دادگستر می گوید پلیس ، اولین پاسخ دهندگان باید بیشتر کار کنند تا قربانیان جرم را از حقوق خود آگاه کنند

پنج سال پس از تصویب قانونی از سوی پارلمان که حقوق جدیدی را به قربانیان جرم اعطا می کند ، وکیل مدافع اصلی قربانیان کانادا از نمایندگان مجلس خواست تا رژیمی را که به گفته وی در توانمند سازی و حمایت از آسیب دیدگان جرم نتوانسته است ، تصحیح کنند.

در گزارشی از پیشرفت که امروز منتشر می شود ، هایدی ایلینگورث می گوید که منشور حقوق قربانیان کانادا قول خود را در مورد رعایت و حمایت از حقوق قربانیان در یک سیستم عدالت کیفری متعادل تر ارائه نکرده است.

وی خواستار بازبینی این قانون در پارلمان است و 15 توصیه برای اقدامات قانونی و اداری به دولت فدرال ارائه می دهد.

ایلینگوورث به سی بی سی نیوز گفت: “ما فکر می کنیم که تقویت حقوق قربانیان و ارائه تضمین حمایت و کمک به آنها ، افراد بیشتری را ترغیب می کند تا واقعاً به صحنه بیایند و آنها را قادر می سازند تا از حقوقی و حمایت های اجتماعی برای گذر از آنچه برای آنها اتفاق افتاده است استفاده کنند.”

از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ، افزایش نگران کننده ای در خشونت خانگی در برخی از مناطق کشور مشاهده شده است. وی گفت که این نیاز به دفاع از حقوق قربانیان و انصاف رویه ای را به منزل منتقل می کند.

در حالیکه سالانه 2.2 میلیون جرم به پلیس گزارش می شود ، ایلینگورث گفت که این رقم تنها یک سوم حوادث واقعی را نشان می دهد. بیشتر آنها گزارش نمی شوند.

و گرچه دگرباشان جنسی ، اقلیت های مشهود و بومیان به احتمال زیاد قربانی جرم می شوند ، اما کمتر گزارش این جنایات را می دهند زیرا به دلیل ظلم تاریخی ، نژادپرستی سیستماتیک ، نمی خواهند با پلیس و سیستم عدالت کیفری درگیر شوند. ایلینگورث گفت ، موانع زبان یا کمبود اطلاعات در مورد حقوق آنها.

کارت اطلاعات حقوق قربانیان

یکی از توصیه های او این است که برای پلیس ، اولین پاسخ دهندگان و سایر کارگران پشتیبانی ، کارت اطلاعاتی در مورد قربانیان جرم در مورد حقوق آنها توضیح داده و به آنها بگویید که چگونه آنها را ادعا کنند.

ایلینگوورث گفت: “اگر به آنها اطلاعاتی داده نشود ، آنها نمی دانند كه حق مشاركت دارند.” “آنها نمی دانند که حق دارند تحت حمایت و یا از دادگاه ها جبران خسارت کنند. بنابراین همه چیز با اطلاعات شروع می شود.”

این گزارش می گوید که منشور حقوق بزه دیدگان فعلی کانادا مسئولیت شناختن ، درک و ادعای حقوق خود را بر عهده قربانیان می گذارد – در حالی که متهمان به جنایات حقوق قانونی را تضمین کرده اند که باید هنگام دستگیری یا بازداشت از آنها مطلع شوند.

در این گزارش آمده است: “بر اساس اعلامیه حقوق قربانیان کانادا ، با قربانیان برخورد یکسانی نشان داده نمی شود. به طور خودکار به آنها گفته نمی شود که حق دریافت اطلاعات پرونده خود را دارند ؛ آنها باید بطور خاص این درخواست را داشته باشند.” وی افزود: “چگونه قربانی آسیب دیده می تواند بداند كه كاملاً از هیچ حقی برخوردار نیستند ، مگر اینکه یك مقام قضایی کیفری به آنها بگوید كه این كار را می كنند؟”

کمپین ملی آگاهی

ایلینگورث گفت: قربانیان باید گزینه های قانونی برای استفاده از حقوق خود داشته باشند ، از جمله توانایی درخواست بازبینی قضایی توسط دادگاه فدرال.

