حمل و نقل کانادا شش کارمند خود را بدون پرداخت ایمیل از راه نژادپرستانه معلق می کند

حمل و نقل کانادا بیش از یک دهه پیش ، به دنبال یک ماجرای CBC News در سال گذشته که منجر به تحقیقات داخلی شد ، شش کارمند خود را بدون پرداخت حقوق به دلیل انتشار ایمیل نژادپرستانه در محل کار خود معلق کرده است.

تحقیق این بخش دریافت که 10 کارگر با استفاده از حساب های کارمندان یک آهنگ هجوآمیز توهین آمیز به نام “Strangers on my Flight” دارند که با آهنگ شماره فرانک سیناترا تنظیم شده است ، بین سال های 2006 و 2010. این آهنگ جعلی شامل اشعار تحقیرآمیز بر اساس کلیشه های نژادی درباره مسافران است عمامه پوشیدن و اشاره به آسیب رساندن به مسافران با چوب بیس بال.

در یادداشتی که روز سه شنبه به کلیه کارمندان ارسال شد ، معاون وزیر بخش مایکل کینان و معاون وزیر وابسته آرون تنگراج گفتند که در حالی که نامه الکترونیکی سالها پیش ارسال شده بود ، اما توزیع آن به یک عمل “نژاد پرستی سیستمی که تأثیر منفی بر محل کار ما داشت” و اعتماد عمومی به توانایی حمل و نقل کانادا برای فعالیت بدون تعصب. “

از 10 کارمندی که ایمیل را به اشتراک گذاشته اند ، تنها شش نفر هنوز در این بخش کار می کنند. ایمیل ها از طریق شبکه حمل و نقل کانادا ارسال شده است که طبق نقض کد رفتار و “استفاده غیرقابل قبول از شبکه ها و دستگاه های الکترونیکی دولت کانادا” در نظر گرفته شده است.

كینان و تنگاراج نوشتند: “این بخش به دقت نظم و انضباط مناسب مورد نیاز در پاسخ به این اقدامات را ارزیابی می كند كه نشان دهنده شدت مسائل مربوط به نژادپرستی و تبعیض در محل كار ما است.” “بر این اساس ، شش کارمند تعلیق بدون حقوق دریافت کرده اند.”

“سوگیری ناخودآگاه و نژادپرستی سیستمی”

10 کارمند حمل و نقل کانادا که ایمیل را به اشتراک گذاشته اند در آن زمان در ایمنی هواپیمایی کار می کردند – بخشی از حمل و نقل کانادا که نظارت بر اجرای “لیست پروازهای ممنوع” کانادا با خطوط هوایی را انجام می دهد.

برنامه لیست پروازهای ممنوع به دلیل پرچم گذاری اشتباه برخی کانادایی ها به عنوان خطرات امنیتی به دلیل نامشان ، مورد انتقاد قرار گرفته است. گروهی از والدین که فرزندانشان در این لیست هستند از این ایمیل نژادپرستانه در سال 2018 به بخش شکایت کردند ، اما تا گزارش CBC اقدامی انجام نشد.

Keenan و Thangaraj در یادداشت خود گفتند که این بخش “این حادثه را همراه با جنبش زندگی سیاه پوستان مورد استفاده قرار داده است” برای رسیدگی به “سوگیری ناخودآگاه و نژادپرستی سیستمی در سازمان ما”.

حمل و نقل کانادا یک جفت مدیر ارشد را برای حمایت از تنوع و ورود به محیط کار به کار خود اختصاص داده است. به گفته دفتر وزیر ، آنها مسئول تعامل کارمندان برای شناسایی مشکلات و ایجاد تغییرات مدیریتی هستند.

سارا ویلسون به همراه پسرش امین کریم و همسرش فیضل کرم. پسر پنج ساله وی از کودکی در لیست “پرواز ممنوع” کانادا قرار دارد. (ارائه شده توسط سارا ویلسون)

پسر پنج ساله سارا ویلسون ، امین کریم ، از کودکی در لیست پروازهای ممنوع قرار دارد. وی یکی از کسانی بود که این هفته در یک جلسه مجازی با کینان شرکت کرده بود تا اقدامات انضباطی علیه کارمندان را توضیح دهد.

وی گفت: “این برای ما کاملاً تعجب آور بود.” “به نظر می رسد که آنها واقعاً فکر زیادی را در این باره کرده اند و اقدامات معنی داری از جمله تعلیق را انجام داده اند.”

وی گفت که این خانواده ها با سیستم حمل و نقل جدید با Transport Canada همکاری کردند و اکنون از معاون وزیر خواسته اند که جمع آوری اطلاعات در مورد افرادی که برای غربالگری های ثانویه در فرودگاه ها انتخاب می شوند را برای تعیین اینکه آیا تبعیض وجود دارد ، شروع کند.

روبی آلووی گفت که “خیالش راحت” بود که حمل و نقل کانادا “سرانجام انجام داد [the email] به طور جدی. “سه پسر او تا زمانی که وجود داشته در لیست پروازهای ممنوع بوده اند.

