دادگاه عالی بریتیش کلمبیا دستور پایان دادن به تظاهرات ضد دگرباشان جنسی در گذرگاه شمالی ونکوور را صادر کرد

دادگاه عالی بریتیش کلمبیا به دولت ایالتی دستوری داده است تا از نمایش چندین ماهه تظاهرکنندگان مستمر از تابلوهای “نفرت آمیز” ضد ترانس و انکار COVID-19 در یک روگذر بزرگراه شمال ونکوور جلوگیری کند.

حکم دادگاه روز پنجشنبه پس از آن صادر شد که گروهی متشکل از 20 تظاهرکننده به درخواست‌های متعدد RCMP و وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها برای توقف نمایش علائم روی روگذر بزرگراه کوهستانی بر فراز بزرگراه 1 نادیده گرفتند.

راب فلمینگ، وزیر حمل و نقل روز پنجشنبه گفت این علائم ایمنی رانندگان عبوری و خود تظاهرکنندگان را که روی پل هوایی ایستاده اند به خطر می اندازد.

سخنگوی این وزارتخانه روز شنبه در بیانیه ای ایمیلی به سی بی سی نیوز گفت: «آویزان کردن بنرها از هر روگذر بزرگراهی بر اساس قانون حمل و نقل مجاز نیست». “ایمنی اولویت شماره یک وزارت حمل و نقل و زیرساخت است.”

این دستور از تجمع، آویزان کردن تابلوها و یا ممانعت از تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده روی پل هوایی و در فاصله 250 متری آن منع شده است.

در اواخر آوریل، RCMP نورث ونکوور گفت که آنها قبلاً چندین بار در چند هفته گذشته از تظاهرکنندگان خواسته بودند تا آنجا را ترک کنند.

روز شنبه، کنست. منصور ساهاک از RCMP نورث ونکوور گفت که تظاهرکنندگان زودتر از زمانی که معمولاً در آنجا می ماندند، پس از اطلاع افسران از این دستور خارج شده بودند.

ساهاک به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «ما هیچ اقدام اجرایی نکردیم، اما از این فرصت استفاده کردیم و به معترضان آموزش دادیم که اگر پایبند نباشند، ممکن است در آینده دستگیر شوند. ما بدیهی است که می خواهیم رویکردی سنجیده داشته باشیم… و به آنها این فرصت را بدهیم که بدون استفاده از زور، مسالمت آمیز را ترک کنند.”

شهردار: “منفور، تحقیرآمیز و دروغ”

علائم مورد بحث حاوی اظهارات نادرستی در مورد افراد تراجنسیتی، بیماری همه گیر کووید-19 و توطئه های ضد واکسن است که افشا شده است.

یکی می‌خواند «هیچ‌وقت بچه‌ای در بدن اشتباهی به دنیا نمی‌آید» و دیگری می‌گوید «از بچه‌هایمان در برابر حرص و طمع بزرگ داروسازی محافظت کنیم».

لیزا بوکانان، شهردار نورث ونکوور، این تابلوها را “تنفرآمیز، تحقیرآمیز و دروغین” خواند و در اواخر آوریل در توییتی گفت “نفرت جایی در شهر ندارد”.

بوکانان می گوید: «این پیام ها برخلاف آنچه ما به عنوان یک جامعه هستیم، است نوشت. “من در همبستگی با LGBTQ2SAI+ افراد LGBTQ2SAI در ساحل شمالی و فراتر از آن ایستاده ام.”

تظاهرکنندگان انکار کرده اند که پیام های آنها نسبت به گروهی از مردم نفرت انگیز است.

در حالی که هیچ گروه سازماندهی شده ای به طور علنی مسئولیت تظاهرات را بر عهده نگرفته است، تعدادی از نشانه ها شامل پیوند به وب سایت گروهی است که مخالف گرایش جنسی و موضوعات هویت جنسیتی (SOGI) است که در مدارس BC تدریس می شود.

به گفته استان، برنامه نویسی SOGI123 یک منبع آموزشی استانی اختیاری است که به منظور کمک به ایجاد محیط های امن برای همه دانش آموزان بدون در نظر گرفتن جنسیت یا گرایش جنسی آنها است.

گروه SOGI123 Task Force به دلیل به اصطلاح “حقایق پنهان در مورد جنسی سازی کودکان در مدارس و نارسایی جنسیتی” با این برنامه ریزی در مدارس BC مخالفت کرده است.

این سازمان همچنین توسط تعدادی از افراد اداره می شود که رهبری یا همسو با سازمان هایی هستند که از اعتراضات کاروان 2022 حمایت می کنند و کارآیی واکسن ها علیه کووید-19 یا وجود بیماری همه گیر را به طور کلی انکار می کنند.

روز شنبه، CBC News از گروه ضربت پرسید که آیا این یا هر یک از اعضای آن مسئول این تظاهرات هستند یا خیر، اما پاسخی دریافت نکرد.

با این حال، در یک ایمیل صبح یکشنبه، یکی از اعضای ناشناس ائتلاف آزادی کانادا، که یکی از بنیانگذاران مشترک با Task Force و اعتراض به دستورات واکسن طبق وب سایت آن است، از پاسخ مستقیم به CBC News خودداری کرد.

موضوعی در سطح استان

نورث ونکوور تنها جامعه ای نیست که چنین احساساتی را به صورت عمومی مشاهده می کند.

یک بیلبورد در نزدیکی West Kelowna با پیام‌رسانی مشابه و وب‌سایت ناشناس همراه با آن getawake.ca در ماه فوریه پس از ابراز نگرانی طرفداران 2SLGBTQA حذف شد که این پیام‌ها “برانگیختن نفرت و بی‌اعتمادی و ایجاد مشکلات ایمنی برای جامعه LGBTQ+”.

عکس بیلبوردی با کاریکاتور معلمی سختگیر را نشان می دهد که ماسک زده و در مقابل پرچم غرور ترنسجندر ایستاده است.
یک تبلیغ ضد SOGI (گرایش جنسی و هویت جنسی) به مدت 10 روز روی بیلبوردی در امتداد Hwy 97 در Westbank First Nation منتشر شد. WFN به دلیل نگرانی در مورد پیام رسانی با شرکت علامت گذاری تماس گرفت و در ماه فوریه حذف شد. (جی برتاگنولی / CBC)

وین بروتون، یکی از متولیان هیئت مدرسه مرکزی اوکاناگان و پدر یک کودک تراجنسیتی، به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «این حمله به معلمان ما است که در منطقه ما کار می‌کنند، حمله به دانش‌آموزان ترنس، کارکنان تراجنسیتی – در واقع LGBTQ به طور کلی». زمان.

ویدئوهای اینستاگرام یکی از حامیان تظاهرکنندگان در شمال ونکوور نیز علائم مشابهی را در یک پل روگذر بزرگراه در ابوتسفورد نشان می دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا تظاهرکنندگان در شمال ونکوور از این دستور اطاعت خواهند کرد یا خیر.