وی همچنین از دولت فدرال خواسته است تا از طریق تلویزیون و رسانه های اجتماعی یک کمپین آموزش عمومی ملی را برای آگاهی دادن به حقوق قربانیان و تقویت اعتماد آنها به سیستم قضایی آغاز کند.

این گزارش همچنین به دولت فدرال توصیه می کند:

  • با اصلاح لایحه حقوق برای اطمینان از مقامات در سیستم عدالت کیفری ، اطلاعات مربوط به برنامه های عدالت ترمیمی را به قربانیانی که جرایم را گزارش می دهند ، ارائه دهید.
  • لایحه را اصلاح کنید تا دسترسی به حمایت ها مانند کمک های پزشکی ، روانشناختی ، حقوقی و اجتماعی را تضمین کند.
  • داده های ملی سازگار درباره رفتار با قربانیان در سیستم عدالت کیفری را جمع آوری کرده و برای مشخص کردن خلا gap موجود در خدمات ، آنها را به صورت علنی گزارش دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که سازمانهای حامی قربانیان بجای اعتبارات و کمکهای مالی محدود به پروژه ، بودجه ای پایدار و پایدار دارند و بودجه اصلی برنامه های عدالت ترمیمی مبتنی بر جامعه را تأمین می کنند.
  • خدمات پشتیبانی از قربانیان ملی را ایجاد کنید تا اطلاعات قربانیان را در مورد حقوق آنها از جمله یک خط تلفنی ملی و رایگان 24/7 برای کار مشترک با خطوط استانی مستقر در اختیار قربانیان قرار دهد.

در بیانیه ای از دفتر وزیر دادگستری دیوید لامتی آمده است كه حمایت از قربانیان و بازماندگان جرم – دادن صدای موثرتر به آنها در سیستم عدالت كیفری – تعهدی است كه دولت بسیار جدی می گیرد.

“ادب ، شفقت و احترام”

“دولت کانادا به اقدامات خود در جهت ایجاد یک سیستم عدالت کیفری ادامه خواهد داد که با ادب ، دلسوزی و احترام با قربانیان و بازماندگان جرم رفتار می کند. این شامل اجرای مستمر منشور حقوق قربانیان کانادا در سطح فدرال ، استان و سرزمین است. با پشتیبانی از طریق صندوق قربانیان دادگستری کانادا برای پروژه های اجرایی و همچنین پشتیبانی از طریق سیاست مداوم ، آگاهی بخشی و هماهنگی برای اجرای بیشتر ، “ارائه شده است.

وزیر دادگستری دیوید لامتی می گوید دولت “اقدامات” را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل کند که با قربانیان جرم “با ادب ، مهربانی و احترام” رفتار می شود. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

راب مور ، منتقد عدالت محافظه کار گفت که وی گزارش را بررسی خواهد کرد تا مشخص کند که چگونه دولت می تواند اطمینان حاصل کند که سیستم عدالت از قربانیان ، بازماندگان و خانواده های آنها حمایت می کند.

وی گفت: “COVID-19 طی چند ماه گذشته تأثیرات منفی بر حقوق قربانیان جرم و خانواده های آنها داشته است. مهم این است كه دولت بر روی روشهای ارائه بهترین پشتیبانی از آنها تمركز داشته باشد.”

کاترین لاتیمر ، مدیر اجرایی انجمن جان هوارد کانادا ، گفت که اگر لایحه حقوق مورد بررسی مجلس قرار گیرد ، نمایندگان مجلس باید به خاطر داشته باشند که قربانیان همیشه در تصمیم گیری در مورد مجرمان در بهترین موقعیت نیستند.

وی گفت: “هیچ سوالی وجود دارد ، آنها باید انواع پشتیبانی را برای غلبه بر آسیب دیدگی و رسیدگی به خساراتی که به دلیل جنایت تجربه کرده اند ، دریافت کنند.”

“اما اینکه آیا واکنش آنها در قبال جرم باید تأثیر نسبی بر نسبت مجازات یا اندازه گیری در سیستم عدالت کیفری داشته باشد یا خیر ، موضوعی است که ما واقعاً باید درباره آن فکر کنیم.”