصیفی که شاهد به ما داد و [had an] سابقه کیفری گسترده.”

نتایج مقایسه DNA یافت شده در صحنه جرم و بقایای نبش قبر شده تا سه هفته طول می کشد تا منتشر شود.

شارت گفت: «ما می‌خواهیم خانواده بدانند که ما هرگز تسلیم نشده‌ایم و بسیار نزدیک به پاسخ هستیم».

امید جدید برای موارد سرماخوردگی

مادر استفان لوس به قتل رسید و او هرگز پاسخی دریافت نکرد و باعث شد او گروه را تأسیس کند Meurtre et disparitions irrésolues du Québec، که از عزیزان مفقودین و کشته شدگان دفاع می کند.

او می گوید که پرونده پریور به او امید جدیدی در آزمایش DNA به عنوان ابزاری برای حل موارد سرماخوردگی می دهد، زیرا یکی از شناخته شده ترین موارد سرماخوردگی در استان بود و اکنون به یک مرد آمریکایی مرتبط شده است.

او گفت: “باور نکردنی است. خوب، اکنون باید آن را باور کنیم زیرا درست جلوی چشمان ماست.”

“با مشخصاتی که آنها در مورد پرونده شارون به دست آوردند، می توانم درک کنم که شاید با جزئیات اندک آنها می توانند به نتیجه برسند. این شخص من را امیدوار می کند. این راهی است که به بسیاری از مردم امیدوار است.”

تصویر یک دختر 16 ساله بلوند که یک جام در دست دارد
شارون پریور آخرین بار در 29 مارس 1975 دیده شد. (CBC)

بلمر گفت که او برای چندین دهه با مادر پریور در ارتباط بود و کابوس او را دید. حالا، او امیدوار است که او بتواند کمی آرامش پیدا کند.

او گفت: “اگر کسی را بکشی، اگر کسی را آزار بدهی، ما تو را پیدا می کنیم. پیام این پرونده همین است.”

ما می‌توانیم با مشخصات DNA روی لباس، روی زمین، روی بدن پیدا کنیم – می‌توانیم قاتل را با مشخصات DNA پیدا کنیم، حتی اگر قاتل مثل این مورد مرده باشد.»

تماشا | پلیس در سال 2004 کشفیات جدیدی در مورد این پرونده می کند:

موارد سرد: شارون پیش، مونترال (1975)

در سال 2004، پلیس به دنبال سرنخ های جدیدی برای ناپدید شدن و قتل یک نوجوان 16 ساله مونترال است.

پشتیبانی برای هر کسی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است در دسترس است. از این طریق می توانید به خطوط بحران و خدمات پشتیبانی محلی دسترسی داشته باشید وب سایت دولت کانادا یا پایگاه داده پایان دادن به خشونت انجمن کانادا. اگر در خطر فوری هستید یا از امنیت خود یا دیگران در اطراف خود می ترسید، لطفا با 911 تماس بگیرید.