خان، کینیو هر دو پس از انتشار ویدئوی مبادله در مجلس قانونگذاری مانیتوبا توسط رئیس مجلس ادعا می‌کنند

ویدئوی امنیتی مبادله پرتنش بین دو سیاستمدار مانیتوبا در داخل مجلس قانونگذاری روز چهارشنبه توسط دفتر رئیس مجلس منتشر شد، اما بعید به نظر می‌رسد که این فیلم بتواند اختلافات را در مورد آنچه دقیقاً اتفاق افتاده است، متوقف کند.

این فیلم دو هفته پیش در یک مراسم عمومی در روتوندا طبقه دوم درست خارج از مجلس مقننه ضبط شد و فقط عصر چهارشنبه علنی شد.

ابی خان، وزیر ورزش، فرهنگ و میراث محافظه‌کار مترقی، به رئیس مجلس شکایت کرد که واب کینیو، رهبر اپوزیسیون NDP او را در این مراسم با دست دادن طولانی، به او فحش داد و به شکمش فشار داد.

کینیو این اتهام را رد کرد و گفت که “مبادله لفظی پرتنش” و دست دادن صورت گرفت، اما هیچ فحاشی یا هل دادن صورت نگرفت.

این فیلم که از دوربین امنیتی دور گرفته شده است، صدا ندارد. این نشان می‌دهد که خان پس از سخنرانی در این مراسم، که به مناسبت روز عمامه، بزرگداشت فرهنگ سیک و پنجابی، به یک ردیف از شخصیت‌های برجسته نزدیک می‌شود.

خان در حال در آغوش گرفتن و دست دادن مختصری با یکی از همکاران کینیو در گروه NDP دیده می شود و سپس به کینیو نزدیک می شود.

تماشا | دوربین امنیتی تبادل خان-کینیو را ضبط می کند:

ویدئویی از رویارویی Wab Kinew-Obby Khan منتشر شد

ویدئوی دوربین امنیتی از رویارویی بین واب کینو، رهبر حزب ملی دموکراتیک خلق و ابی خان وزیر ورزش، فرهنگ و میراث در مجلس نمایندگان در اوایل ماه جاری. مجلس به اتفاق آرا به انتشار این ویدئو در روز چهارشنبه رای داد.

کینیو می ایستد و با خان دست می دهد در حالی که با دست دیگرش دوسر بازوی خان را نیز می گیرد.

به نظر می رسد که دست دادن به مدت 20 ثانیه ادامه دارد. خان در یک لحظه یک قدم دور می‌شود و به نظر می‌رسد که می‌خواهد ترک کند، اما کینیو به صحبت با او ادامه می‌دهد و دست دادن بلافاصله قطع نمی‌شود.

در یک نقطه، پشت خان به دوربین است. هیچ مدرکی دال بر ضربه زدن وجود ندارد.

NDP درخواست های مصاحبه چهارشنبه شب را رد کرد، اما در بیانیه کتبی کوتاهی که به هیچ فردی در حزب نسبت داده نشده بود، ادعای توجیه کرد.

در بیانیه اعضای حزب NDP آمده است: “وزیر خان به مانیتوبانز دروغ گفت وقتی به آنها گفت “در شکمش ضربه ای وارد شده است” پس از تعاملش با آقای کینیو.”

اما خان همچنین مدعی شد که این ویدیو از جنبه های او حمایت می کند.

خان می‌گوید دوربین در حین هل دادن مسدود شد

خان در مصاحبه‌ای گفت: «می‌بینید که در آن مکالمه دست من را گرفته و به زور نگه داشته می‌شود.

“شما می توانید به وضوح از ویدیو ببینید که من سعی کردم از آنجا دور شوم … و او دوباره مرا به داخل می کشاند.”

خان گفت که این ضربه در پایان دست دادن رخ داد، زمانی که پشتش به دوربین بود.

چیزی که هر دو مرد در مورد آن توافق دارند موضوع گفتگو است.

NDP میزبان این رویداد بود و یک بنر حزب به عنوان پس زمینه داشت. خان در این مراسم گفت که باید بنرهای محافظه کار مترقی و لیبرال نیز وجود داشت، زیرا موضوع غیرحزبی بود.

مردی که یک میکروفون در دست راست خود گرفته است، در حالی که در مقابل پس زمینه نارنجی پوشیده شده با آرم های سفید ایستاده است، با دست دیگر خود اشاره می کند و می خواند
رهبر اپوزیسیون، واب کینیو، در رویدادی به مناسبت اولین روز عمامه مانیتوبا در مجلس قانونگذاری، در مقابل NDP صحبت می کند. کینیو و اوبی خان، وزیر کابینه پی سی، هر کدام یکدیگر را به حزبی کردن این رویداد متهم کردند. (CBC)

کینیو در آن زمان گفت که او از خان به خاطر اظهار نظرهای حزبی انتقاد کرد، اما به او فحش نداد و به او دست نزد. خان گفت کینیو بارها و بارها قسم خورد و به گونه ای پرخاشگر بود که او را تکان داد.

میرنا دریدگر، رئیس مجلس، روز چهارشنبه گفت که او صلاحیت رسیدگی به اتهامات خان را ندارد، زیرا این موضوع در داخل اتاق قانونگذاری اتفاق نیفتاده است.

اما او از همه سیاستمداران خواست که رفتار کنند.

دریجر گفت: «من از این که هر دو نسخه از این حادثه اصلاً ممکن است رخ داده باشد، نگران هستم.

“آرزو می کنم که همه می توانستید با هم محترمانه و محترمانه رفتار کنید.”