خانواده مرد پس از حادثه با پلیس شاهزاده آلبرت که در جستجوی پاسخ بودند، مرگ مغزی کردند

هشدار: این داستان حاوی محتوای گرافیکی است.

خانواده بودن آمفرویل هنوز در جست‌وجوی پاسخی هستند که چه چیزی باعث شد این مرد چند هفته پیش توسط اعضای سرویس پلیس شاهزاده آلبرت (PAPS) حیرت‌زده شود و به شدت مجروح شود.

اومفرویل، 40 ساله، هفته‌ها به دلیل جراحات ناشی از درگیری با پلیس در ساعات اولیه صبح روز 1 آوریل در بیمارستان بستری است. او اخیراً مرگ مغزی اعلام شد.

مادرش ورنا آمفرویل در جریان کنفرانس خبری که صبح جمعه توسط فدراسیون ملل بومی مستقل (FSIN) در ساسکاتون برگزار شد، گفت: “امیدوارم این اتفاق برای هیچ مادری نیفتد، چیزی که باید از سر گذرانده باشم.”

“من خیلی ناراحتم. قلبم برای پسرم شکسته است.”

در 1 آوریل، افسران یک دوج انتقام‌جوی سیاه را در بلوک 1100 خیابان سیزدهم غربی در پرنس آلبرت، ساسک به زیر کشیدند. پلیس می گوید خودرو به سرقت رفته است.

در آن زمان سه نفر از جمله مالک ثبت شده آن در خودرو بودند. مالک قبلاً به CBC News گفته بود که آنها در حال رانندگی بودند و سرقت آن را گزارش نکردند.

ویدئوی شاهدی که توسط سی‌بی‌سی نیوز به دست آمده است، شش افسر پلیس را در اطراف خودرو نشان می‌دهد که به آمفرویل دستور خروج از خودرو را می‌دهند. در جریان درگیری، آنها چندین بار از شوکر بر روی او استفاده کردند، یک افسر از اسپری فلفل استفاده کرد و حداقل یک افسر به نظر می رسید که او را مورد ضرب و شتم قرار داده است، قبل از اینکه او را برای دستگیری از خودرو خارج کنند.

به گفته FSIN، یک واحد سگ نیز در صحنه حضور داشت.

پلیس می گوید Umpherville اندکی پس از دستگیری دچار مشکل پزشکی شد. او به بیمارستان منتقل شد و سه هفته است که تحت مراقبت های زندگی است.

سی‌بی‌سی نیوز فیلمی از آنچه که منجر به بیرون کشیدن خودرو شد، و همچنین هیچ اقدام تحریک آمیزی که ممکن است منجر به تلاش پلیس برای دستگیری امفرویل شده باشد را ندیده است.

تماشا | خانواده بودن امفرویل هنوز به دنبال پاسخ هستند:

خانواده مرد پس از حادثه با پلیس شاهزاده آلبرت که در جستجوی پاسخ بودند، مرگ مغزی کردند

خانواده بودن امفرویل هنوز در جستجوی پاسخی هستند که چه چیزی باعث شد این مرد چند هفته پیش توسط اعضای سرویس پلیس شاهزاده آلبرت مبهوت و به شدت مجروح شود.

تیم واکنش به حوادث جدی ساسکاچوان (SIRT)، که حوادثی را بررسی می‌کند که در آن فردی به دلیل اقدامات پلیس یا در حین بازداشت مجروح یا جان خود را از دست می‌دهد، می‌گوید که بازرسان یک اسلحه پر شده را در صحنه پیدا کردند. وزارت دادگستری استان قبلاً به سی بی سی نیوز گفته بود که متعلق به افسران پلیس شاهزاده آلبرت نیست.

خانواده امفرویل می‌گویند که پزشکان به آنها گفته‌اند که وضعیت او تسریع شده است زیرا قلب او قبل از احیای 20 دقیقه متوقف شده بود.

به گفته FSIN، افسران درگیر در حادثه اول آوریل به مدت یک هفته در مرخصی اداری قرار گرفتند، اما اکنون به کار بازگشته اند.

سخنگوی پلیس پرنس آلبرت قبلاً گفته بود که به دلیل تحقیقات در حال انجام SIRT نمی توانند اظهار نظر کنند، اما روز جمعه تأیید کرد که تمام افسران درگیر در طول تحقیقات به وظایف عادی خود ادامه می دهند.

سخنگوی گفت که به افسران زمان داده شد تا در تحقیقات SIRT شرکت کنند و همچنین به برنامه ادغام مجدد تحت رهبری PAPS و استراتژی سلامتی داخلی دسترسی داشته باشند.

سخنگوی گفت که این سرویس همچنین دارای سه عضو است که در زمینه ادغام مجدد حوادث حیاتی برای امدادگران اولیه و یک برنامه بازگشت به محل کار آموزش دیده اند که از افسران درگیر در حوادث، از جمله استقرار تفنگ شوکر، پشتیبانی می کند.

مردی بومی با خالکوبی روی گلویش بند بند و هودی آبی پوشیده است.  موهای مشکی و صورتش تراشیده است.
بودن امفرویل، 40 ساله، پس از درگیری با پلیس در 1 آوریل در پرنس آلبرت، ساسک، مرگ مغزی اعلام شد. (ارائه شده توسط فدراسیون ملل بومی مستقل)

وزارت دادگستری استان تایید نکرد که چند افسر در این رویداد دست داشته اند.

FSIN کنفرانس خبری روز جمعه را در حمایت از خانواده امفرویل برگزار کرد. پدر آمفرویل یکی از اعضای آهتاکاهکوپ کری در شمال ساسکاچوان بود.

