دادگاه استماع می کند فقدان همکاری مانع از تحقیقات در مورد دلال وام مسکن بریتیش کلمبیا و مفقود شدن 225 میلیون دلار می شود

تلاش برای باز کردن شبکه مالی کارگزار وام مسکن ویکتوریا گرگ مارتل، که متهم شده است که تجارت خود را مانند یک طرح پونزی اداره می کندبه گفته محققانی که در تلاش برای یافتن میلیون‌ها دلار بدهی او به سرمایه‌گذاران هستند، به دیوار آجری برخورد کرده‌اند.

گیرنده پرایس واترهاوس کوپرز (PwC) در گزارشی اعلام کرد که مارتل از دستورات دادگاه برای تهیه اسناد مالی و لیست دارایی های سوگند شده پیروی نکرده و درخواست های ارتباط را نادیده گرفته است.

این گزارش همچنین نگرانی‌های جدی‌تری را در مورد رفتار مارتل ایجاد می‌کند و به ایمیلی از مارتل اشاره می‌کند که تلاش می‌کرد دارایی‌ها را از یک بانک آمریکایی به بانک دیگر منتقل کند و ظاهراً آنها را از محدوده حکم دادگاه حذف کند.

مارتل و شرکت او، My Mortgage Auction Corp (MMAC)، همچنین به عنوان وام خود را بخرید، بر اساس لیستی از بستانکاران بدون وثیقه PwC، به صدها، شاید هزاران سرمایه گذار، 226 میلیون دلار بدهکار هستند.

محل اختفای مارتل نامشخص است، و تا کنون، بازرسان میلیون‌ها نفر گمشده را پیدا نکرده‌اند، و همچنین سوابقی را که ثابت می‌کند سرمایه‌گذاری‌هایی که او فروخته است، پیدا نکرده‌اند.

آیلا استیمپسون، سرمایه گذار، روز چهارشنبه به دادگاه عالی BC در ونکوور آمد تا شخصا شاهد این روند باشد.

استیمپسون که قرار است دو هفته دیگر اولین فرزندش را به دنیا بیاورد، در نوامبر 2022 پس از اینکه دو کارمند Shop Your Own Mortgage به او اطمینان دادند سرمایه گذاری درست است، 300000 دلار سرمایه گذاری کرد.

او گفت: “فکر نمی کنم که دیگر هرگز پولم را ببینم.” مشخص شده است که او همکاری نمی کند و هیچ بودجه ای برای بازپرداخت بدهی سرمایه گذاران وجود ندارد.

وکیل مارتل، ریچی کلارک، در ایمیلی ادعا کرد که موکلش در اجرای دستورات دادگاه با مشکل مواجه است زیرا “به دلیل دریافت تعدادی تهدید به مرگ و تهدید به خشونت برای خانواده خود خارج از حوزه قضایی است.”

به گفته کلارک، مارتل همچنین گفت که برای دسترسی به سوابق خود با مشکل مواجه شده است، زیرا کارکنان تعدادی از شرکت‌هایش کار را ترک کرده‌اند.

اما قاضی شلی فیتزپاتریک هیچ بهانه ای نداشت و به کلارک گفت که موکلش با نادیده گرفتن دادگاه خود را در معرض خطر جدی قانونی قرار می دهد.

فیتزپاتریک گفت: «من فکر می‌کنم آشکارا اینطور است که اطلاعات درخواست شده در اختیار یا کنترل او باشد.

“تحقیقات غیرقابل انکار گیرنده… نشان می دهد که او کسی است که این شرکت را اداره می کند، و به طور انتقادی تر، کسی که این سرمایه گذاری ها را انجام می دهد که همه این صدها سرمایه گذار می خواهند در مورد بازیابی وام های داده شده به متهم بدانند. ”

فیتزپاتریک حکم دادگاه را مجدداً بیان کرد که از مارتل خواسته بود سوابق و فهرست دارایی‌ها را با مهلت جدید تا 26 مه ارائه کند.

او همچنین به گیرنده اختیارات تحقیقاتی گسترده‌ای اعطا کرد تا احتمالاً دارایی‌هایی را در ایالات متحده دنبال کند، جایی که مارتل در تعدادی از شرکت‌ها درگیر است، همراه با مقرراتی که به آن اجازه می‌دهد در صورت لزوم، MMAC را به ورشکستگی واگذار کند.

“این دادگاه – از جمله شخص من – عدم رعایت دستورات دادگاه را ساده نمی‌داند و من صمیمانه امیدوارم [Martel] فیتزپاتریک گفت: کاملاً از آن قدردانی خواهم کرد.

تاریخ بعدی دادگاه 9 ژوئن است.