حمایت کانادایی ها از خانواده سلطنتی ممکن است کاهش یافته باشد، اما صحنه های لندن داستان دیگری را بیان می کند

حمایت از سلطنت در پایین ترین حد خود در یک نسل است، زیرا کانادایی ها همچنان به هضم مرگ ملکه الیزابت در سپتامبر گذشته ادامه می دهند و آینده این نهاد را با پادشاه چارلز بر تاج و تخت می سنجند.

اما تعداد قابل توجهی از نیروهای کانادایی در مراسم تاجگذاری پادشاه در لندن در روز شنبه نشان می دهد که هنوز پیروان وفادار بسیاری از این نهاد هزار ساله وجود دارد.

برخی از خوش‌گذرانان کانادایی برای تماشای نگاهی اجمالی به رئیس دولت جدید این کشور و ملکه کامیلا، روزها در اردوگاه بودند.

دانیل گونتر از وینیپگ بخشی از “تور تاجگذاری” با 30 سلطنت طلب دیگر کانادایی بود. این گروه در طول هفته گذشته به سراسر بریتانیا سفر کردند و تاج گذاری مهمترین ایستگاه آن بود.

او گفت: “من فقط احساس کردم که این فرصت فوق العاده ای بود که به اینجا بیایم و کانادا را در زمین نمایندگی کنم. دیدن این همه کانادایی بسیار دلگرم کننده بود – گروه بزرگی بود که در اطراف قدم می زدند، سنجاق رد و بدل می کردند، لحظه ای را به اشتراک می گذاشتند.” گفت.

گونتر گفت: «به طور حکایتی، من می‌توانم بگویم که این بزرگترین گروه خارج از بریتانیا بود و فقط یک تن پرچم کانادا در آنجا بود.

تصویر یک کانادایی در لندن برای تاج گذاری در حالی که برنامه رسمی تاج گذاری را با پرچم کانادا در دست گرفته است.
دانیل گونتر از وینیپگ در لندن نشان داده می شود که برنامه رسمی مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز و ملکه کامیلا را برگزار می کند. او با 30 سلطنت طلب دیگر کانادایی سفر کرد. (ارسال شده توسط Daniel Guenther)

گونتر در پاسخ به این سوال که چرا این سفر را انجام داده و هزینه گزافی برای سفر پرداخت کرده است، گفت که می‌خواهد از پادشاه حمایت کند – مردی که اکثر کانادایی‌ها به خوبی او را نمی‌شناسند.

گونتر گفت که تعداد نظرسنجی نسبتا ضعیف چارلز می تواند در زمان تغییر کند.

او گفت: «محورهایی درباره آینده سلطنت وجود دارد، اما فقط با دیدن تعداد کانادایی‌هایی که در اینجا نامزد شده‌اند – و به پیام‌های حمایتی مردم در خانه نگاه می‌کنم – فکر می‌کنم که چقدر مردم برای این موضوع هیجان‌زده هستند، کمتر گفته شده است.» .

آشنایی کانادایی‌ها با شاه چارلز زمان می‌برد و زمانی که این کار را انجام دهند، فکر می‌کنم شگفت‌زده خواهند شد.»

تماشا | روابط عمیق شاه چارلز با کانادا:

روابط عمیق شاه چارلز با کانادا

پادشاه جدید بریتانیا، پادشاه چارلز، پیوندهای عمیقی با کانادا دارد و از طریق فعالیت های خیریه و اطلاع رسانی در طی بازدیدهای متعدد خود از این کشور، با برخی از کانادایی ها ارتباط برقرار می کند.

“کاری که باید یک بار در نسل انجام شود”

حضور کانادایی‌ها به‌ویژه در مناطق تماشا در هاید پارک قوی بود – یک منطقه سرریز برای پذیرایی از جمعیت درهم‌کوبنده‌ای که نمی‌توانستند نقطه‌ای در طول مسیر مراسم تاج‌گذاری پیدا کنند.