ادوارد لرات، معاون دوم رئیس FSIN، که خواستار شفافیت در مورد تحقیقات شد، گفت: «اعتماد از بین رفته است – و همچنان از بین می رود.

“این حق ذاتی ما است که عدالت و پلیس برابر و محترمانه داشته باشیم. ما این اختیار را داریم که از حقوق معاهده ما محافظت شود و شهروندان ما در شهر پرنس آلبرت در امنیت باشند.”

PAPS قبلاً در مورد تیراندازی پلیس در ماه ژانویه که یک مرد بومی را کشت، تحت تحقیقات SIRT قرار داشت.

دولت ساسکاچوان همچنین راد کنچ، رئیس سابق خدمات پلیس ادمونتون را برای بررسی PAPS پس از بررسی دقیق ناشی از مرگ تانر براس 13 ماهه در سال گذشته و سه مورد مرگ در بازداشت در سال 2021، به خدمت گرفت.

لرات گفت که مشتاق نتایج آن ممیزی است. سخنگوی این وزارتخانه به سی‌بی‌سی نیوز گفت که بررسی کامل است و گزارش نهایی کنشت به کریستین تل، وزیر اصلاحات، پلیس و امنیت عمومی ارائه شده است، اگرچه برنامه‌ای برای «مذاکره علنی درباره انتشار» این گزارش وجود ندارد.

برای تحقیقاتی مانند مورد دستگیری Umpherville، SIRT باید طبق قانون پلیس استان، گزارشی از یافته های خود را ظرف 90 روز پس از پایان تحقیقات به صورت عمومی منتشر کند. سخنگوی وزارت دادگستری به سی‌بی‌سی نیوز گفت که SIRT یک رابط جامعه را برای تحقیقات منصوب کرده است.

آژانس موظف است فردی از نژادهای اول یا متیس را برای کمک به تحقیقات زمانی که قربانی بومی است منصوب کند.

خانواده جواب می خواهند

خانواده او می‌گویند که آمفرویل، دایی و پدری با پنج فرزند، تلاش می‌کند زندگی خود را تغییر دهد و به عنوان کارگر جوان در یک مرکز اجتماعی در پرنس آلبرت کار می‌کند.

مادرش ورنا گفت: او قلب بزرگی داشت.

این خانواده هنوز سوالات بی پاسخ زیادی در مورد آنچه در اول آوریل رخ داده است دارند.

آنها می گویند که PAPS در ابتدا آنها را در مورد اتفاقی که برای Umpherville رخ داده اطلاع نداد و در مورد جایی که او بود دروغ گفت. آنها ادعا می کنند که این نیرو به نژادپرستی سیستماتیک متهم است.

آنها همچنین خواهان برکناری افسران درگیر هستند.

دری امفرویل گفت: «من فقط از نیروهای پلیس به خاطر کاری که با برادرم کردند منزجر هستم.

صحبت های مادر بودن امفرویل را در کنفرانس خبری روز جمعه تماشا کنید:

خانواده مردی که پس از تزرید مکرر توسط پلیس شاهزاده آلبرت به شدت مجروح شده بود، خواهان پاسخ هستند

خانواده مردی از ساسکاچوان که در بیمارستان به زندگی چسبیده است می گویند پلیس او را در آنجا قرار داده است. آنها می گویند که افسران او را کتک زدند و از نیروی بیش از حد دیگری استفاده کردند. حالا، ممکن است او را قطع کنند. پلیس شاهزاده آلبرت در مورد این حادثه اظهار نظری نمی کند، زیرا تحت تحقیقات خارجی است.

سخنگوی PAPS به سؤالات CBC News در مورد اتهامات خانواده و همچنین به سؤالاتی در مورد نحوه جلوگیری از استفاده بیش از حد از زور توسط این سرویس پاسخی نداد.

لرات گفت که پاسخ هایی که خانواده به دنبال آن هستند از طریق تحقیقات SIRT به دست خواهند آمد. او گفت که در عین حال، FSIN از خانواده دفاع خواهد کرد و سعی خواهد کرد به دریافت پاسخ هایی که می تواند برای آنها باشد کمک کند.

لرات گفت که در شاهزاده آلبرت افسران پلیس خوب زیادی وجود دارد، اما این حادثه به طور کلی اعتماد به نیرو را از بین برده است.

چند نفر از مردم بومی پشت یک میز در یک اتاق کنفرانس نشسته اند.  همه در یک صف نشسته اند.  یکی در سمت چپ، روبروی چند میکروفون نشسته است.  چند جعبه دستمال کاغذی روی میز می نشیند.
نایب رئیس دوم FSIN، ادوارد «هلندی» لرات، در سمت چپ، در جریان یک کنفرانس خبری در ساسکاتون، در کنار خانواده بودن امفرویل نشسته است. (نیکلاس فرو/سی بی سی)

تمیتوپ اوریولا، استاد جرم شناسی در دانشگاه آلبرتا، که تحقیقاتش تا حدی بر پلیس و استفاده از زور متمرکز است، گفت که رهبری PAPS باید مراقب نحوه مدیریت این وضعیت باشد، زیرا می تواند به اکثر افسران پلیس آسیب برساند.

“چه زمانی [police] اوریولا گفت: آنها در حال شروع کاری هستند که من یک حلقه محافظ در نظر می‌گیرم – که برای افسران مورد نظر عالی است.

“اما عواقب آن برای خدمات پلیس فاحش است. بی انضباطی در میان افراد درجه یک افزایش می یابد و شاید مهمتر از همه، اعتماد عمومی از بین می رود. مشروعیت خود خدمات پلیس زیر سوال می رود.”

او گفت که شفافیت و پاسخگویی در مورد حوادثی مانند این بسیار مهم است.