الوی گفت: “من فکر می کنم این واقعاً آغاز کار است.” “شش برگ بدون حقوق بسیار زیاد است. واقعیت این است که آنها اکنون شامل آموزش آموزش ، آموزش ضد تعصب و حتی هدایت های اجرایی در این زمینه هستند.”

پسر 21 ساله او ، آدام احمد ، گفت که مدتی طول کشید ، اما او امیدوار است که “این سابقه ای ایجاد شود که هیچ سازمان دولتی هرگز نباید این اجازه را در محیط خود بگیرد.”

سه پسر روبی الوی از جمله آدام احمد در لیست پروازهای ممنوع کانادا هستند. آنها با معاونان وزیر حمل و نقل کانادا در مورد اقدامات انضباطی که پس از انتشار ایمیل نژادپرستانه سالها پیش در دفتر انجام شد ، دیدار کردند. 0:40

قبل از گزارش CBC ، ایمیل دو بار به بخش گزارش شده است

حمل و نقل کانادا گفت که مدیریت برای اولین بار در سال 2017 از ایمیل مطلع شد که در طی تحقیقات برای حل مشکلات موجود در محل کار ، نسخه چاپی به آن داده شد ، طبق سومین گزارش تحقیق خود. در آن زمان دیگر اقدامی برای ارسال نامه الکترونیکی صورت نگرفت.

در سال 2018 ، یک نسخه چاپی دیگر از ایمیل توسط سازمان عفو ​​بین الملل به نمایندگی از خانواده هایی که برای خارج کردن فرزندانشان از لیست پرواز ممنوع می جنگند ، به Transport Canada ارسال شد. بازبینی پس از آن بدون اقدام انضباطی پایان یافت.

پس از گزارش سی بی سی نیوز در دسامبر 2019 از این موضوع ، مارک گارنو وزیر حمل و نقل تحقیق سوم را آغاز کرد.

گارنو در بیانیه رسانه ای گفت: “دولت ما نژادپرستی ، تبعیض یا آزار و اذیت و یا هر نوع مشكلی را در محیط كار تحمل نمی كند و من خوشحالم كه می بینم علیه تعدادی از افراد اقدامی انجام شده است.”

مشخص نیست که کارمندان معلق چه مدت هستند و یا ممکن است مدت زمان تعلیق آنها ادامه یابد.

سی بی سی نیوز یک نسخه از ایمیل مورد نظر را مشاهده کرد ، که حاوی آن است که توسط مارک هاینز در 3 سپتامبر 2008 ارسال شده است. هاینز هنوز در Transport Canada مشغول به کار است و طبق فهرست آنلاین دولت ، مدیر عملیات امنیت حمل و نقل است در اتاوا

سال گذشته ، هینز که با CBC News صحبت می کرد ، از این ایمیل به عنوان “ادعا شده” نام برد اما نوشتن آن را انکار نکرد. وی به آخرین درخواست CBC برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

دفتر گارنو با اشاره به نگرانی های مربوط به حریم خصوصی ، هیچ اطلاعات دیگری در مورد اقدامات اصلاحی را نمی توان ارائه داد.

افشاگر تعجب نکرد ، راضی نیست

Renee Soeterik ، بازرس سابق امنیت هواپیمایی در تورنتو ، گفت که صحبت کردن در مورد این ایمیل باعث خراب شدن حرفه وی شده و دلیل اصلی عزیمت وی ​​در سال 2017 است.

سوتريك گفت كه او ايميل را از Haynes در سال 2008 همراه با كارمندان و مديران ديگر دريافت كرده است. او ادعا می کند که سالها در جلسات و عقب نشینی ها این موضوع را صرف کرده است ، اما فقط برچسب آزار دهنده و از بین رفته است.

سوتريك گفت كه اين بخش به او قول داده است كه هنگام ترك اوضاع را مرتفع كنند ، اما تا زمان انتشار گزارش CBC هيچ كاري انجام نداد.

سوتریک گفت: “با توجه به تجربه من با بیش از یک دهه پوشش این موضوع ، من تعجب می کنم که سرانجام آنها در این مورد کاری انجام داده اند.”

“نتیجه این شش تعلیق است ، جایی که من برای حمل و نقل مستمری مستمری از کانادا در حمل و نقل کانادا نیستم. افشاگر برای همیشه یک مستمری جزئی خواهد داشت و کارمندان تعلیق نخواهند شد.”

او ابراز نگرانی می کند که این ماجرا از بروز افشاگرهای دیگر در آینده جلوگیری کند ، در زمانی که حمل و نقل کانادا گفت که می خواهد کارمندان صحبت کنند و نژادپرستی را در محل کار گزارش دهند.

وی گفت: “در انجام وظیفه سوگند یاد شده ، مورد آزار و اذیت قرار گرفتم ، بنزین روشن شد ، در را به من نشان دادند و با حقوق بازنشستگی کوتاه مدت کنار آمدم.” “این مجازات انجام کاری است که قرار بود انجام دهم.”

حمل و نقل کانادا ادعاها را بررسی کرد که یکی از کارگران آن 10 سال پیش برای همکاران خود ایمیل “نژادپرستانه” ارسال کرده بود ، در حالی که زنی که این ایمیل را گزارش کرده می گوید این نامه پوشانده است. 2:14