دادگاه فدرال در پرونده حفظ حریم خصوصی مرتبط با ماجرای کمبریج آنالیتیکا از فیس بوک حمایت می کند

سیاست

یک قاضی پیشنهاد ناظر حریم خصوصی فدرال برای اعلام اینکه فیس بوک قانون استفاده از اطلاعات شخصی را در پرونده ای که از ماجرای کمبریج آنالیتیکا سرچشمه می گیرد را رد کرده است.

کمیسیونرهای حفظ حریم خصوصی به کاستی هایی در رویه های غول رسانه های اجتماعی اشاره کردند

در این تصویر عکسی که در شهر زنیکا در مرکز بوسنی در 14 آگوست 2013 گرفته شده است، مردی در مقابل صفحه ویدئویی با آرم فیس بوک در حالی که با گوشی هوشمند سامسونگ S4 ژست گرفته است.
تحقیقاتی در سال 2021 به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر اینکه فیس‌بوک، که اکنون متا نامیده می‌شود، به یک سازمان خارجی اجازه داد از یک برنامه دیجیتال برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران استفاده کند – داده‌هایی که سپس به دیگران منتقل می‌شدند. (دادو روویچ/رویترز)

یک قاضی پیشنهاد ناظر حریم خصوصی فدرال برای اعلام اینکه فیس بوک قانون استفاده از اطلاعات شخصی را در پرونده ای که از ماجرای کمبریج آنالیتیکا سرچشمه می گیرد را رد کرده است.

قاضی مایکل منسون در حکم خود می گوید که کمیسر حریم خصوصی نشان نداده است که غول رسانه های اجتماعی نتوانسته رضایت معنی دار کاربران فیس بوک را به دست آورد یا از حفاظت کافی از اطلاعات آنها غفلت کرده است.

یک گزارش تحقیقاتی در سال 2019 از سوی کمیسر وقت فدرال حریم خصوصی دانیل ترین و همتای وی بریتیش کلمبیا به کاستی های عمده در رویه های فیس بوک اشاره کرد و خواستار قوانین قوی تر برای محافظت از کانادایی ها شد.

این تحقیقات به دنبال گزارش‌هایی بود مبنی بر اینکه فیس‌بوک، که اکنون متا نامیده می‌شود، به یک سازمان خارجی اجازه داده است از یک برنامه دیجیتال برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران استفاده کند و سپس این داده‌ها به دیگران منتقل می‌شود.

این برنامه که در مقطعی با نام «این زندگی دیجیتالی شماست» شناخته می‌شد، کاربران را تشویق می‌کرد تا یک آزمون شخصیتی را تکمیل کنند، اما اطلاعات بسیار بیشتری در مورد افرادی که برنامه را نصب کردند جمع‌آوری کرد.

دریافت کنندگان این اطلاعات شامل شرکت مشاوره بریتانیایی کمبریج آنالیتیکا بود که در کمپین های سیاسی ایالات متحده و ارسال پیام های هدفمند شرکت داشت.

اصلاحات و توضیحات|یک نکته خبری ارسال کنید|