خانواده می‌گویند مردی که توسط پلیس شاهزاده آلبرت مجروح شده و در بیمارستان جان سالم به در برده است، مبهوت شده است

هشدار: این داستان حاوی محتوای گرافیکی است.


خانواده بودن امفرویل می گویند که او پس از حیرت و مجروح شدن شدید در پی توقف وسیله نقلیه توسط پلیس در پرنس آلبرت، ساسک، آخر هفته گذشته، به زندگی می چسبد.

Umpherville پس از توقف پلیس در 1 آوریل به بیمارستان فرستاده شد، که منجر به آنچه که تیم واکنش به حوادث جدی ساسکاچوان (SIRT) به عنوان یک “درگیری” توصیف کرد که در آن چندین افسر پلیس از تفنگ های شوکر، باتوم و اسپری فلفل استفاده کردند. اعضای SIRT، اداره جدید نظارت پلیس استان، یک اسلحه کمری پر شده را در محل حادثه پیدا کردند.

عزیزان می گویند که آمفرویل، 40 ساله، روزها تحت حمایت زندگی بوده است و پزشکان نگران این بودند که آیا او از این وضعیت خارج می شود یا خیر.

برادر بزرگتر دری امفرویل گفت: “او خیلی وحشتناک به نظر می رسد.”

“من فقط آن را تکه تکه نگه می دارم. هر از گاهی خرابش کن.”

در ساعات اولیه صبح روز 1 آوریل، اعضای سرویس پلیس پرنس آلبرت (PAPS) یک وسیله نقلیه را در خیابان سیزدهم غربی متوقف کردند. به گفته پلیس، خودروی سیاه رنگ دوج اونجر به سرقت رفته است.

در آن زمان سه نفر از جمله مالک خودرو در داخل خودرو بودند. صاحب خودرو به سی‌بی‌سی نیوز گفت که در آن زمان پشت فرمان بودند و گزارشی از سرقت آن ندادند. CBC News موافقت کرد که از نام مالک استفاده نکند زیرا آنها از امنیت خود می ترسند.

افسران پلیس بیشتری رسیدند.

ویدئوی شاهدی که توسط سی‌بی‌سی نیوز به دست آمده است، شش افسر پلیس را در کنار خودرو نشان می‌دهد – پنج نفر در سمت مسافر و یک نفر در سمت راننده. آنها دیده می شوند که دستور می دهند Umpherville از وسیله نقلیه خارج شود و به او هشدار می دهند که مبهوت خواهد شد.

سی‌بی‌سی نیوز فیلمی از آنچه منجر به عقب کشیدن خودرو شد، و همچنین هیچ اقدام تحریک آمیزی که ممکن است منجر به تلاش پلیس برای دستگیری امفرویل شده باشد را ندیده است.

در ویدئوی ارسال شده به سی بی سی نیوز، ماموران درهای سرنشین و سمت راننده را باز می کنند. افسر سمت راننده دیده می شود که به راننده اجازه می دهد تا قبل از ادامه از وسیله نقلیه خارج شود.

یکی از افسران در این ویدئو، قبل از اینکه اعلام کند نمی تواند اسلحه شوکر خود را پیدا کند، می گوید: “من می خواهم او را چش بزنم.”

لحظه ای بعد، افسران متعددی فریاد می زنند: «تاسر». نور آبی در خودرو دیده می شود و صدای جریان الکتریکی به گوش می رسد.

“او پاره کرد [the cords] خاموش» سپس در ویدیو شنیده می شود.

به نظر می رسد که آنها دوباره Umpherville را متحیر می کنند. سپس صدای افسری شنیده می شود که اعلام می کند از اسپری فلفل استفاده می کنند. پلیس سپس به نفر دوم اجازه خروج از خودرو را می دهد.

به نظر می رسد Umpherville چندین بار مبهوت شده است. در نهایت، ماشین – که بیکار نشسته بود – حدود شش متر جلو می رود و به یک رزمناو پلیس برخورد می کند.

سپس “به او ضربه بزنید” در ویدیو شنیده می شود.

Umpherville، هنوز در خودرو، به نظر می رسد دوباره توسط افسران پلیس مبهوت شده است. ماموران درب سمت راننده را باز می کنند و سعی می کنند او را بیرون بکشند. به نظر می رسد حداقل یک افسر او را زده است. افسر دیگری باتوم آنها را در می آورد و به نظر می رسد که به شیشه جلو برخورد می کند.