آن دسته از کانادایی هایی که به اندازه کافی خوش شانس بودند که شاهد کالسکه طلاکاری شده بودند که در مرکز لندن می چرخید، ده ها پرسنل نیروهای مسلح کانادا و RCMP Musical Ride شاه چارلز و ملکه کامیلا را از سرمایه گذاری خود در کلیسای وست مینستر دیدند.

RCMP اخیراً یک مادیان به نام Noble به پادشاه داد. او در طول Trooping the Colour، جشن سالانه ای که به مناسبت تولد پادشاه برگزار می شود، سوار اسب خواهد شد – ادامه سنت دیرینه هدایای اسبی کانادایی به پادشاه.

شاه چارلز با اسبی که توسط RCMP به او هدیه داده شده است تصویر شده است.
پادشاه چارلز، در مرکز، توسط رالف گودیل، سمت چپ، کمیساریای عالی کانادا در بریتانیا، و کمیسر RCMP، مایک دوهم، پس از اهدای رسمی به چارلز با نوبل، اسبی که توسط کوهستان‌ها به او در 28 آوریل در قلعه ویندزور داده شد، قرار دارد. (اندرو متیو/پول/آسوشیتدپرس)

جسیکا و اندرو متیوز از تورنتو از جمله کسانی بودند که روز شنبه در هوای مرطوب لندن شجاعت کردند تا شاهد تاریخ باشند.

جسیکا گفت: “پسر کوچک ما شش ماهه است. ما می‌توانیم به او و نسل‌های آینده بگوییم که اینجا بودیم – این بسیار شگفت‌انگیز است.”

“و وقتی کوه‌ها را دیدم، فقط به تشویق پرداختم و کف زدم.”

اندرو گفت که این کاری است که یک بار در نسل انجام می شود، و آنها به این فکر نمی کنند که این رویداد را از دست بدهند. این زوج گفتند که انتظار نداشتند این همه هموطن کانادایی را در میان جمعیت ببینند.

عکس بیل پاول کانادایی در مقابل یک چادر مزین به پرچم در لندن.
بیل پاول کانادایی در طول جشن تاجگذاری در روز شنبه در امتداد مرکز خرید لندن کمپ می زند. برخی از عیاشی های کانادایی روزها در خارج از خانه اردو زدند. (ناتان دنت/ روزنامه کانادایی)

تعداد نیروهای نظامی کانادا به طور قابل توجهی کوچکتر از چیزی بود که 70 سال پیش در مراسم تاجگذاری ملکه به نمایش گذاشته شد، زمانی که 700 سرباز کانادایی در آن حضور داشتند.

اما نمایش نظامی کانادا این بار همچنان یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌ها در میان قلمروهای مشترک المنافع در نسخه کوچک‌شده چارلز از این رویداد بود.

برجستگی پرچم کانادا در لندن

بهترین نقطه برای تماشای چارلز و کامیلا، در حالی که آنها پس از مراسم در بالکن کاخ باکینگهام ایستاده بودند، به درستی دروازه کانادا نامیده شد.

پرچم‌های امتداد The Mall – خیابانی که به آن اقامتگاه معروف منتهی می‌شود – موقعیت برتر کانادا را در کشورهای مشترک المنافع نشان می‌دهد. برگ افرا پس از یونیون جک در رتبه دوم قرار دارد – گواهی بر پیوندهای طولانی مدت این کشور با تاج.

پرچم کانادا همچنین در کلیسای وست مینستر جایگاه برجسته ای داشت – درست روبروی چارلز در شبستان کلیسا هنگام ادای سوگند برای خدمت.

