خودکشی در خارج از کشور، پلیس پیل را وادار کرد تا در مورد وب سایتی که مواد کشنده می فروخت تحقیق کند

هشدار: این داستان حاوی جزئیات ناراحت کننده است.

تلاش یک پدر بریتانیایی برای جمع آوری شرایط خودکشی پسرش، او را به وب سایت مردی در منطقه تورنتو هدایت کرد.

اکنون پس از مرگ های متعدد در خارج از کشور در شرایط مشابه، پلیس منطقه ای پیل در حال بررسی است. و پدر تام پرفت، دیوید پرفت، برای دسترسی شدیدتر به ماده ای که با افزایش تعداد خودکشی مرتبط است، درخواست می کند.

پارفت گفت: “من 99 درصد مطمئن هستم که اگر پسرم نتواند این دارو را تهیه کند، هنوز اینجا خواهد بود.”

پدرش گفت تام یک دانشجوی باهوش و 22 ساله فلسفه بود که در زمین فوتبال منچستریونایتد را تشویق می کرد و در فروشگاه لگو در مرکز لندن کار می کرد تا مقداری پول به دست آورد.

تام همچنین با مشکلات روانی روبرو شد. مرده او در اکتبر 2021 در هتلی در منطقه لندن با یک بسته نیتریت سدیم در نزدیکی آن پیدا شد.

مرد جوانی با موهای قهوه‌ای کوتاه که یک هودی چهارخانه پوشیده است، پشت میز پیک نیک زیر آسمان نیمه ابری نشسته است.
تام پرفت، 22 ساله، دانشجوی دانشگاه بریتانیایی بود که از تماشای فوتبال لذت می برد و علاقه زیادی به لگو داشت. او همچنین با مشکلات روانی روبرو شد و در اکتبر 2021 در هتلی در لندن جسدش پیدا شد. پدر تام، دیوید پارفت، درخواست دسترسی شدیدتر به نیتریت سدیم، ماده ای که با افزایش تعداد خودکشی ها مرتبط است، است. (دیوید پرفت)

ترکیب نمک می تواند کشنده باشد

به گفته کارشناسان سم شناسی، ترکیب نمکی که معمولا برای درمان گوشت استفاده می شود، در صورت مصرف در غلظت های بالا نیز می تواند کشنده باشد.

این هفته، تایمز لندن گزارش شده است یک مرد انتاریویی به نام کنت لاو به مدت دو سال وب سایتی را اداره می کرد که مستقیماً به افراد جوان و در معرض خطر “سم” می فروخت. تایمز به نقل از لاو مباهات می کند که محصولات خود را به سراسر جهان از جمله برای “صدها” مشتری در بریتانیا پست می کند.

لاو که عصر پنجشنبه با تلفن تماس گرفت، به CBC گفت که ادعاهای این مقاله “کاذب” است.

او گفت که در حال استخدام وکیل است و از صحبت با جزئیات خودداری کرد.

لاو گفت: «این یک تجربه بسیار ناراحت کننده بوده است. در نتیجه تغییرات گسترده‌ای را در زندگی‌ام متحمل شدم.»

پلیس پیل در حال تحقیق است

پلیس منطقه ای پیل انتاریو در این پرونده اتهامی مطرح نکرده است، اما “از این موضوع آگاه است.” ماندیپ خاترا در یک ایمیل کوتاه در اوایل هفته گفت. تحقیقات در حال انجام است.»

یکی از اعضای خانواده یک بریتانیایی دیگر که خودکشی با محصولات لاو مرتبط بود به CBC گفت که روز چهارشنبه با پلیس کانادا صحبت کرد.

بر اساس بیانیه پلیس دیده شده توسط CBC News، بسته نیتریت سدیم که در کنار جسد تام پرفت یافت شد، نام وب سایت Law را درج کرد. CBC یک نسخه آرشیو شده از این سایت را که اکنون از بین رفته است مشاهده کرده است اما به دلیل ماهیت حساس آن نامی از آن نمی برد.

این سایت نام لاو و صندوق پستی را در فروشگاه مواد مخدر خریداران در میسیساگا ذکر کرده است.

غول تجارت الکترونیک Shopify و شرکت میزبانی وب GoDaddy هر دو گفتند که سایت Law را به دلیل نقض شرایط خدمات خود حذف کردند.

نها راجو از ساری، انگلستان، 23 ساله بود که درگذشت.
نها راجو از ساری، انگلستان، 23 ساله بود که درگذشت. (muchloved.com)

پزشکی قانونی بریتانیا هشدار می دهد که این ماده “به صورت رایگان در دسترس است”.

این سایت همچنین در گزارش پزشکی قانونی بریتانیا در اکتبر 2022 به دنبال خودکشی Neha Raju در Surrey، انگلستان، نامگذاری شده است.