در حالی که چهار افسر روی Umpherville تمرکز می کنند، یکی دیگر بر روی درب سمت راننده تمرکز می کند. صدای جریان برق از صدای پلیس شنیده می شود.

در نهایت او را از ماشین پیاده می کنند و روی زمین می گذارند. یکی از افسران اعلام می کند که چیزی زیر اومفرویل است.

تحقیقات SIRT ادامه دارد. این تیم موظف است زمانی که فردی به دلیل اقدامات افسر پلیس به شدت مجروح شده یا جان خود را از دست می دهد، یا زمانی که فرد در بازداشت است، تحقیق کند.

بر اساس یک خبر منتشر شده، بازرسان SIRT یک اسلحه پر شده را در صحنه پیدا کردند. وزارت دادگستری استان قبلاً به سی بی سی نیوز گفته بود که متعلق به افسران پلیس شاهزاده آلبرت نیست.

پلیس شاهزاده آلبرت قبلاً گفته بود که به دلیل تحقیقات در حال انجام SIRT، در مورد این حادثه اظهار نظر نمی کند. صرف نظر از این، CBC News برای اظهار نظر با PAPS تماس گرفته است. یک سخنگوی گفت که این سرویس در این مرحله جزئیات بیشتری برای به اشتراک گذاشتن ندارد.

پلیس می گوید Umpherville اندکی پس از دستگیری دچار مشکل پزشکی شد. وی در شرایط وخیم به بیمارستان اعزام شد.

مردی با خالکوبی یک زن روی گلویش بیهوش روی تخت بیمارستان دراز کشیده است.  او لباس بیمارستان پوشیده است.  لوله هایی در دهان و بینی او و سیم هایی روی سرش وجود دارد.  قطرات خون روی بالش او نزدیک گوش راستش است.  صورتش خراش و خون خشک شده است.  برفک بزرگی بالای ابروی چپش وجود دارد که به هم چسبیده است.
به گفته خانواده و یکی از دوستان نزدیک، بودن آمفرویل، 40 ساله، برای روزها تحت حمایت زندگی بوده است. پزشکان روز جمعه آزمایشاتی را انجام دادند تا ببینند آیا فعالیت مغزی وجود دارد یا خیر. (ارسال شده توسط چیس سینکلر)

او گفت، دری آمفرویل زمانی که بیمارستان دانشگاه سلطنتی در ساسکاتون به او اطلاع داد که برادرش تحت مراقبت است، از وضعیت برادرش مطلع شد. خانواده از طریق رسانه های خبری از اتفاقات گذشته مطلع شدند.

عکسی از این صحنه که توسط CBC News به دست آمده است، حوضچه ای از خون را در خیابان پوشیده از یخ و برف نشان می دهد.

عکس‌های Umpherville در بیمارستان خراش‌هایی را نشان می‌دهد که صورت و سر او را پوشانده است. برفکی روی ابروی چپش به هم چسبیده است. گاوز در سوراخ راست بینی او پر شده است.

دری امفرویل گفت که بدنش کبود شده، مغزش متورم است و نتوانسته بیدار شود.

او گفت که روز جمعه، پزشکان قرار بود آزمایش‌های بیشتری انجام دهند تا ببینند آیا او عملکرد عصبی دارد یا خیر. در غیر این صورت، او رسماً مرگ مغزی اعلام می شود.

چیس سینکلر، یکی از دوستان نزدیک آمفرویل، می گوید: «ما فقط به هر نوع امیدی که داریم وابسته هستیم.

افرادی که با سی‌بی‌سی نیوز مصاحبه کردند، آمفرویل را فردی فوق‌العاده مهربان توصیف کردند که سعی داشت افراد جامعه خود را بالا ببرد، اما او مدتی را نیز در زندان گذرانده بود.

خانواده امفرویل روز شنبه به بیمارستان بازگشتند تا از وضعیت او مطلع شوند.

امفرویل یک مرد بومی است. دری امفرویل گفت که پدر او یکی از اعضای Ahtahkakoop Cree Nation در ساسکاچوان بود. با توجه به آن، مدیر غیرنظامی SIRT یک رابط جامعه – فردی که از نژاد اول یا متیس است – برای کمک به تحقیقات، طبق قانون پلیس ساسکاچوان، منصوب خواهد کرد.

تحقیقات رفتار پلیس در جریان این حادثه از جمله شرایط دستگیری این مرد را بررسی خواهد کرد. بر اساس انتشار خبری SIRT، گزارش نهایی ظرف 90 روز پس از پایان تحقیقات به صورت عمومی منتشر خواهد شد.