مردم صف می کشند و در امتداد مرکز خرید در انتظار تاج گذاری پادشاه چارلز در لندن اردو می زنند.
پرچم کانادا در امتداد The Mall در لندن به نمایش گذاشته شده است، در حالی که مردم منتظرند تا نگاهی اجمالی به شاه چارلز و ملکه کامیلا بیندازند. (ناتان دنت/ روزنامه کانادایی)

کانادا یکی از اعضای ارشد کشورهای مشترک المنافع است – گروهی از مستعمرات سابق بریتانیا که برای اولین بار توسط یک کانادایی به نام آرنولد اسمیت رهبری شد – و همچنین کشوری است که در آن جنبش جمهوری خواهی نسبتاً آرام است.

به عنوان مثال، برخلاف استرالیا – جایی که قبلاً یک همه پرسی شکست خورده در مورد خانواده سلطنتی انجام شده است، و نخست وزیر یک مخالف سلطنت طلب است – کانادا تاکنون از گفتگوی جدی درباره آینده بدون سلطنت اجتناب کرده است.

نخست وزیر جاستین ترودو، از تحسین کنندگان ملکه فقید که از نظر ایدئولوژیکی با پادشاه متمرکز بر آب و هوا همگام است، بارها گفته است که تمایلی به شرکت در مذاکرات طولانی قانون اساسی برای پایان دادن به روابط کانادا با خانواده سلطنتی ندارد.

سلطنت طلبان در لندن به تصویر کشیده شده اند.
سلطنت طلبان کانادایی در تور تاجگذاری، به جورج ششم و ملکه مادر فقید ادای احترام کردند، سرود ملی را خواندند و پرچم غول پیکر کانادا را در لندن به اهتزاز درآوردند. (ارسال شده توسط اتحادیه سلطنت طلبان کانادا)

بعید است که همه استان‌ها، همراه با مجلس عوام و سنا، به این زودی‌ها – در صورت لزوم – با حذف حاکمیت موافقت کنند.

این واقعیت قانون اساسی، دولت لیبرال فدرال را بر آن داشته است تا پادشاه چارلز را در نور جدیدی قرار دهد.

هیئت کانادایی در جشن روز شنبه تصویری را که دولت می‌خواهد در زمانی که مردم به پادشاه فکر می‌کنند، نشان دهد. رهبران بومی، یک هیئت بزرگ جوانان، فعالان آب و هوا، دانشمندان و یک فضانورد – جرمی هانسن، که با مأموریت آرتمیس II به ماه می رود، حضور داشتند.

تماشا | پادشاه چارلز به عنوان “مدافع ایمان” شناخته نخواهد شد. آیا این مهم است؟

پادشاه چارلز به عنوان “مدافع ایمان” شناخته نخواهد شد. آیا این مهم است؟

اکنون که دولت «مدافع دین» را کنار گذاشته است، پادشاه چارلز عنوان جدیدی در کانادا خواهد داشت که بخشی از تلاش برای بازتعریف نقش رئیس دولت است.

در زمان ترودو، کانادا نیز موقعیت «مدافع دین» را از عنوان کانادایی چارلز کنار گذاشته است – نشانه ای که نشان می دهد، برخلاف بریتانیا، رئیس دولت در کشور کانادا که از نظر مذهبی متنوع است، کاملاً سکولار است.

دانیل گونتر از وینیپگ گفت: «موضوعاتی که برای چارلز اهمیت بیشتری دارد، با کانادایی ها همخوانی دارد. “پایداری محیط زیست، حفظ تاریخی، آشتی بومی – اینها مسائلی هستند که در خط مقدم هستند. یک همپوشانی کامل وجود دارد.”

او گفت که مراسم امسال “یک تاجگذاری کاملا متفاوت” نسبت به مراسمی بود که برای ملکه الیزابت در سال 1953 برگزار شد.

گونتر گفت، گنجاندن رهبران مذهبی مختلف در مراسم کلیسا، حضور گروه‌های بومی و منتخبی از اجراکنندگان مختلف نژادی و قومی نشان می‌دهد که “جهان واقعاً تغییر کرده است و سلطنت مایل است با آن تغییر کند.”