حفاظت از محیط زیست پیش از میلاد از ایالت واشنگتن می خواهد سد منسوخ شده در رودخانه سیمیلکامین را حذف کند

مارک آنجلو ، متخصص حفاظت از محیط زیست ، هنوز زیبایی طبیعی خیره کننده رودخانه سیمیلکامین را که چهار دهه پیش با دست و پا زدن به یاد داشت ، به یاد می آورد.

اما سد Enloe ایالت واشنگتن – واقع در آنسوی مرز Osoyoos ، قبل از میلاد – بخشی از آن خاطرات خوب نیست. وی می گوید ، این سد رودهای ماهی قزل آلا و ماهی قزل آلا رودخانه را از بین می برد.

آنجلو برنامه حمایت از حفاظت از رودخانه شورای تفریحی در فضای باز سال قبل از میلاد را هدایت می کند ، یک گروه مستقر در ونکوور که وی در سال 1976 تاسیس کرد و اکنون به نمایندگی از 50 سازمان عضو ، از جمله سازمان هایی که نمایندگی از قایقران ، ماهیگیران پرواز ، موتورسواران خارج از جاده و کوهنوردان را دارند ، فعالیت می کند.

او ده ها سال است که کاملاً تحت عنوان Similkameen است.

اکنون ، او کارزاری را آغاز کرده است که از دولت های قبل از میلاد ، واشنگتن و ایالات متحده می خواهد ساختار را خراب کنند و اجازه دهند ماهی ها برگردند.

آنجلو از دولت های ایالتی قبل از میلاد و واشنگتن می خواهد که سد Enloe را که یک قرن قدمت دارد ، از بین ببرند ، که به گفته او طی سالیان گذشته جریان ماهی قزل آلا را در رودخانه Similkameen کاهش داده است. (Chris Corday / CBC)

وی به کریس واکر ، مجری برنامه CBC گفت: “این همیشه باعث ناراحتی من بود که دسترسی ماهی قزل آلا به رودخانه به دلیل از بین رفتن سد Enloe جلوگیری شد.” سپیده دم جنوب.

این سد با ارتفاع 18 متر و عرض 88 متر یک قرن پیش به عنوان بخشی از پروژه برق آبی ساخته شده بود که توسط یک شرکت ارائه دهنده خدمات عمومی در واشنگتن اداره می شد ، اما از سال 1958 تاکنون هیچ الکتریکی تولید نکرده است.

چندین سال پیش ، ارائه دهنده خدمات خدمات گفت که قصد ارتقا to ساختار را ندارد ، زیرا هزینه چنین پروژه ای 87 میلیون دلار آمریکا (114 میلیون دلار Cdn) است و هزینه تولید برق پس از اتمام پروژه 10 برابر بیشتر از متوسط ​​هزینه تولید برق در واشنگتن.

آنجلو می گوید ساختن نردبان های ماهی یک راه حل ممکن برای کمک به ماهی ها برای عبور از سد است ، اما او احساس می کند ارزش پول و تلاش را ندارد.

وی گفت: “سد قدیمی و فرسوده است.” “به جای سرمایه گذاری[ing] یک تن پول نردبان ماهی برای سدی که به معنای واقعی کلمه از بین می رود ، احتمالاً فقط برای برداشتن کامل ، گزینه بسیار بهتری است. “

آنجلو به عنوان رئیس سابق انستیتوی رودخانه های BCIT در پروژه های از بین بردن سدها در ایالت واشنگتن و بریتیش کلمبیا – از جمله سد کورسیر در نزدیکی ریولستوک و هفت سد در حوزه آبخیز بریتانیا در اسکوامیش شرکت کرده است.

سد Enloe در سال 1920 به عنوان بخشی از یک پروژه برق آبی ساخته شد اما از سال 1958 تاکنون هیچ الکتریکی تولید نکرده است. (الکس مایر)

او می گوید که زمان بهتری برای حذف سد Enloe وجود ندارد.

“شما یک دولت جدید در بریتیش کلمبیا پیدا کرده اید که در مورد اینکه می خواهید کارهای بسیار مترقی در اطراف آب و رودخانه ها انجام دهید صحبت شده است. شما یک دولت جدید فدرال جدید در ایالات متحده دریافت کرده اید که فکر می کنم محیط زیست بیشتر تمرکز خواهد کرد شما یک فرماندار تازه انتخاب شده دارید [Jay Inslee] در ایالت واشنگتن ، یک بار دیگر می خواهد از نظر محیط زیست کارهای مثبت انجام دهد. “

وزارت بیولوژی واشنگتن در بیانیه ای مکتوب برای سی بی سی نیوز گفت که نمی تواند به ارائه دهنده خدمات آب و برق دستور دهد سد Enloe را بردارند زیرا این سازه هیچ خطر قریب الوقعی برای ساکنان محلی ندارد.