جوامع چینی در ونکوور به وزیر امنیت عمومی درباره ارعاب توسط قدرت‌ها و نیابت‌های خارجی می‌گویند

مارکو مندیچینو، وزیر امنیت عمومی فدرال می گوید که اعضای جامعه چینی در ونکوور به او درباره “ارعاب، آزار و اذیت و سوء استفاده” مرتبط با دولت های خارجی یا نمایندگان آنها گفته اند.

مندیسینو گفت که جلسه روز چهارشنبه با “قطعه ای قوی” از اعضای جامعه نیاز به ثبت نام نمایندگانی را که از طرف دولت های خارجی در کانادا عمل می کنند، تقویت کرد.

مندسینو پس از این نشست گفت: «مداخله خارجی پدیده‌ای است که سال‌هاست وجود داشته است، اما به تهدیدی موذی‌تر برای چشم‌انداز امنیت ملی ما تبدیل شده است».

“و به همین دلیل است که ما داریم [been]در ایجاد افراد، منابع و ابزارهای لازم برای مبارزه با مداخله خارجی بسیار فعال خواهد بود.»

دولت فدرال در ماه مارس اعلام کرد که می خواهد از کانادایی ها درباره ایجاد یک ثبت ثبت شفافیت نفوذ خارجی برای کمک به جلوگیری از مداخله در امور کانادا بشنود. این روند تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وزیر دقیقاً فاش نکرد که چه کسی برای جلسه چهارشنبه دعوت شده است، تنها که شامل “حامیان جامعه، رهبران تجاری و نمایندگان” است.

مندیسینو گفت که برخی نشان دادند که از انتقام گیری می ترسند، بنابراین او تصمیم گرفت که میزبانی گفتگوها را در یک محیط “ایمن و فراگیر” که در آن از حریم خصوصی افرادی که صحبت می کنند محافظت شود.

موضوع مداخله خارجی در میان گزارش های رسانه ای با استناد به منابع امنیتی ناشناس و اسناد طبقه بندی شده که به چین در تلاش برای مداخله در دو انتخابات اخیر فدرال و همچنین انتخابات اخیر شهرداری ونکوور هشدار داده بود، مورد بحث قرار گرفته است.

الزام ثبت نام شخصی برای اقدام به نمایندگی از یک دولت خارجی و در نتیجه شفافیت بیشتر اقدامات آنها، از سال 1938 در ایالات متحده وجود دارد و پنج سال پیش در استرالیا معرفی شد.

اما جودی توماس، مشاور امنیت ملی جاستین ترودو، مشاور امنیت ملی نخست وزیر جاستین ترودو، در یادداشتی در آگوست گذشته گفت که یک رجیستری می‌تواند موجب مخالفت عمومی شود، زیرا کشورهایی مانند روسیه از آن به عنوان ابزاری برای خاموش کردن فعالان و بستن سازمان‌های منتقد دولت استفاده کرده‌اند.

مندیچینو گفت که در جلسه روز چهارشنبه نگرانی های مشابهی شنیده است و برخی از افراد در مورد اینکه چگونه یک فرد به عنوان یک عامل برچسب گذاری می شود ابراز نگرانی کرده اند.

وزیر گفت که یک رجیستری که به درستی کالیبره شده باشد باید این ترس ها را کاهش دهد، نه عمیق تر.

مندسینو گفت: «با آوردن نور خورشید و شفافیت روی میز، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که آن فعالیت‌های خارجی و فعالیت‌های دیپلماتیک به گونه‌ای شفاف انجام می‌شود.»

ویلسون میائو، نماینده مرکز ریچموند و پارم بینز، نماینده پارلمان استیوستون-ریچموند شرق در جلسه به مندیچینو پیوستند. هر دو لیبرال در انتخابات فدرال 2021 محافظه کاران فعلی را شکست دادند.

مندیچینو این سوال را رد کرد که آیا دخالت خارجی ممکن است به میائو یا بینز کمک کرده باشد.

مندیچینو گفت: «من می‌خواهم کاملاً واضح بگویم که نمایندگان مجلس باینز و میائو دو همکار سخت‌کوش هستند که توسط رای دهندگان مربوطه در مسابقات مربوطه توسط کانادایی‌ها انتخاب شده‌اند – و تنها کانادایی‌ها».

و ما به درستی انتخابات 2019 و 2021، همانطور که توسط دو هیئت مستقل تأیید شد، اطمینان داریم.»

مندسینو گفت که در بودجه سال 2023 50 میلیون دلار برای سازمان های مجری قانون و امنیت ملی در نظر گرفته شده است تا به طور مستقیم از کانادایی ها در برابر ارعاب یا آزار و اذیت ناشی از دخالت خارجی حمایت و محافظت کنند.

“وقتی همه اینها را در نظر می گیرید و ایجاد این رجیستری را به آن اضافه می کنید، کانادایی ها می توانند مطمئن باشند که دولت کانادا هر کاری را که لازم است برای محافظت از اقتصاد ما، محافظت از جوامع ما، و محافظت از کانادایی ها در برابر مداخلات خارجی انجام می دهد. .”

گزارش‌های اخیر مبنی بر مداخله چین در انتخابات پس از آن منتشر شد که یک گروه حقوق مدنی اسپانیا اعلام کرد که بیش از 100 ایستگاه خدمات پلیس مخفی چین را در 53 کشور در سراسر جهان از جمله پنج کشور در کانادا کشف کرده است.

Safeguard Defenders ادعا می‌کند که افراد مرتبط با این ایستگاه‌ها در متقاعد کردن اتباع مظنون به ارتکاب جرم برای بازگشت به چین برای مواجهه با دادرسی کیفری دست داشته‌اند.

سفارت چین قبلاً این دفاتر را به عنوان ایستگاه های خدمات داوطلبانه برای پردازش مواردی مانند گواهینامه رانندگی توصیف کرده است.