پزشک قانونی متوجه شد که راجو، 23 ساله، با استفاده از ماده‌ای که به صورت آنلاین در دسترس است و بدون محافظت از جوانان آسیب‌پذیری که به دنبال سفارش هستند، خودکشی کرد.

پلیس بریتانیا در بیانیه ای به CBC گفت که پس از مرگ راجو با فروشنده این ماده تماس گرفت و وب سایت او را بررسی کرد. اما آنها گفتند که “هیچ مدرکی در آن سایت پیدا نکردند که به قصد خودکشی به طور آگاهانه تبلیغ یا فروخته شده باشد.”

پژوهش منتشر شده در سپتامبر 2021 نسبت به افزایش استفاده از نمک های سمی توسط افرادی که به دنبال خودکشی در انتاریو هستند، هشدار داد، با حداقل 23 مورد مرگ و میر در سال های 2019 و 2020.

دکتر تایلر هیکی، یکی از نویسندگان این مطالعه، در مصاحبه ای گفت: «به طرز تاسف باری، این یک محصول بسیار کشنده است. من می‌دانم که مردم همچنان بر اثر خوردن این مواد می‌میرند.»

برخی از خرده فروشان آنلاین، از جمله آمازون، اقداماتی را انجام داده اند تا خرید نیتریت سدیم با غلظت بالا را برای افراد سخت تر کنند.

فروش مواد در کانادا تنظیم نشده است

بهداشت کانادا فروش آن را تنظیم نمی کند. آژانس فدرال در بیانیه ای به CBC گفت که از افزایش استفاده از نمک های سمی برای آسیب رساندن به خود آگاه شده است و به راهنمایی پادزهر در سال 2021 برای بیمارستان ها صادر شد.

قانون فدرال لیست ها مشاوره یا کمک به خودکشی به عنوان جرمی که حداکثر مجازات آن 14 سال زندان است. برخی از معافیت ها مانند کمک های پزشکی در هنگام مرگ وجود دارد.

دکتر مارگارت تامپسون، مدیر پزشکی مرکز سم انتاریو، گفت: مایه تاسف است که برخی از توزیع کنندگان از افرادی که از افسردگی رنج می برند “سوء استفاده خواهند کرد”.

او گفت که این ماده باعث کاهش شدید فشار خون می شود و اگر بیمار سریعا به بیمارستان منتقل شود، می توان پادزهر تجویز کرد.

“بخش غم انگیزتر در مورد این [is] تامپسون گفت که مردم احساس می کنند که باید به این موضوع متوسل شوند و هیچ چیز امیدوارکننده ای در زندگی آنها وجود ندارد.

تایمز لندن گفت که یک خبرنگار با کنت لا در خارج از میسیساگا، اونت، صحبت کرده است.  داروخانه ای که صندوق پستی به او وصل شده است.
تایمز لندن گفت که یک خبرنگار با کنت لاو در خارج از داروخانه میسیساگا، انترنتی، صحبت کرده است. یک نسخه بایگانی شده از یک وب سایت که اکنون از بین رفته متعلق به قانون است، نام او و یک صندوق پستی در داروخانه ذکر شده است. (تایمز/اخبار مجوز)

پدر پس از مرگ پسرش مواد را بررسی کرد

پس از مرگ پسرش، دیوید پرفت تلاش کرد تا بفهمد تام چگونه می‌توانست ماده‌ای را که برای کشتن خود استفاده می‌کرد به دست آورد. Parftet به صورت آنلاین تحقیق کرد و در وب سایت Law به پایان رسید.

دیوید پرفت گفت: “من در واقع این سم را به کنت لا سفارش دادم، اما قبل از اینکه بدانم پسرم همین کار را کرده است.”، با اشاره به اینکه “کالبد شکافی تایید کرد” تام نیتریت سدیم مصرف کرده است.

پارفت گفت سال گذشته با پلیس استان انتاریو تماس گرفت تا این ارتباط را به قانون گزارش دهد، اما پاسخی دریافت نکرد. OPP روز پنجشنبه به درخواست CBC برای اظهار نظر پاسخ نداد.

Parftet خواستار تغییراتی در قوانین بریتانیا و کانادا برای جلوگیری از افتادن سم به دست افراد آسیب پذیر است.

او گفت که هرگونه فروش آنلاین این ماده “آن را بسیار خطرناک می کند.” این امر باعث می شود که مردم، بدون هیچ گونه نظارت پزشکی، جان خود را از دست بدهند.»

اگر نکته خبری یا اطلاعات مهمی در رابطه با این داستان دارید، با خبرنگار ارشد CBC News توماس دایگل از طریق ایمیل: [email protected] تماس بگیرید.

اگر شما یا کسی که می‌شناسید مشکل دارید، در اینجا می‌توانید کمک بگیرید: