خانواده شاهین‌های مورد علاقه مونترال‌ها، چند مورد جدید اضافه شده است

Ève Bélisle، یکی از همکاران پژوهشی در پلی تکنیک مونترال، شنبه شب بی قراری را سپری کرد، زیرا می دانست که نوزادانی که او فکر می کند فرزندخوانده خود هستند، هر لحظه ممکن است به دنیا بیایند.

“این شبیه یک سریال صابون است، اما زندگی واقعی!” بلیز گفت، پس از تماشای تخم‌های شاهین که تحت نظر بود، سرانجام در زمان واقعی بیرون آمدند.

دو جوجه روز یکشنبه، تنها با فاصله پنج ساعت، در جعبه لانه مخصوص در بالای پردیس دانشگاه مونترال، تخم‌های خود را شکستند. این بچه‌های جوجه‌آور را می‌توان در حال جمع شدن زیر مادرشان، Ève – که به نام محقق نامگذاری شده است – یا در جریان زنده YouTube تغذیه می‌شوند.

Ève هفته‌ها چهار تخم مرغ را جوجه‌کشی می‌کرد و بینندگان پیش‌بینی می‌کردند که این موجودات کوچک در اواخر ماه مه ببینند. بلیز گفت که می‌دانست ورود جوجه‌ها قریب‌الوقوع است – او می‌توانست صدای جیر جیرهای کوچک آنها را شنبه شب بشنود که اولین سوراخ‌ها را در پوسته‌شان ایجاد می‌کردند.

او گفت: “ما می توانستیم آن را بشنویم، عزیزم.”

من چند بار در طول شب از خواب بیدار شدم تا ببینم چه اتفاقی در حال رخ دادن است، اما البته امروز صبح خیلی هیجان انگیز بود که بالاخره آن را دیدم.

زنی با دوربین دوچشمی دور گردنش بیرون ایستاده و برج دانشگاهی در پس‌زمینه.
Ève Bélisle مدت‌هاست که به شاهین‌های شاهین شاخ و برگ علاقه داشته است و امیدوار است با درخشش در کانون توجه آن‌ها باعث شود که عموم مردم این محبت را به اشتراک بگذارند. (مت دی آمورز/سی بی سی)

Bélisle، خودخوانده شاهین ها، همیشه به پرندگان – و به ویژه شاهین های شاهین- علاقه مند بوده است.

وقتی جوانتر بود از عکاسی پرنده عکس گرفت. در سال 2008، او دانشگاه را متقاعد کرد که یک جعبه لانه نصب کند. اولین جوجه ها سال بعد از تخم بیرون آمدند و از آن زمان جعبه لانه خانه چندین شاهین بوده است.

او یک دوربین در جعبه نصب کرد و یک کانال یوتیوب برای پخش زنده فعالیت های پرندگان راه اندازی کرد. این جریان 24 ساعته در تمام طول سال تغذیه می‌کند و Bélisle می‌گوید حدود 400 نفر به طور منظم به آن متصل می‌شوند.

Bélisle می‌گوید تماشای تخم‌گذاری یک تجربه غیرعادی است و مردم از روی کنجکاوی آن را تنظیم می‌کنند.

او گفت: «همچنین متحرک است زیرا چرخه زندگی است و به دلایل مختلف تأثیرگذار است.

تماشا کردن آرامش‌بخش است، زیرا در زندگی روزمره ما همیشه به جایی می‌دویم، همیشه در مورد چیزی استرس داریم. اما برای آنها، تنها استرس ممکن است پرنده‌ای باشد که این‌طرف و آنجا پرواز می‌کند که دوست ندارند و غذا پیدا می‌کنند. “

در حال حاضر، Ève شاهین و شریک زندگی او M (مخفف Monsieur) را می توان در حال مراقبت از نوزادان خود مشاهده کرد و در انتظار بیرون آمدن دو تخم آخر، انتظار می رود این هفته اتفاق بیفتد.

بلیز گفت: «آنها واقعاً پدر و مادر خوبی هستند.

شاهین‌های شاهین فوراً گوشت می‌خورند، بنابراین M وظیفه دارد طعمه‌هایی مانند کبوتر را شکار کند که برای تغذیه جوجه‌هایی که بین سه تا هشت بار در روز غذا می‌خورند، آن‌ها را به قطعات کوچک می‌ریزد. جوجه ها هنوز برای تنظیم دمای بدن خود یا ترک لانه بسیار جوان هستند، اما اولین گام ها را برای تبدیل شدن به هوا – مانند راه رفتن روی تاقچه ها – در کمتر از دو ماه برمی دارند.

Bélisle انتظار دارد که شاهین ها تا پاییز در اطراف بمانند.

از آنجایی که شاهین ها هنوز یک گونه آسیب پذیر و محافظت شده هستند، او امیدوار است که پخش زنده باعث افزایش آگاهی بینندگان در مورد آنها شود.

او گفت: “این به آنها یاد می دهد که طبیعت حتی در وسط شهر وجود دارد و ما باید از آنها محافظت کنیم و آنها یاد می گیرند که آنها را دوست داشته باشند.”

“آنها می خواهند از آنها محافظت کنند، بنابراین این ماموریت من با دوربین هاست.”